Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
Positief voor voetgangers en fietsers maar nog veel verharding
- Al het rijdende verkeer is samengebracht op de as aan de Carnotstraat en het plein is volledig verkeersvrij gemaakt
- Betere perrons voor bus en tram
- Inrichting van het groene plein met in het midden waterpartij en rondom groen
- waterelement voor kinderen
- omvorming autohellingen voor fietsers en elimineren oude moeilijk bruikbare fietshelling
- betere fietsenstallingen
- meer aangename ondergrondse ruimte
Ontwerp B
Beste project
Lijkt me het groenste project, maakt het plein aantrekkelijk en brengt terug rust waar ik nu vooral het Astridplein vermijd als voetganger/ fietser.
Ontwerp B
Autovrij plein
Goed dat het plein autovrij zou zijn
geen bussen, taxi's ook hoop ik
flixbussen naar de rand van de stad
voldoende groen maar wat saai
Ontwerp B
Het meest rechttoe rechtaan ontwerp?
Eenvoudig, geen onnodige poespas, makkelijk voor te stellen wat het kan worden
Ontwerp B
Niet genoeg groen en integratie
Het ontwerp is allereerst te veel steen en grijs, daarbuiten is er een te duidelijke scheiding tussen plein en park wat dit nog harder benadrukt. Hoewel het leuk is om waterwerken te integreren vind ik dat dit eerder voelt alsof het voornamelijk een grijze leegte is met enkele saaie fonteinen door, die in feite niet veel verbetert aan het plein en het hetzelfde houdt als hiervoor.
Ontwerp B
Nut waterfontein
Zie opm ontwerp A.
Is er ergens een evaluatie rond voor- en nadelen van fonteinen die een groot stuk verharding vereisen?
Ontwerp B
Weinig ambitie in de ondergrond, bovengrond klassiek maar mooi
De bovengrond is klassiek maar mooi, echter de ondergrond vertoont een gebrek aan ambitie. Positief aan de bovengrond is ook dat de keerlus enkel voor calamiteiten gebruikt moet worden, waarbij tram 12 rechtstreeks kan afslaan. Zo ontstaat er een compactere halte.
Ontwerp B
Upstairs- downstairs
Weinig wel de doorstroom van de verkeersstromen en ondergrondse aansluitingen.
Ontwerp B
Sober, maar efficiënt en groén!
Ontwerp B
Groen
Als je vergelijkt met de gemiste kans om van het Operaplein iets moois en gezelligs te maken, is deze optie duidelijk wel een dat veel meer groen (bomen) zal doen verschijnen op een van de schraalste plaatsen van de stad.
Ontwerp B
Regenbestendig
De groene plaatsen tussen de bomen. Als het aan mij ligt, mix je een deel van dit met ontwerp A, die naar mijn mening echt wel de leukste is, maar die de stukjes gras mankeren.
Ontwerp B
Weinig innovatief, wel potentieel
Groene elementen. Het beeld van de trap is mooi, maar de rode kleur is niet noodzakelijk.
Ontwerp B
onduidelijk hoe dit mobiliteit zou verbeteren
Goed dat het plein autovrij wordt en dat ingezet wordt op groen en bomen.
Ontwerp B
Weinig aandacht voor verbeteren fietsverkeer.
De tram verplaatsen lijkt me goed. Het fietspad naar de Keyserlei lijkt met goed. Auto's van het plein halen goed.
Ontwerp B
Bomen zijn goed, wat met fietsers?
Goed dat auto's ondergronds worden gehouden.
Groen is goed, fonteinen ook.
Ontwerp B
Ingenieus groentheater
Heel fijn idee om het middenplein naar beneden te laten hellen tot het ronde spiegelglas. Veel gras en bomen is perfect voor in de zomer. Ook voldoende ruimte vlak voor het station, met waterfonteintjes lijkt me gepast.
Ontwerp B
Het beste van 3 werelden
Dit ontwerp geeft alle activiteiten die nu al plaatsvinden op het plein een nieuwe en groenere/veiligere vorm.
Ontwerp B
symmetrie, maar weinig uitdagend. Groen allicht niet realistisch.
Eenvoudig, en leesbaar ontwerp.
Ontwerp B