Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
Antwerpen Toerisme
Het design ziet er zeer leuk uit, vooral voor toerisme en voetgangers. Drinkfonteinen is zeer slim. Alle andere drie hebben hier niks van verteld. En ook niet alleen voor de natuur zorgen maar ook de dieren. Dit is ook de enige met vijf stappen die duidelijk wordt uitgelegd. Zeer tof!
Ontwerp A
Perfecte mix van groen en toegankelijkheid
Eigenlijk zou een plein met nog meer gras en bomen stukken mooier zijn, maar omdat er dagelijks zo veel mensen lopen is dat niet haalbaar, want dat is het gras snel kapot. Dit ontwerp ziet er mooi uit, de vloeren zijn egaal (handig voor kinderwagens, rollators en scootmobiels) en het design ziet er natuurlijk uit.
Ontwerp A
De beste van de 4 lijkt me, ook voor hulpbehoevenden
De overkapping en de meer gelijke vloeren.
Meer geschikt lijkt me voor invaliden en hulpbehoevende mensen want daar denkt men in onze stad veel te weinig aan.
Ontwerp A
Toegankelijkheid fietsstalling
Veel groen is ook in de stad belangrijk. En er wordt terecht een einde gemaakt aan de dominantie van het gemotoriseerd verkeer op dat plein.
Ontwerp A
Goede verbindingen tussen onder- en bovenplein
Beste ontwerp wat betreft de verbindingen tussen onder- en bovenplein. Maak het onderplein ook veel aangenamer (licht+groen).
Voldoende groen op het plein.
Ontwerp A
Mooi groen maar twijfelachtig ontwerp
Goede zaken:
- Verkeer weg van het plein
- Uitnodigend groen op het plein dat ook zal verkoelen
- Banken, zitplekken en hopelijk ook vuilnisbakken
Ontwerp A
Te weinig onthard
Ik zie veel te veel stenen ondergrond en te weinig ontharding. Ik geloof ook niet in het onderplein. Dat gaat snel vies worden.
Ontwerp A
Samen met project C vind ik dit een winner
Goede combi van groen en aandacht voor de OV gebruikers
Ontwerp A
Weinig groen. Past niet echt in de omgeving
Dat de verkeerslus wordt ingekort. En autos zo min mogelijk zijn in het ontwerp.
Ontwerp A

Vooral veel beton
Het benutten van twee niveaus, rekening houden met opvang van water, beschutting voor reizigers bij regen en aandacht voor de dieren die rondom leven
Ontwerp A
Ontharding
Meer bomen, het feit dat regenwater wordt opgevangen en hergebruikt en dat er een groot afdak is.
Ontwerp A
Hou open zicht op het Radisson hotel
Groen, gemotoriseerd verkeer naar de kelder.
De luifel geeft een extra dimensie, maar kan de functie meer zijn dan een overkapte bus en tramhalte?
Ontwerp A
Geen enkel plan deugt
Geen van de ontwerpers houdt er rekening mee dat duizenden buitenlandse bezoekers met de touringcar tot aan het station willen komen. Schande dat daar geen rekening mee wordt gehouden.
Ontwerp A
Ontwerp Astridplein
Graag deel ik mijn mening over de ontwerpen van de stad en wil ik benadrukken dat ik ontwerp A en D als de beste opties beschouw. Het is van groot belang dat de nieuwe stedelijke ruimte een plek wordt waar meer groen aanwezig is en waar mensen elkaar graag willen ontmoeten en afspreken.
Het is jammer dat het Operaplein er niet in is geslaagd om een dergelijke ontmoetingsplaats te worden. Dit voorbeeld moeten we vermijden bij de verdere ontwikkeling van onze stad. De nieuwe ontwerpen moeten een gezellige sfeer uitstralen waarin mensen zich comfortabel voelen en graag vertoeven.
Helaas vermijden veel mensen momenteel het Astridplein; ze gebruiken het alleen als doorgangsgebied in plaats van een plek om te verblijven. Dit toont aan hoe belangrijk het is om groen, gezelligheid en levendigheid te integreren in de stadsontwerpen.
Ontwerp A en D bieden deze kwaliteiten door hun inclusie van groene zones, sfeerverlichting en interactieve elementen zoals waterspelletjes voor kinderen. Zulke toevoegingen zorgen voor een aangename omgeving waar mensen van alle leeftijden willen blijven hangen en genieten van hun omgeving.
Het is essentieel dat onze stad niet alleen functioneel is, maar ook uitnodigend en levendig. Door te kiezen voor ontwerpen die aandacht besteden aan het creëren van een warme en gastvrije sfeer, kunnen we ervoor zorgen dat onze stedelijke ruimtes plekken worden waar mensen graag samenkomen en hun tijd doorbrengen.
Ontwerp A
Meest toekomstbestendig en grandieus ontwerp voor deze plek
Meest realistische en precieze ontwerp voor het Astridplein.
Autovrij en fietsveilig, duidelijke centrale en diagonale voetgangersassen, enige ontwerp met een genereuze fietshelling!
Groot bomendak en grote luifel, wat in de toekomst enorm nuttig is voor verkoeling, schaduw en luwte.
Benedenplein krijgt veel daglicht en groen, en lijkt zeer helder.
De lichte verharding is ook interessant, niet alleen omdat het de gevels weerspiegelt, maar ook qua beperking in hitteabsorptie.
Duidelijke fietsas van Gemeentestraat naar De Keyserlei. Ook leuke link met De Keyserlei. Vormgeving speelt ook met het accentueren van de belangrijkste gevels rondom het plein (Station, Zoo, Elizabethzaal).
Kortom zeer helder, karaktervol, groen, toekomstgericht en grandieus ontwerp voor het plein aan het Centraal Station, de Zoo en de Elizabethzaal
Ontwerp A
Mooi maar beperkend
Het ontwerp heeft uitstraling en pluspunten zoals meer groen, betere scheiding van mobiliteitsstromen.
Ontwerp A
Onveilig voor fietsers
Geen veilige doorgang voor fietsers die de Turnhoutsebaan willen bereiken. Mensen kijken niet als ze op het plein wandelen - nu ook al niet. Zeker het fietspad vlak naast de tram/bushalte is vragen om ongelukken.
Ontwerp A
De luifel trekt op niks
De fietssleuf naar de fietsparking op -1 is praktisch; de lichtkoker die zo gecrëerd wordt kan het veiligheidsgevoel op -1 alleen maar versterken.
De dansende straatfonteintjes zijn leuk; als ze uitstaan kan het plein nog steeds door de veegmachine gepoetst worden. Dit is niet zo wanneer de fontein in een (vuil)bak zit.
Geen auto's meer op het plein.