Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
Park-sfeer met compacte OV infrastructuur
Het park geeft een duidelijk doel weer waar mensen kunnen hangen. Het betrekken van kunst is een mooie toevoeging
Ontwerp B
Parking auto's
Kruispunt Carnotstraat met Astridplein is nu reeds chaotisch en gevaarlijk, door dit te verzwaren met parking inrit en/of uitrit lijkt me dit verder te verergeren.
Er is een grote autoparking aan andere kant van het Centraal station, waarom ook aan deze zijde van het station willens nillens een autoparking ? Voor mij onbegrijpelijk (of is dit een voorwaarde van de stad?)
Ontwerp B
Doordacht en goedkoper (?) maar misschien minder impactvol (?)
- Herbruik van de huidige infrastructuur
- Weren van auto's op het plein zodat het centrale deel terug uitnodigt
- De afwikkeling van het fietspad dat va nde Gemeentestraat naar de Carnotstraat loopt lijkt hier goed aangepakt. Nu is er teveel conflict met voetgangers.
Ontwerp B
Iets te simpel.
Er is meer plek voor voetgangers en groen. Ook aan symmetrie is gedacht.
Ontwerp B
Wauw
Wat een goed ontwerp. Veiligheid als fietser staat voorop in dit ontwerp. Het meest realistische ontwerp van de vier.
Ontwerp B
Alweer een 'evenementenplein'
Groen parkje met onverharde ruimte en waterpartij.
Ontwerp B
Het beste van 3 werelden
Dit ontwerp geeft alle activiteiten die nu al plaatsvinden op het plein een nieuwe en groenere/veiligere vorm.
Ontwerp B
Ik zou nog meer bloemen nodig hebben
Het is degene die ik het leukst vind, het is degene die het meeste lijkt op het oude Astridplein dat mij altijd mooi leek
Ontwerp B
Geen oplossingen voor huidige problemen (o.a. fietspad tussen metrotrappen en bovengrondse haltes)
Ondergrondse kiss & ride
Compacte schakel voor openbaar vervoer
Maakt gebruik van veel van de bestaande situatie
Ontwerp B
Het meest rechttoe rechtaan ontwerp?
Eenvoudig, geen onnodige poespas, makkelijk voor te stellen wat het kan worden
Ontwerp B
Ondergronds
meer lichtinval, mooie versierde trappenhal, hopelijk betere dakafsluiting dan metro ingang Operaplein
Ontwerp B
fietsers en aansluiting De Keyserlei
Het ontwerp heeft een duidelijkere visie op hoe fietsers vanuit Carnotstraat het Astridplein kunnen betreden en de aantakking op De Keyserlei (en fietssnelweg in Pelikaanstraat).
Ontwerp B
Ja!
De trekpleister van de Zoo, speelplek voor kinderen. Het groen. De trap met het rood, vind ik goed matchen met Antwerpen.
Ontwerp B
fan van het groen maar geen verbetering voor fietsers
realistische hoeveelheid groen
autovrij plein
Ontwerp B
Ziet er goed uit
Veel ontharding, groen voor de buurt die hiernaar snakt. Perfect om de klimaatverandering tegemoet te komen.
Ontwerp B
"tegels in verschillende tinten Antwerps Rood."
leuk dat het idee op meerdere plaatsen terugkomt
Ontwerp B
Weinig vernieuwend plein
Autovrij maken van strook tussen groen en plein. Dat er een groot deel gevrijwaard wordt voor evenementen zoals het rad kan... Het is de vraag in hoeverre dit eigenlijk de beste plek is voor het reuzenrad of een opblaashagedis. Er is vlakbij al een zeer groot mineraal plein, aan de Opera.
Ontwerp B
Weinig nieuws onder de zon?
Fijn dat er aandacht is voor kunst en de ondergrondse ruimte
Ontwerp B
Groen
Als je vergelijkt met de gemiste kans om van het Operaplein iets moois en gezelligs te maken, is deze optie duidelijk wel een dat veel meer groen (bomen) zal doen verschijnen op een van de schraalste plaatsen van de stad.
Ontwerp B