Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

151
3

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen

Ontwerp B

Niet de moeite waard

waarschijnlijk minder duur

Arno D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Voor mij beste

Overzichtelijk oogt mooi en biedt de meeste mogelijkheden 

Lisette B.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Leuk idee met de focus op de fontein als centraal punt, maar naar mijn gevoel te geforceerd in deze context.

Bus- en tramhaltes lijken mij gezelliger omringd door beplanting dan door een zware constructie voor een luifel (ontwerp A). Kleurgebruik in het onderplein brengt karakter.

Safi D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Te generiek

Gaat niet onderhouden worden heen de jaren en zal geen mensen aantrekken om te vertoeven. 

Axel V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Geen oplossingen voor huidige problemen (o.a. fietspad tussen metrotrappen en bovengrondse haltes)

Ondergrondse kiss & ride
Compacte schakel voor openbaar vervoer 
Maakt gebruik van veel van de bestaande situatie

Petra S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Lelijk rood kleur accent

Weinig

Peter H.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig ambitieus

Dit ontwerp vind ik persoonlijk wat saai en weinig ambitieus, maar ik kan me voorstellen dat het daarom ook net het meest realistische is. Indien er weinig budget is, zou dit een goede keuze zijn. Echter, voor dergelijk centraal plein in de stad mag men van mij iets meer investeren en dus voor iets vernieuwender gaan. 

Leen D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Duidelijk meest groene optie

Ik vind het een heel leuke open invulling. Heel mooie weg naar de fietsenstalling en een groot pluspunt dat ze rode muurschilderingen hebben gebruikt. 

Caro C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

mooi klassiek concept met de beste pleinbenutting
grote groene parkpartij - er kunnen niet genoeg groene pleinen zijn in Antwerpen (nu is het te grijs) open pleingedeelte dat toelaat een mooi zicht te hebben op het stationsgebouw
Marc V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Mooi

Mooi, groen, kunstig, speelruimte voor kinderen en nog plek voor de kermis. 

Karlien V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Dit is beste plein keuze

Groen en fris geen verkeer verkeer meer op het plein en het geeft rust.

Jeroen G.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Veel verharding, wel groen en autovrij

Autovrij plein met ruimte voor veel groen met waterpartij.

Eddy M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Het beste van 3 werelden

Dit ontwerp geeft alle activiteiten die nu al plaatsvinden op het plein een nieuwe en groenere/veiligere vorm. 

Yente S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Dit is wat de stad  en het Astridplein nodig heeft!

Een groen en goed doordacht parkontwerp met gelukkig veel ontharding en met respect voor de historische omgeving. 

Klaas C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Lelijkheid zelve

Kan meteen de vuilbak in

Gino C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Simpel maar saai

Er is veel groen/gras

Jolien L.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Groen! 

Fijn om te zien dat het groen buiten de perken van het plein durft treden..

Faber M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Niet goed
Als dit het zou worden kunnen we beter nog een tiental jaar wachten totdat de bussen uit de stad zijn gebannen en OV-haltes versimpeld kunnen worden. Dit ontwerp biedt dan ook amper vernieuwing tegenover de huidige situatie. De foto bij "Compacte schakel" tart alle verbeelding: het fietspad blijft daar gewoon door de tram/bushalte lopen. Hoe de situatie voor fietsers komende van de Carnotstraat richting station verbetert is mij ook een raadsel. Nog steeds zigzaggen tussen de voetgangers, maar nu zou daar nog de parkinginrit bijkomen om te omzeilen? Het weinig florissante middenplein wordt wat opgeleukt met bomen, terwijl er op deze plaats vooral transparantie nodig is. Dichte beplanting lijkt me niet aangewezen. En als het niet dicht kan zijn, zou het maar triestig ogen, wat ook niet op zijn plaats is voor de entree tot onze stad. Dat bosje zou al vlug uitstralen:  "willen, maar niet kunnen". Omdat vergroening zeker wel nodig is zou ik, in het geval het toch dit ontwerp wordt, liever een grote, hedendaagse bloemenweide zien als verwijzing naar het vroeger plantsoen.
K F.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Niet de mooiste, wel de praktischste

Dit ontwerp is het meest functioneel met voldoende plaats voor fietsers en voetgangers, niet onbelangrijk op zo'n centrale plek. Toch is er ook veel groen aanwezig om toch ook een rustplek te creëren. Dit blijft overzichtelijk en voldoende transparant om zodat geen donker hoekjes (en mogelijk onveiligheidsgevoel) wordt gecreëerd. Er wordt ook voldoende plaats op het plein gereserveerd voor eventuele activiteiten.

Tom T.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig innovatief, wel potentieel

Groene elementen. Het beeld van de trap is mooi, maar de rode kleur is niet noodzakelijk.

Lies V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

geen reuzenrad AUB

Ik gruwel bij de gedachte dat er ruimte voor een reuzenrad gereserveerd wordt. Dit werkt imago-verlagend en geeft een foute eerste indruk voor reizigers die met de trein aankomen in onze spoorwegkathedraal

Paul D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Doordacht en goedkoper (?) maar misschien minder impactvol (?)

- Herbruik van de huidige infrastructuur

- Weren van auto's op het plein zodat het centrale deel terug uitnodigt

- De afwikkeling van het fietspad dat va nde Gemeentestraat naar de Carnotstraat loopt lijkt hier goed aangepakt. Nu is er teveel conflict met voetgangers. 

Toon D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Zicht op stationsgevel is weg door de bomen.

 Ondergrondse kiss en ride is een goed idee.

Marleen D.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Een korte feedback

Er staat in de tekst een kunstmuur, wordt die vaak overgeschilderd of het blijft voor een tijdje of nooit? En wat deze beklad wordt? Verder ziet het oke uit.

Josse V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen