Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

151
3

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen

Ontwerp B

Weinig innovatief

Autovrij plein 

Meer lichtinval en gezelligheid onderaan

 

Alexander V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

 Saai!

 Dit ontwerp is niet vernieuwend! plaats enkele wat groen, het mag beter en grootste qua idee zijn, zeker op deze belangrijke en centrale plek in de stad.

Kenzo P.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Prachtig groen én functioneel

Rustige uitstraling in een toch drukke stad, aangenaam vertoeven in een stad met veel groen. 
betere inrichting waardoor de functionele waarde nog meer stijgt in de stad. Plein is aangenaam
meer kleur, meer groen, meer licht en heeft verschillende functies. 

Ine V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

"tegels in verschillende tinten Antwerps Rood."

leuk dat het idee op meerdere plaatsen terugkomt

Nick V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Het beste ontwerp: het meest doordachte intelligente genereuze en goedkoopste ontwerp!

Rustig/rustgevend leesbaar en toch levendig genereus plein dat eveneens verwijst naar het vroegere 19de eeuwse (kijk) plein, maar nu met een grote en slimme gebruikswaarde: groen om er rustig te verpozen, diagonale loopassen, een centraal pleintje in het midden. Het groen op het centrale deel kan toch intens zijn ondanks de geringe worteldiepte en ook positief is dat de bestaande randbomen (hoeven niet tot kaarsen gesnoeid worden) behouden blijven.

Door de fietstrap ipv helling is er geen lange ergerlijke snee in het plein. 

Ook positief is het voorplein met behoud van de bestaande sculpturen met de geïntegreerde rondbanken.

Wel zouden grootschalige evenementen (bv reuzenrad, lawaaierige kermissen) niet of zeker niet langdurig moeten plaatsvinden. Maar dat ligt niet aan het ontwerp. 

Mooi zijn de perrons voor trams en bussen door deze te voorzien van grote bomen, wat meteen de lelijke architectuur van het hotel wat doet vergeten. 

Het enige ontwerp waarbij het fietspad Gemeentestraat-Carnotstraat ver genoeg achter de perrons van het OV kan blijven. 

Daglicht in de ondergrondse ruimte zonder dure spectaculaire ingrepen.

Mogelijke integratie van kunst op boven- en benedenplein.

Antwerpse kleurtoetsen zijn best leuk.  

Marleentje J.
0 0
lees meer

Ontwerp B

symmetrie, maar weinig uitdagend. Groen allicht niet realistisch. 

Eenvoudig, en leesbaar ontwerp. 

Wouter V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig nieuws

Is een verbetering van de huidige situatie

Francesca S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Groen gras <3

Groen gras <3

Licht in het ondergrondse verdiep toelaten

 

Ruth V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Antwerps rood

Ik vind B de beste optie omdat er gras is, het is zalig om in de zomer te genieten van de buitenlucht al zittend in een parkje. Het is het meest klassieke ontwerp, wat het beste past bij de prachtige gebouwen errond zoals het station, de Zoo, de koningin Elisabethzaal etc. 

Laure V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

B

Beste ontwerp

Clara S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Ontwerp B: de Beste keuze

Antwerpen moet dringend onthard worden en focussen op groen, dit ontwerp pakt dit beter aan. De ondergrond wordt ook grondig aangepakt.

Stefanie G.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Nut waterfontein

Zie opm ontwerp A.

Is er ergens een evaluatie rond voor- en nadelen van fonteinen die een groot stuk verharding vereisen?

Annick S.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Parking auto's

Kruispunt Carnotstraat met Astridplein is nu reeds chaotisch en gevaarlijk, door dit te verzwaren met parking inrit en/of uitrit lijkt me dit verder te verergeren.  

 

Er is een grote autoparking aan andere kant van het Centraal station, waarom ook aan deze zijde van het station willens nillens een autoparking ?  Voor mij onbegrijpelijk (of is dit een voorwaarde van de stad?)

 

Koen L.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig ambitieus, noch vernieuwend.

Het ontwerp is alles behalve ambitieus of vernieuwend. De bedoeling van een heraanleg is estetische verbetering, verhoogde efficiëntie, vergroening... Dit ontwerp is veruit het minst aansprekend, het zorgt er niet voor dat er een nieuwe bruisende stadsplek wordt gecreëerd.

Viktor G.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Wauw

Wat een goed ontwerp. Veiligheid als fietser staat voorop in dit ontwerp. Het meest realistische ontwerp van de vier. 

Lotte G.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Opgepast Carnotstraat

Veel groen, het park in het midden straalt echt wel rust uit.
Het ondergrondse stuk geeft mij het veiligste gevoel: open - veel licht - modern.

Zorg ervoor dat de gebruikte verharding op het plein voor de evenementen robuust genoeg is. Nu zijn de vele tegels gebarsten, verzakt, ...

Saskia V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Weinig vernieuwing

Groen

Ingrid V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Kunst meerwaarde

Fijn dat kunst wordt geïntegreerd in het ontwerp en dat er zoveel plaats is voor groen en om in het groen te zitten.

Hannes V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Het beste ontwerp

Ik vind dit zelf het beste ontwerp. Het nodigt uit om te onthaasten en geeft het gevoel van een echt park, wat deze stad wel kan gebruiken. 

't Ziet eruit als een kleine oase. Wat me welkom lijkt op die plek

Kees M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Fonteinen vervangen met meer groen

Fijn dat jullie meer durven te denken als een park in plaats van een plein. Denk bijvoorbeeld aan het 'Hof van Liere' in Antwerpen in het groot: veel gras, bomen en haagjes maar met dunne verharde paadjes erdoor.

 

Stan C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Goed begin maar kan verbetering gebruiken.

De hoeveelheid bomen (echt een must!) maar ook de grasvelden er onder. Minder beton en verharding kan ik alleen maar aanmoedigen. Ook het plein auto vrij maken is een grote plus.

Jana V.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Dit is wat de stad  en het Astridplein nodig heeft!

Een groen en goed doordacht parkontwerp met gelukkig veel ontharding en met respect voor de historische omgeving. 

Klaas C.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Geen voorstander van de rood-witte tegels

De rood-witte tegels zijn voor mij niet nodig ze creëren drukte en stress.

Te weinig verandering ondergronds tov ontwerp A

Mark M.
0 0
lees meer

Ontwerp B

Sober, maar efficiënt en groén!
meest "groene" park van de 4 ontwerpen! enige ontwerp met (veel) groen aan de bushaltes aan Carnotstraat!
Tim H.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 151 bijdragen