Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
mooi klassiek concept met de beste pleinbenutting
Ontwerp B
Fijn dat bomen deels behouden blijven, logische looplijn ondergronds station-metro Astrid?
Fijn dat er een reeks bomen behouden schijnen te blijven
Ontwerp B

Fonteinen vervangen met meer groen
Fijn dat jullie meer durven te denken als een park in plaats van een plein. Denk bijvoorbeeld aan het 'Hof van Liere' in Antwerpen in het groot: veel gras, bomen en haagjes maar met dunne verharde paadjes erdoor.
Ontwerp B
fietsers en aansluiting De Keyserlei
Het ontwerp heeft een duidelijkere visie op hoe fietsers vanuit Carnotstraat het Astridplein kunnen betreden en de aantakking op De Keyserlei (en fietssnelweg in Pelikaanstraat).
Ontwerp B
Park of plein?
Ik denk dat het niet lukt om hier een echt park te maken. Het is een verkeersknoop, geen park. Proberen de stromen voetgangers en fietsers weg te houden van het centrale deel gaat tegenvallen, mensen lopen of fietsen geen 200meter meter meer om een centraal groenperk te ontwijken, ze lopen of fietsen door het groen.
Wel leuk idee om gewoon de autohellingen om te vormen naar fietshellingen.
Ontwerp B
De Keyserlei
Goed dat de De Keyserlei mooi aansluit op het Astridplein zonder noemenswaardige barrières.
Ontwerp B
Ingenieus groentheater
Heel fijn idee om het middenplein naar beneden te laten hellen tot het ronde spiegelglas. Veel gras en bomen is perfect voor in de zomer. Ook voldoende ruimte vlak voor het station, met waterfonteintjes lijkt me gepast.
Ontwerp B
Als je dit kiest doe je beter niets
Ontwerp B
Nut waterfontein
Zie opm ontwerp A.
Is er ergens een evaluatie rond voor- en nadelen van fonteinen die een groot stuk verharding vereisen?
Ontwerp B
geen innovatief plein
Ontwerp B
Dit is beste plein keuze
Groen en fris geen verkeer verkeer meer op het plein en het geeft rust.
Ontwerp B
Dit is wat de stad en het Astridplein nodig heeft!
Een groen en goed doordacht parkontwerp met gelukkig veel ontharding en met respect voor de historische omgeving.
Ontwerp B
Realistisch ontwerp - plein gaat er op vooruit
De auto en de tram weren van het plein draagt bij tot de veiligheid en de 'leefbaarheid' van het plein, en zorgt voor minder conflicten tussen weggebruikers. Door de ingang van de fietsenstalling een prominentere plaats te geven, worden er misschien minder fietsen op het plein gestald. De groene elementen dragen bij tot een leuker aanzicht en bieden verkoeling in de hete stad. Recuperatie van reeds aanwezige elementen en afwezigheid buitensporige bouwsels kunnen bovendien de kostprijs drukken. Door de kiss- en ride ondergronds te doen, blijft het station een centraal knooppunt, maar ondervinden pendelaars en weggebruikers minder last van het (nu al) overtollige (auto)verkeer
Ontwerp B
Saai
Ik word er niet warm van. Ook dat er in het midden van die groenzone een trap komt lijkt me allesbehalve handig of gewenst. Scheiding van functies is op een al te druk plein toch aan te raden.
Ontwerp B
Onveilig voor fietsers
Opnieuw zijn de fietsers hier de dupe. Geen veilige doorgang van Rooseveltplaats naar Turnhoutsebaan. Mensen kijken niet als ze op het plein wandelen, nu ook al niet, en al zeker niet als ze op weg zijn om hun bus/tram te halen. Om ongelukkken vragen.