Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
verfrissend ontwerp
Verfrissend ontwerp met aandacht voor de huidige situatie.
Het plein wordt een echt plein, een kruispunt voor alle verplaatsingen.
Ontwerp A
Out of the box
Hier werd out of the box gedacht heb ik het gevoel. Het stapt volledig af van de huidige indeling (midden gedeelte met groen met daar rond de rijweg). De andere 3 ontwerpen (B,Cen D) blijft de huidige indeling nog teveel zichtbaar. Daar moet volledig van afgestapt worden vind ik
Ontwerp A
Fan van groen, licht en water
Veel groen, echte bomen, water. Groen ook op de benedenverdieping is een grote meerwaarde denk ik.
Ontwerp A
Luifel als verbindend element
Ontwerp A
Meer groen, maar nog steeds opletten geblazen
Er wordt ingezet op vergroening, er is nagedacht over de verkeersstromen, de monumentale gevels worden meer zichtbaar gemaakt, er is een aangename wachtruimte voor de vele pendelaars op het plein, er is nagedacht over fietsers die gebruik willen maken van de fietsenparking, waterelement voor kinderen heel fijn
Ontwerp A
Niet nog meer staal en metaal
Ik vind dat metalen ding buiten proportioneel en onnodig. Ik voel op die drukke plek de behoefte tot ontharding en onthaasting. Niet nog meer metaal
Ontwerp A
Te weinig ontharding
Te weinig ontharding en weinig of geen recreatieve plaatsen voor de buurtbewoners. De buurt is dichtbevolkt en heeft geen nabijgelegen park om afkoeling te zoeken in de zomer.
Ontwerp A
Wat met doorgaand verkeer tussen Gemeentestraat en Carnotstraat?
Dat de tramkeerlus wordt ingekort waardoor het voorplein voor het station zo groot mogelijk wordt.
Ontwerp A
Zeer mooi plan met veel groen
Dit komt bij mij over als het meest doordacht ontwerp. Ook erg veel groen, wat ik zeer positief vind. En ook zeker dat de zone voor het station zelf ingekort wordt. Nu is die lege zone absoluut kolossaal. En buiten die paar weken waar er dan een kermis of groot rad staan (wat ik al helemaal geen meerwaarde vind), wordt hier precies het hele plein als aangename plek ontworpen om te vertoeven. Het concept van het bovengrondse en ondergrondse plein vind ik ook een sterke troef.
Ontwerp A
beste ontwerp
Gebruik van 2 lagen, je kan je fiets makkelijk parkeren. De luifel geeft een extra dimensie en de bus en tram gebruikers staan overdekt. Nog een mooi zicht op de ongelofelijk mooie gebouwen rondom. Knap!
Ontwerp A
Tijdloos
Het is een mix van de voordelen van de andere voorstellen. Er is groen, een waterpartij en een monumentale luifel. Het garandeert minder zwerfvuil dan de andere voorstellen.
Het mag geen plaats zijn waar, excusez-le-mot, marginale pleinhangers de plak zwaaien. Anders zal geen enkel ander voorstel een verbetering inluiden. Alles staat of valt met netheid. (Dus ook een propere toegang tot en metroperrons Astridplein/Astrid Plaza.
Het plein wordt als toegang tot de stad bestempeld, maar dat is - zeker voor toeristen - de Keyserlei. Ik zie in de voostellen niet meteen een vlotte overgang van plein naar Keyserlei.
Ontwerp A
Fouten uit het verleden worden hier herhaald
Toch wel wat bomen. Lijkt mij het meest groene ontwerp.
Ontwerp A
Mooi ontwerp, maar plaats idd. het standbeeld van koningin Astrid op het plein.
Het is een luchtig ontwerp, mooi in esthetiek
Ontwerp A
Mooie entree en aangenaam rustpunt en rappe verbinding met 't stad
Wat een entree! Parkgevoel door bomen oogt aangenaam in de stad, nodigt uit om te flaneren; hun schaduw in de zomer en kleurenspel in andere seizoenen zorgen voor een waardig samenspel met het prachtige station waar iedereen vertrekt en aankomt. Het ondergrondse netwerk van de stad vindt een mooie link naar boven als de wortels van boomvormen van de luifel. Een goede beschutting die zal spelen met licht in alle seizoenen (maar de driehoek vloekt); ook het licht in de ondergrond binnenbrengen is een mooi idee uit de natuur. De omgeving laat zich zo ontdekken. Meer groen brengt vlinders, vogels en kleur, biedt verpozing en rust zonder de energie en mobiliteit van een metropool in beweging te negeren. De groene lijn is functioneel én visualiseert het hergebruik van water; een sterk symbool in dit ontwerp voor de koers die de stad kan varen.
Dat is Grandeur voor Antwerpen in de toekomst!
Ontwerp A
Te generisch
Het idee dat het plein zo autovrij mogelijk zou worden gemaakt is waardevol, maar door de verkeersstroom gewoonweg te verleggen naar de carnotstraat, wordt het probleem verplaatst.
Ontwerp A
meer groen
dat er meer groen komt, en door de bomen er schaduwrijke plekken ontstaan waar dan banken kunnen staan om van het plein te genieten.
Ontwerp A
Beste ontwerp!
Perfect uitgebalanceerde combinatie van duurzame mobiliteit en leefomgeving.
Ontwerp A
Te aanwezige luifel
Veel groen is uiteraard fijn maar het is te doorslaggevend en verstoort het zicht van het prachtige station. Het lijkt wel op een bos. De speelse fonteinen zijn een leuke attractie op zomerse dagen voor de kinderen.