Ontwerp C
Ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp C
Zeer mooi concept
Ik vind dit ronduit het mooiste ontwerp met het gebruik van de waterelementen.
Ontwerp C
Kansen gemist --> slecht ontwerp :( :(
het idee van een aanpasbaar waterniveau is vernieuwend
focus op voetgangers en fietsers (maar uitwerking is niet goed)
Ontwerp C
Mooiste ontwerp
In dit ontwerp zullen mensen de groene stukken niet zomaar kapot lopen. Daarnaast is er 1 recht pad van de trein naar de tram zonder om te moeten lopen.
Ontwerp C
goed maar meer groen
- ben hier heel tevreden over!
- de werking met het water is prachtig
Ontwerp C
Het beste ontwerp!
Prachtige waterpartij
Eén geheel met de Keyserlei
Fietsers en voetgangers terecht op de eerste plaats
Het moois dat er al is op het Astridplein, krijgt de ruimte. Mooi aanzicht van het station.
Bij dit ontwerp zit het gevoel juist!
Ik hoop van harte dat dit ontwerp het wordt!
Ontwerp C
Gefragmenteerd
Te veel gefragmenteerd en te weinig aandacht voor het plein als ontmoetingsplaats, terrasjes,...
Ontwerp C
open karakter
Ontwerp C
Prachtig!
Heel mooi ontwerp met weinig verharding, grote fan van de waterpartijen die de prachtige oude gevels weerspiegelen. Royal!
Ontwerp C
Waterelement
Volgens mij, brengt zo'n groot waterelement het risico mee dat dit op den duur door iedereen als een hinder zal ervaren worden eerder dan als een meerwaarde. Stel dat je haast hebt om je trein of aansluiting met je tram te halen, en rond het water moet stappen/lopen ipv rechtstreeks op het plein. En zelfs als je geen haast hebt, of wilt hebben, moet je dan altijd die extra tijd incalculeren om het station op tijd te bereiken - misschien lijkt dit een kleinigheid maar op den duur kan dit tot nog meer dagelijkse stess leiden...
Ontwerp C
Beste optie voor fietsers + 'toegankelijk' water!
Momenteel is het Astridplein per fiets oversteken om het station te bereiken een gevaarlijke onderneming 'op eigen risico' uit te voeren. Door het weren van auto's, bussen en trams, en door de vloeiende verharde stroken lijkt dit ontwerp lijkt me het beste geschikt om dit in de toekomst te verbeteren. Daarnaast is er in de stad veel te weinig water dat ook werkelijk verfrissing kan bieden (naar een fontein kijken doet niet veel...). Deze 'toegankelijke' waterpartijen lossen dat op.
Ontwerp C
duidelijke heraanleg
Niveau -1 stuk duidelijker voor OV gebruikers. Plein bovenaan duidelijk en goed aangelegd. Goed dat de keerlus voor autos weg is en dat de fiets en voetgangersverplaatsingen de plek krijgen zonde rde rest te hinderen (Carnotstraat, Keyserlei naar Carnotstraat).
Autoverkeer bij haltes is niet enorm duidelijk hoe dit zou moeten lopen, hopelijk kan dat veilig met voetgangers.
Ontwerp C
Denk als een park, niet als een plein
De meest verstorende factor van het hele Astridplein is op dit moment de waardeloze kiss en ride en de tram. Er is al een beetje groen op het plein, maar dat is de reden dat het nog niet echt succesvol is. Jullie ontwerp haalt de kiss en ride en de tram weg!
Ontwerp C
Ontwerp C voor Astridplein verbouw
Groen
Bomen geven het Astridplein een nieuwe, groene opbouw. Ze zorgen ook voor zitplekken in de schaduw. Daarnaast komen er groene plantvakken en verharding in natuursteen.
Water
Er komt een groot waterelement op het Astridplein dat wordt gevuld met gezuiverd regenwater. Het waterpeil kan aangepast worden aan verschillende activiteiten: het staat lager bij grote evenementen, hoger wanneer er minder ruimte nodig is.
Onder het plein zitten bufferkratten die regenwater opvangen en hergebruiken. Zo is er een oplossing voor wateroverlast bij hevige regen en kan het water op droge, hete dagen verkoeling brengen door fonteinen, toegankelijk water en vernevelaars.
Het waterelement weerspiegelt daarnaast ook de mooie gevels van het Centraal Station en de Koningin Elisabethzaal.
Ontwerp C
Innovatief
Ontwerp C
Duidelijk ontwerp, maar mag groener
Het pleinontwerp is heel duidelijk en houdt rekening met verschillende loop/fietsrichtingen over het plein.