Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
Realistisch ontwerp - plein gaat er op vooruit
De auto en de tram weren van het plein draagt bij tot de veiligheid en de 'leefbaarheid' van het plein, en zorgt voor minder conflicten tussen weggebruikers. Door de ingang van de fietsenstalling een prominentere plaats te geven, worden er misschien minder fietsen op het plein gestald. De groene elementen dragen bij tot een leuker aanzicht en bieden verkoeling in de hete stad. Recuperatie van reeds aanwezige elementen en afwezigheid buitensporige bouwsels kunnen bovendien de kostprijs drukken. Door de kiss- en ride ondergronds te doen, blijft het station een centraal knooppunt, maar ondervinden pendelaars en weggebruikers minder last van het (nu al) overtollige (auto)verkeer
Ontwerp B
Ok, maar een tikkeltje saai?
Ontwerp B
Niet zo spannend
Veel groen en gras is fijn. En goed dat het plein autovrij wordt.
Ontwerp B
Te generiek
Gaat niet onderhouden worden heen de jaren en zal geen mensen aantrekken om te vertoeven.
Ontwerp B
Regenbestendig
De groene plaatsen tussen de bomen. Als het aan mij ligt, mix je een deel van dit met ontwerp A, die naar mijn mening echt wel de leukste is, maar die de stukjes gras mankeren.
Ontwerp B
fan van het groen maar geen verbetering voor fietsers
realistische hoeveelheid groen
autovrij plein
Ontwerp B
Veel groen!
Lekker veel bomen maar ook gras. Het is fijn om eens een ontwerp te zien dat minder tegels heeft dan het gemiddelde ontwerp voor de stad. We hebben hier nood aan in het midden van de stad. De bomen zijn echt essentieel voor warme zomers.
Ontwerp B
Geen voorstander van de rood-witte tegels
De rood-witte tegels zijn voor mij niet nodig ze creëren drukte en stress.
Te weinig verandering ondergronds tov ontwerp A
Ontwerp B
Dit is beste plein keuze
Groen en fris geen verkeer verkeer meer op het plein en het geeft rust.
Ontwerp B
Ambitieus
Goed dat er meer ruimte is richting De Keyserlei, alleen mag daar wel een extra boompje voorzien worden. Zeker ok dat daar de uitgang van de parking zou verdwijnen...
Ambitieus om zowel Kiss and Ride als Parking als Taxis (?) door één ingang d'te laten in- en uit rijden.
Ontwerp B
Prachtig groen én functioneel
Rustige uitstraling in een toch drukke stad, aangenaam vertoeven in een stad met veel groen.
betere inrichting waardoor de functionele waarde nog meer stijgt in de stad. Plein is aangenaam
meer kleur, meer groen, meer licht en heeft verschillende functies.
Ontwerp B
Fonteinen vervangen met meer groen
Fijn dat jullie meer durven te denken als een park in plaats van een plein. Denk bijvoorbeeld aan het 'Hof van Liere' in Antwerpen in het groot: veel gras, bomen en haagjes maar met dunne verharde paadjes erdoor.
Ontwerp B
"tegels in verschillende tinten Antwerps Rood."
leuk dat het idee op meerdere plaatsen terugkomt
Ontwerp B
Het beste ontwerp: het meest doordachte intelligente genereuze en goedkoopste ontwerp!
Rustig/rustgevend leesbaar en toch levendig genereus plein dat eveneens verwijst naar het vroegere 19de eeuwse (kijk) plein, maar nu met een grote en slimme gebruikswaarde: groen om er rustig te verpozen, diagonale loopassen, een centraal pleintje in het midden. Het groen op het centrale deel kan toch intens zijn ondanks de geringe worteldiepte en ook positief is dat de bestaande randbomen (hoeven niet tot kaarsen gesnoeid worden) behouden blijven.
Door de fietstrap ipv helling is er geen lange ergerlijke snee in het plein.
Ook positief is het voorplein met behoud van de bestaande sculpturen met de geïntegreerde rondbanken.
Wel zouden grootschalige evenementen (bv reuzenrad, lawaaierige kermissen) niet of zeker niet langdurig moeten plaatsvinden. Maar dat ligt niet aan het ontwerp.
Mooi zijn de perrons voor trams en bussen door deze te voorzien van grote bomen, wat meteen de lelijke architectuur van het hotel wat doet vergeten.
Het enige ontwerp waarbij het fietspad Gemeentestraat-Carnotstraat ver genoeg achter de perrons van het OV kan blijven.
Daglicht in de ondergrondse ruimte zonder dure spectaculaire ingrepen.
Mogelijke integratie van kunst op boven- en benedenplein.
Antwerpse kleurtoetsen zijn best leuk.
Ontwerp B
Beste optie
Er is een duidelijk afgescheiden fietspad, wat in de andere ontwerpen lijkt te ontbreken. Dit is een drukke doorgangsroute voor fietsers, dus een veilige afscheiding van voetgangers, openbaar vervoer en auto's is noodzakelijk. Daarnaast is dit het enige ontwerp waar rustplaatsen op het gras zijn. Nu is het een plein voor de buurt en dat moet blijven. Het groen in dit ontwerp is niet echt mooi, weelderig of tot de verbeelding sprekend, maar in de andere ontwerpen is er: verharde ondergrond (A), een grote watervlakte die mensen niet kunnen benutten (natuur ook niet!) (C), kiezels waarop je niet kan zitten met (privé?)terrassen (D). Het plein moet van en voor de buurt zijn, niet enkel een streling voor het oog van arriverende toeristen.
Ontwerp B
Weinig ambitie in de ondergrond, bovengrond klassiek maar mooi
De bovengrond is klassiek maar mooi, echter de ondergrond vertoont een gebrek aan ambitie. Positief aan de bovengrond is ook dat de keerlus enkel voor calamiteiten gebruikt moet worden, waarbij tram 12 rechtstreeks kan afslaan. Zo ontstaat er een compactere halte.
Ontwerp B
Groen en realistisch ontwerp, mis ruimte voor fiets
* meer passage ondergronds + opentrekken waardoor de ruimte hopelijk aangenamer en veiliger zal aanvoelen.
Ontwerp B
Klassieker ontwerp
De verbinding met de ondergrond en inbreng van natuurlijk licht is cruciaal.
Ontwerp B
Groen en waterdoorlatend
Minste beton. Gaan we nodig hebben voor ons grondwater met de warme zomers.
Ontwerp B
Weinig ambitieus, noch vernieuwend.
Het ontwerp is alles behalve ambitieus of vernieuwend. De bedoeling van een heraanleg is estetische verbetering, verhoogde efficiëntie, vergroening... Dit ontwerp is veruit het minst aansprekend, het zorgt er niet voor dat er een nieuwe bruisende stadsplek wordt gecreëerd.