Ontwerp D
Ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp D
Radicaal ontwerp
- het lijkt het meest radicale ontwerp (volledig verkeersvrij plein)
- Carnotstraat wordt autoluwer gemaakt - enkel stadinwaards verkeer (extra aandacht voor de valorisatie van het plein aan de Carnotstraat / Gemeentestraat- zijde, lijkt mij aangewezen omdat dit meest problematische zijde is).
- het principe van de losse meubels doet denken aan de parken in Parijs waar dit schitterend werkt
- lijkt realistischer dan het ontwerp met de gigantische waterpartij wat m.i. enkel in de zomer werkt (in de winter gaat dit een beetje desolaat zijn)
Ontwerp D
Geen verbetering voor fietsverkeer.
Er is in dit ontwerp geen verbetering voor fietsverkeer. Doorgaand verkeer is lastig. Zeker aan de kant van het metrostation. Daar staan er constant mensen op het fietspad. Om vanuit de Carnotstraat via de correcte weg naar de fietsparking te rijden moet je aan 3 verkeerslichten wachten.
Ontwerp D
Top
Leuke combinatie van water en groen. Open ruimte voldoende voor evenementen, maar even goed een gezellige groene ontmoetingsplek.
Ontwerp D
Stadsbos
Het plein oogt als een hedendaags stadsbos waar ieder zijn plekje kan vinden en beleven. De 3D-beelden tonen een groen plein dat veel gelijkenis heeft met het voorplein van de Zoo, een fijne plek om in de zomer te zitten. De verschillende afgebakende zones, elk met hun eigen karakter, zorgen toch voor een duidelijke structuur van het plein.
Ontwerp D
Groen, boom en verkoeling
Het groen en de bomen, het stads bos zullen zorgen voor de nodige verkoeling
Het is op mensen maat en uitnodigend
Meest moderne van de ontwerpen
Ontwerp D
Ontwerp D
Ontwerp D
Veilig verkeer
Algemeen mijn favoriet..... met een dringende oproep voor vrije zones voor voetgangers. Tweewielers (fiets, step, scooter) kan samen met de auto op de rijweg, met respect (voorrang) voor de zwakste gebruikers.
Ontwerp D
Autoparking
Kruispunt Carnotstraat met Astridplein is nu reeds chaotisch en gevaarlijk, door dit te verzwaren met parking inrit en/of uitrit lijkt me dit verder te verergeren.
Er is een grote autoparking aan andere kant van het Centraal station, waarom ook aan deze zijde van het station willens nillens een autoparking voor ocharme 30 auto's? Voor mij onbegrijpelijk (of is dit een voorwaarde van de stad?)
Ontwerp D
Te idealistisch
DIt is een heel charmant ontwerp maar kan zoiets in Antwerpen waar een te grote groep van Antwerpenaren de boel vervuilt en vol kladt. Tenzij hier effectief sociale controle gaat zijn zal dit niet werken. Heb ik het goed begrepen dat de Carnotstraat in dit ontwerp enkel bruikbaar is om de stad in te rijden. Moeten fietsers dan ook omrijden? Oh Oh!
Ontwerp D
Wat een fantastisch plan!
Een radicale ommezwaai die het groene potentieel van Antwerpen in de verf zet.
Ontwerp D
geen extra verkeer in Carnotstraat
De verscheidenheid en mogelijk tot variatie zijn top.
Ontwerp D
Gezelligheid dag en nacht
Ontwerp D ziet er het gezelligste uit, met fijne plekken om zowel overdag als 's avonds te vertoeven.
Ontwerp D
ook 's avonds leuk
Sfeer creƫren 's avonds is een leuke zet. De gebouwen errond zijn prachtig, zeker verlicht 's avonds. Maak er gebruik van. Een ruimte die overdag en 's avonds gezellig is, is een meerwaarde
Ontwerp D
D
Groen! Iets wat op Operaplein echt ontbrak na de renovatie. Ik geloof dat het Operaplein onvoldoende werd benut, er is veel grijze ruimte nu en onduidelijke fietsroutes. Door hier een gezellig 'parkje' van te maken met zaakjes benut je de ruimte op een toffe manier. Hopelijk zorgt dit er ook voor dat er minder daklozen/druggebruikers rondzwerven op het plein 's avonds.
Ontwerp D
Beste ontwerp
Mooiste ontwerp met groen en maximale beleving en sfeer. Ook veilig en met uitstraling
Ontwerp D
Het minste van de 4: noch vis, noch vlees
Er zijn betere ontwerpen: ontwerp B is veel groener, ontwerp C heeft meer grandeur en visie (waterpartijen).
Dit ontwerp is weinig opwindend...
"Stadsbos" moet veel meer onthard worden: meer gras en zachte bodems...
Ontwerp D
Leesbaar = leefbaar
Dit ontwerp geniet mijn voorkeur omwille van de sfeerbepaling, indeling en integratie van plein- en parkvorming. Maar net als de drie andere ontwerpen zit het pijnpunt in de noordoostelijke hoek, waar de bestaande verrommeling en navenante ingebouwde gebruikersconflicten nog versterkt worden.
Een plein of park ontwerpen vlak voor een centraal station in een grote stad: dat is niet de grootste uitdaging. Wel hoe je wandelaars, fietsers en OV-vervoer er op een leesbare en veilige manier verwerkt, wat de leefbaarheid bepaalt.
Het plein wordt vanuit drie hoeken betreden. Vanuit de De Keyserlei is die betreding voor alle gebruikers goed leesbaar. De moeilijke betreedpunten bevinden zich ten noorden van het Astridplein: hoek west en hoek oost, zeg maar. Beide punten functioneren verrommeld en conflictrijk vandaag, en zullen dat ook in de nieuwe ontwerpen blijven doen.