Ontwerp A
Ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp A
Onderhoud
Zeker de luifel is positief.
Meer fietsparking maar is die ook gemakkelijker te bereiken? Duimen dat er dan minder gestolen worden.
Hopelijk kan het verkeer, dat er sowieso zal zijn, beter doorrijden. Nu is er soms opstopping als er willen afdraaien naar de zijstraat Van Schoonhovenstraat of uitrijden van de andere zijstraten.
Wat met het onderhoud/netheid van het geheel? Zeker als je weet dat er veel roltrappen NIET werken (ondergrondse) en dat is schandalig voor een grootstad.
Wat met mensen die moeilijk ter been zijn? We gaan naar een grotere groep ouderen. Meer zitplaatsen maar hopelijk geen hangjongeren zoals zich nu voordoet in Merksem.
De waterpartij van een van de andere ontwerpen is leuk maar is dat haalbaar met ons klimaat? Wat als het vriest?
Alvast veel succes.
Ontwerp A
Meest pragmatische
Duidelijk het meest doordachte van allemaal met meeste aandacht voor oprechte duurzaamheid.
Ontwerp A
Te dominante luifel
De vergroening van het plein in deze buurt is een goede zaak. Er is weinig groen in de buurt, behalve de zoo die voor de mensen met abonnement als park kan dienen.
Ontwerp A
Samen met project C vind ik dit een winner
Goede combi van groen en aandacht voor de OV gebruikers
Ontwerp A
Luifel: tof!
Ik vind de luifel een positief element: het zorgt voor schaduw die broodnodig zal zijn in de zomers die almaar warmer zullen worden. Ook de bomen en de speelfontein vind ik leuk!
Ontwerp A

Mooi ontwerp, maar plaats idd. het standbeeld van koningin Astrid op het plein.
Het is een luchtig ontwerp, mooi in esthetiek
Ontwerp A
Leuk maar sommige delen weinig overzichtelijk
De luifel en groen zijn een leuke aanpassing, zeker bij minder weer zorgt dit voor schuilplek, of schaduw bij hitte.
Het benedenplein is een enorme meerwaarden zeker de verduidelijking van het traject pre-metro - treinstation (waar ik nu enkele keren nodig had het te vinden, en mensen die ons met het OV bezoeken steevast verloren lopen. Duidelijke ingang fietsparking is ook een plus.
Ontwerp A
Ontwerp A: tweede keuze
Antwerpen moet dringend onthard worden en focussen op groen, dit ontwerp pakt dit matig aan. De ondergrond wordt echter wel goed aangepakt.
Ontwerp A
Ontwerp A
Ik vind dit een van de betere voorstellen. Toch is me niet duidelijk hoe de fietser van de Gemeentestraat naar de Carnotstraat geraakt. Is dat op dezelfde wijze als nu: tussen de wachtenden door, zonder een een duidelijk afgelijnd fietspad? Prima om plek te voorzien voor het OV maar hou de keerlus zo beperkt mogelijk. Vergeet de toiletten niet. Het Centraal Station is wat dat betreft armoe troef. Door de luifel worden de lelijke gebouwen aan het zicht onttrokken.
Ontwerp A
Inspireer je beter
Inspireer je op de mooie pleinen die je ook in het buitenland ziet. Astridplein is te klein voor verschillende totaal andere belevingsruimten en ontwerp houdt nauwelijks rekening met de attractieve gebouwen er rond. Ook geen incentive naar aantrekkelijke terrassen wat de buurt zou opwaarderen
Ontwerp A
Weinig verbetering voor fietsverkeer.
De inrit voor de fietsparking werkt misschien wat vlotter.
Ontwerp A
Goed ontwerp!
Hoewel ik de luifel niet het allermooiste aan het ontwerp vind, is het wél een goed idee om een grote, ruime overkapping te voorzien voor het comfort van de gebruikers van het openbaar vervoer. Het gebruik van de bomenlanen vind ik heel goed: in rechte lijnen richting station. Op voorwaarde dat het ook effectief zo'n grote bomen worden die (op redelijke termijn) voor schaduw kunnen zorgen. Ik heb twijfels of er wel zo'n grote bomen kunnen gezet worden (met voldoende ruimte voor hun wortels) aangezien op het ondergrondse niveau dat volgens mij toch niet zó diep onder de grond ligt. Dat vind ik wel een cruciale voorwaarde van het ontwerp!
Ontwerp A
Mooi ontwerp met voldoende beschutting.
Voldoende beschutting voor alle gebruikers.
Lijkt erop dat de ondergrond natuurlijk licht krijgt wat het gebruik van de fietsenparking zal stimuleren.
Mits de juiste keuze van boomsoorten en een goede aanplanting kan dit een duurzaam project worden.
Ontwerp A
Doordacht ontwerp
Er werd doordacht en realistisch rekening gehouden met alle vervoersmodi. De tram werd mooi geïntegreerd. Duurzaam ontwerp door de integratie van zonnepanelen in de luifel die de wachtende reizigers op tram en bus beschermt tegen regen en zon wat nu absoluut niet het geval is.
Ontwerp A
Tijdloos
Het is een mix van de voordelen van de andere voorstellen. Er is groen, een waterpartij en een monumentale luifel. Het garandeert minder zwerfvuil dan de andere voorstellen.
Het mag geen plaats zijn waar, excusez-le-mot, marginale pleinhangers de plak zwaaien. Anders zal geen enkel ander voorstel een verbetering inluiden. Alles staat of valt met netheid. (Dus ook een propere toegang tot en metroperrons Astridplein/Astrid Plaza.
Het plein wordt als toegang tot de stad bestempeld, maar dat is - zeker voor toeristen - de Keyserlei. Ik zie in de voostellen niet meteen een vlotte overgang van plein naar Keyserlei.
Ontwerp A
Harmonieus ontwerp
Prachtig plan met een goede balans tussen groen en schaduw. De luifel is een mooie landmark en geeft het plein een heel eigen karakter.
Ontwerp A
Fietsroute van Carnotstraat naar Pelikaanstraat moeilijk
Het lijkt alsof het met dit ontwerp nog steeds erg moeilijk zal zijn om het plein met de fiets over te steken. Dit is erg belangrijk voor mij.
Ontwerp A
Beste ontwerp - jammer van de luifel
Veel bomen, groen waarbij verkeer niet meer via het plein moet.
Ontwerp A
Astridplein
Geen van de 4 ontwerpen houdt rekening met het uitzicht op het station. Waarom het Astridplein niet in zijn glorie van vroeger veranderen. Heel het middenplein was voorzien van bloemen en grasperken wat het uitzicht op een van de mooiste treinstation van de wereld ten goede komt. Waarom moet alles zo gemoderniseerd zijn?