Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
paviljoenen en keerlus tram
Wat zou er in de paviljoenen moeten komen? Denk dat hier snel leegstand komt. En leegstand trekt verloedering en vuil aan.
Keerlus tram is nog steeds zeer ruim. Lijkt niet veel korter dan hoe het nu is.
Ontwerp A
Astrid voor deze eeuw
De combinatie groen, open ruimte voor het CS, voorrang voor voetgangers, fietsers en openbaar vervoer.
lichtkoepels met boomaanplant ondergrondse zones zijn een topper
Ontwerp A
Leuk
Luifel over tram, bus en metro.
Fietshelling (parking kunnen in fietsen zonder af te stappen).
Tram12 dichter bij Carnotstraat houden.
Auto's dichter bij Carnotstraat houden.
Fonteinen.
Ontwerp A
Mooi ontwerp, maar plaats idd. het standbeeld van koningin Astrid op het plein.
Het is een luchtig ontwerp, mooi in esthetiek
Ontwerp A
Voor mij de beste combinatie voor alle gebruikers
Duidelijke en evenwichtige verdeling voor alle gebruikers.
Ontwerp A
Licht en lucht
Licht en lucht op de diverse verdiepingen. De bomen, de luifel (en vooral beperking uitzicht op het erg lelijke hotel aan de Carnotstraat...)
Ontwerp A
Ontharding
Meer bomen, het feit dat regenwater wordt opgevangen en hergebruikt en dat er een groot afdak is.
Ontwerp A
Sterk begin
Positief: ik ben een erg grote fan van de grote luifel, dat is een voorbeeld van geslaagde hedendaagse architectuur. Ik vind het erg fijn dat ze benadrukken dat de gevels rondom zichtbaar blijven.
Ontwerp A
Ook een goede keuze
De ontwerp is zelfs beter dan plan b, aangezien dat er veel licht is in parking luchtiger en veel groen op het plein dat maakt in zomer fris. Knap
Ontwerp A
denk aan de fietsers en algemene veiligheid
keerlus zo kort mogelijk en geen verder verkeer op het plein, ideaal!
De luifel is een goed idee en mooi.
Ontwerp A
Luifel overbodig, waarom daar geen bomen?
Het idee van de twee pleinen, onder- en bovenplein vind ik goed, en lijkt me ook 'mooi'. Drinkfontein lijkt me ook een prima idee.
Ontwerp A
Mooi maar beperkend
Het ontwerp heeft uitstraling en pluspunten zoals meer groen, betere scheiding van mobiliteitsstromen.
Ontwerp A
Geen luifel
Ontwerp A
Ontwerp Astridplein
Graag deel ik mijn mening over de ontwerpen van de stad en wil ik benadrukken dat ik ontwerp A en D als de beste opties beschouw. Het is van groot belang dat de nieuwe stedelijke ruimte een plek wordt waar meer groen aanwezig is en waar mensen elkaar graag willen ontmoeten en afspreken.
Het is jammer dat het Operaplein er niet in is geslaagd om een dergelijke ontmoetingsplaats te worden. Dit voorbeeld moeten we vermijden bij de verdere ontwikkeling van onze stad. De nieuwe ontwerpen moeten een gezellige sfeer uitstralen waarin mensen zich comfortabel voelen en graag vertoeven.
Helaas vermijden veel mensen momenteel het Astridplein; ze gebruiken het alleen als doorgangsgebied in plaats van een plek om te verblijven. Dit toont aan hoe belangrijk het is om groen, gezelligheid en levendigheid te integreren in de stadsontwerpen.
Ontwerp A en D bieden deze kwaliteiten door hun inclusie van groene zones, sfeerverlichting en interactieve elementen zoals waterspelletjes voor kinderen. Zulke toevoegingen zorgen voor een aangename omgeving waar mensen van alle leeftijden willen blijven hangen en genieten van hun omgeving.
Het is essentieel dat onze stad niet alleen functioneel is, maar ook uitnodigend en levendig. Door te kiezen voor ontwerpen die aandacht besteden aan het creëren van een warme en gastvrije sfeer, kunnen we ervoor zorgen dat onze stedelijke ruimtes plekken worden waar mensen graag samenkomen en hun tijd doorbrengen.
Ontwerp A
Mooi!
Dit is het mooiste ontwerp. Er is ook over alles goed nagedacht. Alle aspecten/problemen komen aan bod.
Ontwerp A
Mooi ontwerp, maar onduidelijke invulling
Er is veel aandacht voor groen en ontwarring van de verkeersstromen. De fietshelling is een absolute meerwaarde. De stijl van het plein sluit ook aan bij de stijl van bijvoorbeeld het nieuwe Zuidpark, wat voor meer harmonie zorgt.
Ontwerp A
Mooiste ontwerp
Ontwerp A
Veel groen in beton
Mooi ontwerp met als voordeel dat een deel van het groen ontoegankelijk gemaakt werd, zodat rondhangen beperkt wordt tot liggen op beton, wat minder aangenaam is.
Ontwerp A
Teveel stenen
Het is het meest gedetailleerde ontwerp. De overkoepeling lijkt te groot en teveel aandacht te nemen....
Ontwerp A
Leuke luifel
Leuke luifel, ook heel praktisch. Prachtige benedenplein maar dat moet 'actief' blijven en heel vaak opgeruimd worden anders wordt het een trekpleister voor druggebruikers.
Ontwerp A
Mooie entree en aangenaam rustpunt en rappe verbinding met 't stad
Wat een entree! Parkgevoel door bomen oogt aangenaam in de stad, nodigt uit om te flaneren; hun schaduw in de zomer en kleurenspel in andere seizoenen zorgen voor een waardig samenspel met het prachtige station waar iedereen vertrekt en aankomt. Het ondergrondse netwerk van de stad vindt een mooie link naar boven als de wortels van boomvormen van de luifel. Een goede beschutting die zal spelen met licht in alle seizoenen (maar de driehoek vloekt); ook het licht in de ondergrond binnenbrengen is een mooi idee uit de natuur. De omgeving laat zich zo ontdekken. Meer groen brengt vlinders, vogels en kleur, biedt verpozing en rust zonder de energie en mobiliteit van een metropool in beweging te negeren. De groene lijn is functioneel én visualiseert het hergebruik van water; een sterk symbool in dit ontwerp voor de koers die de stad kan varen.
Dat is Grandeur voor Antwerpen in de toekomst!