Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp D

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

209
8

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen

Ontwerp D

Radicaal ontwerp

- het lijkt het meest radicale ontwerp (volledig verkeersvrij plein)

- Carnotstraat wordt autoluwer gemaakt - enkel stadinwaards verkeer (extra aandacht voor de valorisatie van het plein aan de Carnotstraat / Gemeentestraat- zijde, lijkt mij aangewezen omdat dit meest problematische zijde is).

- het principe van de losse meubels doet denken aan de parken in Parijs waar dit schitterend werkt

- lijkt realistischer dan het ontwerp met de gigantische waterpartij wat m.i. enkel in de zomer werkt (in de winter gaat dit een beetje desolaat zijn) 

Bjorn D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Geen verbetering voor fietsverkeer.

Er is in dit ontwerp geen verbetering voor fietsverkeer. Doorgaand verkeer is lastig. Zeker aan de kant van het metrostation. Daar staan er constant mensen op het fietspad. Om vanuit de Carnotstraat via de correcte weg naar de fietsparking te rijden moet je aan 3 verkeerslichten wachten.

Andreas V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Het beste ontwerp

Van alle ontwerpen het beste all-round plan.

Kim B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Top

Leuke combinatie van water en groen. Open ruimte voldoende voor evenementen, maar even goed een gezellige groene ontmoetingsplek.

Jenko L.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Stadsbos

Het plein oogt als een hedendaags stadsbos waar ieder zijn plekje kan vinden en beleven.  De 3D-beelden tonen een groen plein dat veel gelijkenis heeft met het voorplein van de Zoo, een fijne plek om in de zomer te zitten. De verschillende afgebakende zones, elk met hun eigen karakter, zorgen toch voor een duidelijke structuur van het plein.  

Eric H.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Groen, boom en verkoeling

Het groen en de bomen, het stads bos zullen zorgen voor de nodige verkoeling

Het is op mensen maat en uitnodigend

Meest moderne van de ontwerpen

Caterina V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Ontwerp D
Veel aandacht voor regenwateropvang (klimaatadaptatie) Fan van losse meubels (zoals in Parijs)
Fien J.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Veilig verkeer

Algemeen mijn favoriet..... met een dringende oproep voor vrije zones voor voetgangers. Tweewielers (fiets, step, scooter) kan samen met de auto op de rijweg, met respect (voorrang) voor de zwakste gebruikers.

Luc B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Autoparking

Kruispunt Carnotstraat met Astridplein is nu reeds chaotisch en gevaarlijk, door dit te verzwaren met parking inrit en/of uitrit lijkt me dit verder te verergeren.  

 

Er is een grote autoparking aan andere kant van het Centraal station, waarom ook aan deze zijde van het station willens nillens een autoparking voor ocharme 30 auto's?  Voor mij onbegrijpelijk (of is dit een voorwaarde van de stad?)

Koen L.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Te idealistisch

DIt is een heel charmant ontwerp maar kan zoiets in Antwerpen waar een te grote groep van Antwerpenaren de boel vervuilt en vol kladt. Tenzij hier effectief sociale controle gaat zijn zal dit niet werken. Heb ik het goed begrepen dat de Carnotstraat in dit ontwerp enkel bruikbaar is om de stad in te rijden. Moeten fietsers dan ook omrijden? Oh Oh! 

Eric Y.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Wat een fantastisch plan! 

Een radicale ommezwaai die het groene potentieel van Antwerpen in de verf zet. 

Jens F.
0 0
lees meer

Ontwerp D

geen extra verkeer in Carnotstraat

De verscheidenheid en mogelijk tot variatie zijn top.

Rudi T.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Gezelligheid dag en nacht

Ontwerp D ziet er het gezelligste uit, met fijne plekken om zowel overdag als 's avonds te vertoeven.

Sandy V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

ook 's avonds leuk

Sfeer creƫren 's avonds is een leuke zet. De gebouwen errond zijn prachtig, zeker verlicht 's avonds. Maak er gebruik van. Een ruimte die overdag en 's avonds gezellig is, is een meerwaarde

Jarne U.
0 2
lees meer

Ontwerp D

D

Groen! Iets wat op Operaplein echt ontbrak na de renovatie. Ik geloof dat het Operaplein onvoldoende werd benut, er is veel grijze ruimte nu en onduidelijke fietsroutes. Door hier een gezellig 'parkje' van te maken met zaakjes benut je de ruimte op een toffe manier. Hopelijk zorgt dit er ook voor dat er minder daklozen/druggebruikers rondzwerven op het plein 's avonds. 

Daisy D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

sfeer van de Zoo

Horeca op het plein, veel groen, sfeer zoals in de Zoo

Lief V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Beste ontwerp

Mooiste ontwerp met groen en maximale beleving en sfeer. Ook veilig en met uitstraling

I T.
0 0
lees meer

Ontwerp D

goed idee

leuk ontwerp

Wonne W.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Het minste van de 4: noch vis, noch vlees

Er zijn betere ontwerpen: ontwerp B is veel groener, ontwerp C heeft meer grandeur en visie (waterpartijen).

Dit ontwerp is weinig opwindend...

"Stadsbos" moet veel meer onthard worden: meer gras en zachte bodems...

Tim H.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Leesbaar = leefbaar

Dit ontwerp geniet mijn voorkeur omwille van de sfeerbepaling, indeling en integratie van plein- en parkvorming. Maar net als de drie andere ontwerpen zit het pijnpunt in de noordoostelijke hoek, waar de bestaande verrommeling en navenante ingebouwde gebruikersconflicten nog versterkt worden.

Een plein of park ontwerpen vlak voor een centraal station in een grote stad: dat is niet de grootste uitdaging. Wel hoe je wandelaars, fietsers en OV-vervoer er op een leesbare en veilige manier verwerkt, wat de leefbaarheid bepaalt.

Het plein wordt vanuit drie hoeken betreden. Vanuit de De Keyserlei is die betreding voor alle gebruikers goed leesbaar. De moeilijke betreedpunten bevinden zich ten noorden van het Astridplein: hoek west en hoek oost, zeg maar. Beide punten functioneren verrommeld en conflictrijk vandaag, en zullen dat ook in de nieuwe ontwerpen blijven doen. 

Manu C.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Het warmste en zachtste ontwerp 

De stationsbuurt komt nu hard,druk en  vuil over. Al dat groen en water gaat voor meer zachtheid in de stad zorgen. Er zijn ook geen harde of drukke kleuren gebruikt wat voor meer rust zorgt. 

Sarah W.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Niet zo praktisch 

Groen, mooi, ziet er gezellig uit. 

Karlien V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Waar is de grandeur?

De ondergrondse verbindingen zijn goed doordacht.

Jan V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Fan van het stadsbos

Blij met de klimaatbewuste aanpak. En een gedeeltelijk stadsbos. 

Kelly V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen