Ontwerp B
Ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp B
Klassiek, maar met respect voor zijn omgeving
Ontwerp B
Weinig verandering?
Er lijkt veel groen te komen, maar er wordt niet veel over uitgewijd. Gaan jullie ontharden? Komen er waterdoorlaatbare tegels? Wat verstaan jullie onder 'leuke spelelementen'? Gaan jullie daarvoor natuurlijke materialen gebruiken? Welke kunstenaar wil je dan laten ontwerpen? ... Er lijken veel leuke ideeën, maar er is nog veel vrije invulling.
Ontwerp B
Niet goed
Ontwerp B
Niet echt bijzonder
Het ontwerp voor het bovenplein oogt saai, zonder inspiratie. Benedenplein cava nog, tramhaltes prima.
Ontwerp B
Realistisch ontwerp - plein gaat er op vooruit
De auto en de tram weren van het plein draagt bij tot de veiligheid en de 'leefbaarheid' van het plein, en zorgt voor minder conflicten tussen weggebruikers. Door de ingang van de fietsenstalling een prominentere plaats te geven, worden er misschien minder fietsen op het plein gestald. De groene elementen dragen bij tot een leuker aanzicht en bieden verkoeling in de hete stad. Recuperatie van reeds aanwezige elementen en afwezigheid buitensporige bouwsels kunnen bovendien de kostprijs drukken. Door de kiss- en ride ondergronds te doen, blijft het station een centraal knooppunt, maar ondervinden pendelaars en weggebruikers minder last van het (nu al) overtollige (auto)verkeer
Ontwerp B
Ik zou nog meer bloemen nodig hebben
Het is degene die ik het leukst vind, het is degene die het meeste lijkt op het oude Astridplein dat mij altijd mooi leek
Ontwerp B
Weinig innovatief, wel potentieel
Groene elementen. Het beeld van de trap is mooi, maar de rode kleur is niet noodzakelijk.
Ontwerp B
Het meest groene van de vier
Dat het heel groen is met weing grijze zones of paden.
Ontwerp B
Weinig ambitie in de ondergrond, bovengrond klassiek maar mooi
De bovengrond is klassiek maar mooi, echter de ondergrond vertoont een gebrek aan ambitie. Positief aan de bovengrond is ook dat de keerlus enkel voor calamiteiten gebruikt moet worden, waarbij tram 12 rechtstreeks kan afslaan. Zo ontstaat er een compactere halte.
Ontwerp B
Te weinig innovatief
Er verandert op deze manier weinig aan de invulling. Veel verharding, groen in het midden en waterfonteintjes ter hoogte van het station. De roodaccenten zijn ook niet heel passend en geven een gevoel van gevaar.
Ontwerp B
Een stationsplein is geen park
Het idee om een soort park op het plein te willen maken is niet slecht, maar een stationsplein hoeft geen oase van rust te zijn. Het is en blijft tenslotte een (verkeers)knooppunt. Dan vind ik het groen in ontwerp A toch functioneler. Vraag is ook hoe het gras er zal uitzien als iedereen er constant over loopt (wat sowieso toch zal gebeuren ook al zou het niet de bedoeling zijn). Plus het rode ontwerp zou er wel eens heel snel gedateerd kunnen uit zien.
Ontwerp B
Te generiek
Gaat niet onderhouden worden heen de jaren en zal geen mensen aantrekken om te vertoeven.
Ontwerp B
Als je dit kiest doe je beter niets
Ontwerp B
Ziet er goed uit
Veel ontharding, groen voor de buurt die hiernaar snakt. Perfect om de klimaatverandering tegemoet te komen.
Ontwerp B
fan van het groen maar geen verbetering voor fietsers
realistische hoeveelheid groen
autovrij plein
Ontwerp B
Prachtig groen én functioneel
Rustige uitstraling in een toch drukke stad, aangenaam vertoeven in een stad met veel groen.
betere inrichting waardoor de functionele waarde nog meer stijgt in de stad. Plein is aangenaam
meer kleur, meer groen, meer licht en heeft verschillende functies.