Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
Inspireer je beter
Inspireer je op de mooie pleinen die je ook in het buitenland ziet. Astridplein is te klein voor verschillende totaal andere belevingsruimten en ontwerp houdt nauwelijks rekening met de attractieve gebouwen er rond. Ook geen incentive naar aantrekkelijke terrassen wat de buurt zou opwaarderen
Ontwerp A
Te weinig onthard
Ik zie veel te veel stenen ondergrond en te weinig ontharding. Ik geloof ook niet in het onderplein. Dat gaat snel vies worden.
Ontwerp A
Te aanwezige luifel
Veel groen is uiteraard fijn maar het is te doorslaggevend en verstoort het zicht van het prachtige station. Het lijkt wel op een bos. De speelse fonteinen zijn een leuke attractie op zomerse dagen voor de kinderen.
Ontwerp A
Meer groen, maar nog steeds opletten geblazen
Er wordt ingezet op vergroening, er is nagedacht over de verkeersstromen, de monumentale gevels worden meer zichtbaar gemaakt, er is een aangename wachtruimte voor de vele pendelaars op het plein, er is nagedacht over fietsers die gebruik willen maken van de fietsenparking, waterelement voor kinderen heel fijn
Ontwerp A
Leuk
Luifel over tram, bus en metro.
Fietshelling (parking kunnen in fietsen zonder af te stappen).
Tram12 dichter bij Carnotstraat houden.
Auto's dichter bij Carnotstraat houden.
Fonteinen.
Ontwerp A
Geen oplossing voor voetgangers- en fietsverkeer tussen Gemeentestaat en Carnotstraat. Dure chaotische oplossing.
Daglicht ondergronds plein is positief.
Ontwerp A
Verbeterpunten gespot
Het ontwerp heeft een goede basis. Het groene plein, de reorganisatie van de ondergrond etc. Het is interessant om de drop-offzone ondergronds te brengen. Maar er zijn ook heel wat verbeterpunten nodig om dat te doen werken, want vandaag is er immers al een ondergrondse dropoffzone, en die is zeer ongezellig. Ook andere knelpunten worden onvoldoende opgelost, zoals de onlogische ondergrondse looproute, die hier nog steeds smal en kronkelig is.
Ontwerp A
Prachtig
Ik vind het een heel mooi concept. Mooi geheel wat er veranderd en toegevoegd wordt. Heel praktisch en mooi ontworpen!
Ontwerp A
Deels Groen dak
Het ontwerp is het beste van de vier. De verdeling zit goed. Toegankelijk, water en groen zijn geïntegreerd. Ook de regenopvang is een goed idee
Ontwerp A
Ruimtelijkheid
Is het ontwerp met de grootste ruimtelijkheid. Er wordt ook aandacht gegeven aan de link met de Keyserlei. Het groen is weelderig en toch blijft het transparant. Een zeer goede link tussen boven en beneden zowel qua licht als toegankelijkheid. De luifel zorgt voor een bijzonder spektakelstuk met een licht donker-spel.
Ontwerp A
lelijke luifel is geen monumentaal iets
slecht concept : het plein vraagt om een klassieke indeling en niet een 'modernige' structuur die verouderd is voor hij er staa. Het belangrijkste monument staat er al : het stationsgebouw.
Ontwerp A
Krachtig en vernieuwend
- Luifel brengt nieuwe opportuniteiten mee
- Veel groen dat toegankelijk is voor de mensen
- Fietsingang en ondergrondse stukken met groen verbinden boven met beneden optimaal
- Paviljoenen zijn eindelijk een keer in een stijl die matcht met de rest van de historische gebouwen
Ontwerp A
Optie A
Oogt elegant. De kleuren van de stenen, de hoeveelheid bomen en de luifel creëren een moderne en harmonieuze sfeer.
Ontwerp A
Prachtig mooi
Dit beantwoordt volledig aan de grandeur van het Astridplein! Vooral de gigantisch grote luifel. Het sjieke van het Astridplein van aan het station tot aan het hotel.
Heel veel groen, zelfs de tram rijdt door een groene bedding.
Ook heel het plein autoluw maken is een topidee.
Ontwerp A
Mooi plan
Veel groen, en het grootste deel van het plein is ook bruikbaar. Geen grote watervlakken etc maar ruimte om rustig en onder een groen scherm het plein over te steken. De moderne overkapping aan de Gemeentestraat past architectonisch niet helemaal in het meer historische karakter van het plein, maar is wel nuttig functioneel. Het is een echte functionele schuilplek als je tijdens regen moet wachten op openbaar vervoer
Ontwerp A
Beter voor iedereen?
Op het eerste zicht is ontwerp A het enige waar ook mensen met rollator, buggy, rolstoel enz plezier van kunnen hebben. Bij de andere ontwerpen zitten er muurtjes of betonblokken in de weg. Bij het ontwerp met de grote fontein creëer je weer grote kale betonplaten, wanneer de fontein niet werkt of stuk is.
Ontwerp A
paviljoenen en keerlus tram
Wat zou er in de paviljoenen moeten komen? Denk dat hier snel leegstand komt. En leegstand trekt verloedering en vuil aan.
Keerlus tram is nog steeds zeer ruim. Lijkt niet veel korter dan hoe het nu is.