Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

151
3

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen

Ontwerp B

mooi klassiek concept met de beste pleinbenutting
grote groene parkpartij - er kunnen niet genoeg groene pleinen zijn in Antwerpen (nu is het te grijs) open pleingedeelte dat toelaat een mooi zicht te hebben op het stationsgebouw
Marc V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig nieuws

Is een verbetering van de huidige situatie

Francesca S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Fijn dat bomen deels behouden blijven, logische looplijn ondergronds station-metro Astrid?

Fijn dat er een reeks bomen behouden schijnen te blijven

Tom V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Fonteinen vervangen met meer groen

Fijn dat jullie meer durven te denken als een park in plaats van een plein. Denk bijvoorbeeld aan het 'Hof van Liere' in Antwerpen in het groot: veel gras, bomen en haagjes maar met dunne verharde paadjes erdoor.

 

Stan C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

fietsers en aansluiting De Keyserlei

Het ontwerp heeft een duidelijkere visie op hoe fietsers vanuit Carnotstraat het Astridplein kunnen betreden en de aantakking op De Keyserlei (en fietssnelweg in Pelikaanstraat). 

Brecht C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Park of plein?

Ik denk dat het niet lukt om hier een echt park te maken. Het is een verkeersknoop, geen park. Proberen de stromen voetgangers en fietsers weg te houden van het centrale deel gaat tegenvallen, mensen lopen of fietsen geen 200meter meter meer om een centraal groenperk te ontwijken, ze lopen of fietsen door het groen.

Wel leuk idee om gewoon de autohellingen om te vormen naar fietshellingen.

Nicolas C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

De Keyserlei

Goed dat de De Keyserlei mooi aansluit op het Astridplein zonder noemenswaardige barrières.

Anke V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Ingenieus groentheater

Heel fijn idee om het middenplein naar beneden te laten hellen tot het ronde spiegelglas. Veel gras en bomen is perfect voor in de zomer. Ook voldoende ruimte vlak voor het station, met waterfonteintjes lijkt me gepast.

Max V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Simpel maar saai

Er is veel groen/gras

Jolien L.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Maak Carnotstraat eenrichtingsverkeer 

Plein voor evenement voorzien 

Yannick S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Autovrij ok, rood niet, reuzenrad ook niet

Autovrij lijkt me een prima idee.

Victor M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Als je dit kiest doe je beter niets
mooie zichtlijn naar het prachtige Centraal Station redelijk veel groen autovrij plein is fantastisch
Eric A.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Nut waterfontein

Zie opm ontwerp A.

Is er ergens een evaluatie rond voor- en nadelen van fonteinen die een groot stuk verharding vereisen?

Annick S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Niet de moeite waard

waarschijnlijk minder duur

Arno D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

geen innovatief plein
niet zozeer iets, is eerder een heraanleg van het huidige groen de idee van hoge bomen is hier goed uitgewerkt in beeld maar in de praktijk zal dit niet zo een fundamentele verandering geven
Bert V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Dit is beste plein keuze

Groen en fris geen verkeer verkeer meer op het plein en het geeft rust.

Jeroen G.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Dit is wat de stad  en het Astridplein nodig heeft!

Een groen en goed doordacht parkontwerp met gelukkig veel ontharding en met respect voor de historische omgeving. 

Klaas C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Realistisch ontwerp - plein gaat er op vooruit

De auto en de tram weren van het plein draagt bij tot de veiligheid en de 'leefbaarheid' van het plein, en zorgt voor minder conflicten tussen weggebruikers. Door de ingang van de fietsenstalling een prominentere plaats te geven, worden er misschien minder fietsen op het plein gestald. De groene elementen dragen bij tot een leuker aanzicht en bieden verkoeling in de hete stad. Recuperatie van reeds aanwezige elementen en afwezigheid buitensporige bouwsels kunnen bovendien de kostprijs drukken. Door de kiss- en ride ondergronds te doen, blijft het station een centraal knooppunt, maar ondervinden pendelaars en weggebruikers minder last van het (nu al) overtollige (auto)verkeer

Jakob F.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Saai

Ik word er niet warm van. Ook dat er in het midden van die groenzone een trap komt lijkt me allesbehalve handig of gewenst. Scheiding van functies is op een al te druk plein toch aan te raden.

Jorn B.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Onveilig voor fietsers

Opnieuw zijn de fietsers hier de dupe. Geen veilige doorgang van Rooseveltplaats naar Turnhoutsebaan. Mensen kijken niet als ze op het plein wandelen, nu ook al niet, en al zeker niet als ze op weg zijn om hun bus/tram te halen. Om ongelukkken vragen.

Claïs L.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Regenbestendig

De groene plaatsen tussen de bomen. Als het aan mij ligt, mix je een deel van dit met ontwerp A, die naar mijn mening echt wel de leukste is, maar die de stukjes gras mankeren. 

Ccatarina J.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Strak en compact

Voldoende groen. Strak en compact en toch mooi.

Janssen M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Lelijkheid zelve

Kan meteen de vuilbak in

Gino C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

niets vernieuwend

Lijkt enorm op het oude, enig verschil is dat op dit plan grote bomen staan maar daar moet je uiteraard nog 20 jaar op wachten en tegen dan zullen ze wel weer een nieuwe wedstrijd organiseren en opnieuw beginnen

Tijl J.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen