Ontwerp C
Ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp C
water is leuk maar veel te veel verharding en te weinig groen
Ontwerp C
Tijdloos, functioneel en groen
- Groen
- Lijkt functioneel, makkelijk om van station richting parkspoor noord te gaan
- Connectie met metrolijnen op het astridplein zelf (ipv onder het raddisson hotel)
Ontwerp C
Uitzicht
Mooi zicht op het plein, ook echt een foto plek voor in de avond. Nu is er meer aandacht voor de gebouwen.
Ontwerp C
De meest realistische, mooie keuze
De harmonische lijnen die zich door de ruimte begeven op het plein geven een zeer dynamische indruk, zeker op zo'n geometrisch rechthoekig plein. De waterpartijen lijken me een goed idee, maar hier en daar mogen er toch een paar plaatsen meer bomen komen. De tramperrons zien er modern en bruikbaar uit.
Ontwerp C
Mooi ontwerp
Het ontwerp zet in op een integrale visie op Astridplein en De Keyserlei met voorrang voor fietsers en voetgangers. Auto's en openbaar vervoer als gast is een must vermits de beperkte ruimte en grote aantallen fietsers en voetgangers.
Het ontwerp denkt op een goede wijze na over een betere ondergrondse circulatie waarbij ook de taxi's duidelijk aanwezig zijn. Hierbij zijn de toegangen naar de ondergrondse ruimte royaal, duidelijk zichtbaar en goed gelokaliseerd ten opzichte van de verschillende gebruikers van het plein.
Water en bomen worden niet enkel als show-elementen gezien, maar ook functioneel in termen van wateroverlast.
Een duidelijke winnaar.
Ontwerp C
Prachtig!
Heel mooi ontwerp met weinig verharding, grote fan van de waterpartijen die de prachtige oude gevels weerspiegelen. Royal!
Ontwerp C
Uitgang ondergrondse parking naar Elisabethzaal
Dit ontwerp laat het best de prachtige noordelijke gevel van het Centraal Station tot zijn recht komen!
Ontwerp C
geen zitbanken a.u.b.
Een groen stadsplein met bloemen, grasperk en bloemen is goed.
Ontwerp C
Waar moeten de fietsers?
Dit ontwerp spreekt over '(voetgangers en) fietsers zijn de belangrijkste gebruikers' maar de fietspaden staan zelfs niet op de schets. Voelt alsof dit opnieuw geen oplossing is voor de gevaarlijke doorgang voor fietsers die van Roosevelt naar Turnhoutsebaan moeten.
Ontwerp C
Meer bomen
Heel fijn dat er letterlijk met water gespeeld wordt in dit ontwerp. Dat je ook vanover het plein een vrij zicht hebt naar het Centraal Station toe is zeer mooi.
Ontwerp C
Hier gaat de Antwerpenaar zich thuis voelen.
Mooie waterpartijen, verkoelend is zomer.
Ontwerp C
Ik kies voor ontwerp C
Er is voldoende groen en toch blijft de voorgevel van het station goed zichtbaar wat ik zéér belangrijk vind. De gevel van het station is te mooi om te verstoppen zelfs wanneer er wat minder groen aan te pas kan komen.
Ontwerp C
Waterpartij te dominant
Teveel ruimte voor het ene idee van de waterpartij, liever meer echt groen
Ontwerp C
De spoorwegkathedraal komt mooi tot haar recht
Zet het statige karakter van het plein in de verf.
Waterbuffers en de variabele grootte van de waterpartij zijn een heel groot pluspunt. Welk ontwerp het ook wordt, waterbekkens zijn een must.
De kortere keerlus van de tram.
Ontwerp C
Visueel het meest elegante ontwerp, maar te weinig oog voor mobiliteit
In dit ontwerp vind ik de manieren om naar het ondergronds niveau te komen het beste. Geen bombastische paviljoenen, maar subtiele liften en hellingen.
De waterpartij lijkt me een zeer mooi idee, dit zou echt voor een gevoel van rust kunnen zorgen en benadrukt de schoonheid van het station.
Ontwerp C
Mooi & functioneel maar twijfels over veiligheid
Veel groen, goed ontwerp dat ook ineens het deel van de Keyserlei meeneemt (lijkt nu wel alsof deze ineens autoluw wordt gemaakt thv Centraal, is dat het plan?)
Ontwerp C
zeer mooi ontwerp, maar wat met de fietsers
het beste aan dit ontwerp vind ik de grote waterpartij, en dat het hele plein mee wordt gebruikt voor het ontwerp. Het oogst het meest doorwaadbaar, en geeft een prettig en ruim gevoel.
Ontwerp C

Vernuftig
Het allerbeste aan dit ontwerp is dat het de gevel van het centraal station echt in de spotlight zet. Door de plaatsing van de bomen ernaartoe wordt je aandacht er echt naartoe gezogen. Het is het enige ontwerp dat daar zo hard rekening mee houdt. Het idee om een soort "vijver" te maken die je kan draineren bij grote evenementen is heel vernuftig! Dat kan bij gras natuurlijk niet.