Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

218
12

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 218 bijdragen

Ontwerp A

Gedurfd en ambitieus
Danielle V.
0 0
lees meer

Ontwerp A

paviljoenen en keerlus tram

Wat zou er in de paviljoenen moeten komen? Denk dat hier snel leegstand komt. En leegstand trekt verloedering en vuil aan.

Keerlus tram is nog steeds zeer ruim. Lijkt niet veel korter dan hoe het nu is.

Karen F.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Astrid voor deze eeuw

De combinatie groen, open ruimte voor het CS, voorrang voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer. 
lichtkoepels met boomaanplant ondergrondse zones zijn een topper 

Eric D.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Leuk

Luifel over tram, bus en metro.
Fietshelling (parking kunnen in fietsen zonder af te stappen).
Tram12 dichter bij Carnotstraat houden.
Auto's dichter bij Carnotstraat houden.
Fonteinen.

Nicolas C.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooi ontwerp, maar plaats idd. het standbeeld van koningin Astrid op het plein.

Het is een luchtig ontwerp, mooi in esthetiek

Peter B.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Teveel verharding

De luifel

Marina V.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Voor mij de beste combinatie voor alle gebruikers

Duidelijke en evenwichtige verdeling voor alle gebruikers.

 

Richard G.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Licht en lucht

Licht en lucht op de diverse verdiepingen. De bomen, de luifel (en vooral beperking uitzicht op het erg lelijke hotel aan de Carnotstraat...)

Linda M.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Ontharding

Meer bomen, het feit dat regenwater wordt opgevangen en hergebruikt en dat er een groot afdak is.

Luka C.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Sterk begin 

Positief: ik ben een erg grote fan van de grote luifel, dat is een voorbeeld van geslaagde hedendaagse architectuur. Ik vind het erg fijn dat ze benadrukken dat de gevels rondom zichtbaar blijven. 

Aaron V.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Ook een goede keuze

De ontwerp is zelfs beter dan plan b, aangezien dat er veel licht is in parking luchtiger en veel groen op het plein dat maakt in zomer fris.  Knap

Jeroen G.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Verkeersstroom

Meer groen en scheiding van het plein met de verkeersstromen

Tessa B.
0 0
lees meer

Ontwerp A

denk aan de fietsers en algemene veiligheid

keerlus zo kort mogelijk en geen verder verkeer op het plein, ideaal!

De luifel is een goed idee en mooi.

Koen L.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Luifel overbodig, waarom daar geen bomen?

Het idee van de twee pleinen, onder- en bovenplein vind ik goed, en lijkt me ook 'mooi'. Drinkfontein lijkt me ook een prima idee.  

Victor M.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooi maar beperkend

Het ontwerp heeft uitstraling en pluspunten zoals meer groen, betere scheiding van mobiliteitsstromen.

Lennert D.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Geen luifel
Het ontwerp is vernieuwend tegenover de huidige situatie en het is goed dat ze naar de Carnotstraat kijken, want dat kruispunt is momenteel heel onveilig. Ik vraag me wel af of het enkelrichting maken stadinwaarts de Lange Beeldekensstraat niet extra zou belasten staduitwaarts? Misschien is het overigens zinvol om de opdracht Astridplein uit te breiden met Carnotstraat en Gemeentestraat zodat deze kunnen samenvallen met de eveneens geplande heraanleg van de Turnhoutsebaan en ineens heel die as vernieuwd is (langs het Operaplein en de Stadslus zelfs doorlopend tot in de binnenstad). Goed dat de keerlus verkleint, maar wel behouden blijft. De fietshelling kan er misschien voor zorgen dat er wat meer leven en sociale controle in de fietsenparking/onderplein komt.
K F.
0 3
lees meer

Ontwerp A

Ontwerp Astridplein 

Graag deel ik mijn mening over de ontwerpen van de stad en wil ik benadrukken dat ik ontwerp A en D als de beste opties beschouw. Het is van groot belang dat de nieuwe stedelijke ruimte een plek wordt waar meer groen aanwezig is en waar mensen elkaar graag willen ontmoeten en afspreken.

Het is jammer dat het Operaplein er niet in is geslaagd om een dergelijke ontmoetingsplaats te worden. Dit voorbeeld moeten we vermijden bij de verdere ontwikkeling van onze stad. De nieuwe ontwerpen moeten een gezellige sfeer uitstralen waarin mensen zich comfortabel voelen en graag vertoeven.

Helaas vermijden veel mensen momenteel het Astridplein; ze gebruiken het alleen als doorgangsgebied in plaats van een plek om te verblijven. Dit toont aan hoe belangrijk het is om groen, gezelligheid en levendigheid te integreren in de stadsontwerpen.

Ontwerp A en D bieden deze kwaliteiten door hun inclusie van groene zones, sfeerverlichting en interactieve elementen zoals waterspelletjes voor kinderen. Zulke toevoegingen zorgen voor een aangename omgeving waar mensen van alle leeftijden willen blijven hangen en genieten van hun omgeving.

Het is essentieel dat onze stad niet alleen functioneel is, maar ook uitnodigend en levendig. Door te kiezen voor ontwerpen die aandacht besteden aan het creëren van een warme en gastvrije sfeer, kunnen we ervoor zorgen dat onze stedelijke ruimtes plekken worden waar mensen graag samenkomen en hun tijd doorbrengen.

Sarah T.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooi!

Dit is het mooiste ontwerp. Er is ook over alles goed nagedacht. Alle aspecten/problemen komen aan bod.

Anonymous 👤.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooi ontwerp, maar onduidelijke invulling

Er is veel aandacht voor groen en ontwarring van de verkeersstromen. De fietshelling is een absolute meerwaarde. De stijl van het plein sluit ook aan bij de stijl van bijvoorbeeld het nieuwe Zuidpark, wat voor meer harmonie zorgt.

Sam M.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooiste ontwerp
Dit ontwerp oogt het best en het modernst ten opzichte van de andere voorstellen Aandacht voor water en groen Innovatief
Fien J.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Veel groen in beton

Mooi ontwerp met als voordeel dat een deel van het groen ontoegankelijk gemaakt werd, zodat rondhangen beperkt wordt tot liggen op beton, wat minder aangenaam is. 

Ronald V.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Teveel stenen

Het is het meest gedetailleerde ontwerp. De  overkoepeling lijkt te groot en teveel aandacht te nemen....

Henri S.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Leuke luifel

Leuke luifel, ook heel praktisch. Prachtige benedenplein maar dat moet 'actief' blijven en heel vaak opgeruimd worden anders wordt het een trekpleister voor druggebruikers. 

Francesca S.
0 0
lees meer

Ontwerp A

Mooie entree en aangenaam rustpunt en rappe verbinding met 't stad

Wat een entree! Parkgevoel door bomen oogt aangenaam in de stad, nodigt uit om te flaneren; hun schaduw in de zomer en kleurenspel in andere seizoenen zorgen voor een waardig samenspel met het prachtige station waar iedereen vertrekt en aankomt. Het ondergrondse netwerk van de stad vindt een mooie link naar boven als de wortels van boomvormen van de luifel. Een goede beschutting die zal spelen met licht in alle seizoenen (maar de driehoek vloekt); ook het licht in de ondergrond binnenbrengen is een mooi idee uit de natuur. De omgeving laat zich zo ontdekken. Meer groen brengt vlinders, vogels en kleur, biedt verpozing en rust zonder de energie en mobiliteit van een metropool in beweging te negeren. De groene lijn is functioneel én visualiseert het hergebruik van water; een sterk symbool in dit ontwerp voor de koers die de stad kan varen.

Dat is Grandeur voor Antwerpen in de toekomst! 

Fiorella S.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 218 bijdragen