Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
Doorgang Keyserlei naar Astridplein?
Minder verkeer op het plein, meer groen, ingang fietsparking met een "helling" (en dus geen trap), aandacht voor wateropvang. Luifel kan op zich, als het geen "serre" wordt.
Ontwerp A
Mooiste ontwerp
Ontwerp A
Duidelijk, maar niet doorwaadbaar
De luifel dat de verschillende modi combineert is positief, en zorgt voor leesbaarheid
Ontwerp A
Ja groen, nee luifel
Meer bomen is altijd goed.
Nestplaatsen voor vogels en fonteinen ook super.
Ontwerp A
Optie A
Oogt elegant. De kleuren van de stenen, de hoeveelheid bomen en de luifel creëren een moderne en harmonieuze sfeer.
Ontwerp A
voldoende duidelijk voor doorgaande fietsers?
Ontwerp A
De luifel trekt op niks
De fietssleuf naar de fietsparking op -1 is praktisch; de lichtkoker die zo gecrëerd wordt kan het veiligheidsgevoel op -1 alleen maar versterken.
De dansende straatfonteintjes zijn leuk; als ze uitstaan kan het plein nog steeds door de veegmachine gepoetst worden. Dit is niet zo wanneer de fontein in een (vuil)bak zit.
Geen auto's meer op het plein.
Ontwerp A
dominante luifel is zeer slecht idee
Ontwerp A
Top ontwerp!
Metropolitane luifel en veel groen! dit zal Antwerpen nog meer op de kaart zetten! proficiat!
Ontwerp A
Mooi ontwerp met voldoende beschutting.
Voldoende beschutting voor alle gebruikers.
Lijkt erop dat de ondergrond natuurlijk licht krijgt wat het gebruik van de fietsenparking zal stimuleren.
Mits de juiste keuze van boomsoorten en een goede aanplanting kan dit een duurzaam project worden.
Ontwerp A
Ontwerp waar het Antwerpse karakter zoek geraakt...
Toffe luifel die wel stijlvol en speels oogt. Straalt ook wel verfrissing en nieuwheid uit. Leuk concept wel, creëert een gevoel van bebossing en dat is wel uniek voor een stedelijke context.
Ontwerp A
Zeer mooi plan met veel groen
Dit komt bij mij over als het meest doordacht ontwerp. Ook erg veel groen, wat ik zeer positief vind. En ook zeker dat de zone voor het station zelf ingekort wordt. Nu is die lege zone absoluut kolossaal. En buiten die paar weken waar er dan een kermis of groot rad staan (wat ik al helemaal geen meerwaarde vind), wordt hier precies het hele plein als aangename plek ontworpen om te vertoeven. Het concept van het bovengrondse en ondergrondse plein vind ik ook een sterke troef.
Ontwerp A
optimale combo
de meest optimale afweging van verblauwgroening, architecturale kwaliteit en functionaliteit in een omgeving met zware stedelijke druk.
Ontwerp A
Uitgang ondergrondse parking naar Elisabethzaal
Verbinding ondergronds - bovengronds en de afzonderlijke fietsbaan
Ontwerp A
denk aan de fietsers en algemene veiligheid
keerlus zo kort mogelijk en geen verder verkeer op het plein, ideaal!
De luifel is een goed idee en mooi.
Ontwerp A
Nog te weinig groen
Er wordt rekening gehouden met het ecologische aspect: opvangen van regenwater, voorzien van nestplekken voor vogels en insecten, planten rondom de bomen.
Ontwerp A
Ontwerp A: tweede keuze
Antwerpen moet dringend onthard worden en focussen op groen, dit ontwerp pakt dit matig aan. De ondergrond wordt echter wel goed aangepakt.