Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
Realistisch ontwerp - plein gaat er op vooruit
De auto en de tram weren van het plein draagt bij tot de veiligheid en de 'leefbaarheid' van het plein, en zorgt voor minder conflicten tussen weggebruikers. Door de ingang van de fietsenstalling een prominentere plaats te geven, worden er misschien minder fietsen op het plein gestald. De groene elementen dragen bij tot een leuker aanzicht en bieden verkoeling in de hete stad. Recuperatie van reeds aanwezige elementen en afwezigheid buitensporige bouwsels kunnen bovendien de kostprijs drukken. Door de kiss- en ride ondergronds te doen, blijft het station een centraal knooppunt, maar ondervinden pendelaars en weggebruikers minder last van het (nu al) overtollige (auto)verkeer
Ontwerp B
Ok, maar een tikkeltje saai?
Ontwerp B
Fiets- ipv autohelling
Dat de fietshelling verdwijnt vind ik 'n goede zaak... teveel trappen
De autohellingen voor de fietsers vind ik toffer = rapper beneden/boven
Wateropvang = goed
Ontwerp B
niets vernieuwend
Lijkt enorm op het oude, enig verschil is dat op dit plan grote bomen staan maar daar moet je uiteraard nog 20 jaar op wachten en tegen dan zullen ze wel weer een nieuwe wedstrijd organiseren en opnieuw beginnen
Ontwerp B
Weinig innovatief
Autovrij plein is zeer goed, ook de vergroening kan ik alleen maar aanmoedigen
Ontwerp B
Niet goed
Ontwerp B
Weinig nieuws onder de zon?
Fijn dat er aandacht is voor kunst en de ondergrondse ruimte
Ontwerp B
Als je dit kiest doe je beter niets
Ontwerp B
geen innovatief plein
Ontwerp B
Weinig ambitie in de ondergrond, bovengrond klassiek maar mooi
De bovengrond is klassiek maar mooi, echter de ondergrond vertoont een gebrek aan ambitie. Positief aan de bovengrond is ook dat de keerlus enkel voor calamiteiten gebruikt moet worden, waarbij tram 12 rechtstreeks kan afslaan. Zo ontstaat er een compactere halte.
Ontwerp B
Nummer 3 van de vier
het gedeelte aan de Gemeentestraat lijkt mij hier zeer goed uitgewerkt, iedereen krijgt voldoende plaats, en met het veelvuldig gebruik van bomen is het goed ontworpen
Ontwerp B
Niet echt bijzonder
Het ontwerp voor het bovenplein oogt saai, zonder inspiratie. Benedenplein cava nog, tramhaltes prima.
Ontwerp B
Zeer goed, misschien weinig ambitieus
Alle functies van het plein, inclusief fietsdoorstroming, worden hierin zeer goed verwerkt. Ook de bomen aan de tramhalte zouden een gewenst effect hebben.
Ontwerp B
Te generiek
Gaat niet onderhouden worden heen de jaren en zal geen mensen aantrekken om te vertoeven.
Ontwerp B
Focus op de verkeerde zaken
De rode accenten zijn helaas een doorn in het oog. Het neemt de aandacht weg van het groen dat ze willen brengen. Verder nodigt het niet uit en wordt de combinatie rood en wit binnen het verkeer vaak eerder met negatieve zaken geassociëerd.
De huidige fietsenstalling is geen fijne plaats om te vertoeven, en ik zie weinig concrete initiatieven om dit aan te pakken. Het nieuwe ontwerp lijkt te sterk op het oude.
De ronde trap ziet er weinig toegankelijk uit voor iedereen die minder mobiel is. Hopelijk is er ook nagedacht over andere mogelijkheden?
Het zicht op het prachtige Centraal Station wordt ook een beetje ontnomen.
Ontwerp B
Klassiek maar goed
Geeft veel aandacht aan een aangename en veilige ondergrondse verdieping.
Voldoende groen al kan het nog wat meer.
Ontwerp B
Park-sfeer met compacte OV infrastructuur
Het park geeft een duidelijk doel weer waar mensen kunnen hangen. Het betrekken van kunst is een mooie toevoeging