Ontwerp D
Ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!
Deze suggesties werden reeds ingediend
Ontwerp D
Grasperkjes
Meer groen is super! Bomen bieden de beste verkoeling op warme dagen.
Geen verkeer zal het plein ook veel aangenamer maken.
Ontwerp D
Staat of valt met groen
Het geeft het gevoel van wilde natuur in de stad, maar dat kan ook aan de overdreven opgetuigde visualisatie liggen. Het is bijna een romantisch schilderwerk.
Ontwerp D
Toekomstbestendig ontwerp.
Verknoping bus-tram-premetro zit logisch en compact bij elkaar.
Plein voor het stationsgebouw blijft bewaard wat kleine evenementen met het prachtig decor van het station nog toelaat.
Klimaatrobuust. Fietspaleis met groeimogelijkheden.
Schaduw- en waterrijk.
Leuke plaats voor jong en oud op een veilig verkeersvrij plein.
Ontwerp D
D
Groen! Iets wat op Operaplein echt ontbrak na de renovatie. Ik geloof dat het Operaplein onvoldoende werd benut, er is veel grijze ruimte nu en onduidelijke fietsroutes. Door hier een gezellig 'parkje' van te maken met zaakjes benut je de ruimte op een toffe manier. Hopelijk zorgt dit er ook voor dat er minder daklozen/druggebruikers rondzwerven op het plein 's avonds.
Ontwerp D
klaar voor de toekomst
het plein krijgt veel verschillende invullingen en zal opnieuw dienstdoen als centrale hub
Ontwerp D
Enkelrichting Carnotstraat?
Betekent dit dat de hele Turnhoutsebaan enkelrichting wordt?
Ontwerp D
Water and organic shapes
The green and water elements are great, imagine meeting someone who has just arrived in Antwerp, and walking down surrounded by water and green and one of the most beautiful stations in the world. I like the green approach of this plan.
Ontwerp D
Gezellige sfeer maar oogt rommelig
De waterbekkens. Welk ontwerp het ook wordt, waterbekkens zijn een must.
Kiss/ride op -2 en pavilijoen met ruimte voor horeca en toiletten.
Benieuwd naar dat standbeeld van Koningin Astrid.
Ontwerp D
Top
Leuke combinatie van water en groen. Open ruimte voldoende voor evenementen, maar even goed een gezellige groene ontmoetingsplek.
Ontwerp D
Qua sociale indeling het sterkst
Dit ontwerp zet het meest in op de sociale functie van het plein.
Het idee om met verschillende eilandjes te werken en onder meer een stadsbos te implementeren, zijn echte pluspunten.
Van alle ontwerpen vind ik dit het meest tot de verbeelding spreken.
Ontwerp D
Optie D
Duidelijk de enige die uitgaat van een grootsheid, en uit dat verleden naar de toekomst kijkt. Geen betonnen woestenij met hier en daar een schraal boompje, en toch plaats om te zitten, te ontmoeten. Het doet me denken aan Wenen. Perfect bij het station. Buitenkomen en die omgeving, tussen Station en Zoo.
Ontwerp D
mooi ontwerp
het is tof dat het niet alleen een groen(er) plein wordt maar ook een van verbinding. Ruimte om te zitten is belangrijk.
Ontwerp D
Ge(s)laagd!
Duidelijk het meest kwalitatieve, gelaagde ontwerp. Mooi evenwicht tussen verharde en ontharde groene zones, waarbij de nieuwe ingrepen naadloos worden geïntegreerd in de historische context van het plein. Eindelijk ook een ontwerp dat radicaal wil inzetten op de aanpassing van de Carnotstraat tot éénrichtingsstraat. Dit zal noodzakelijk zijn om deze drukke invalsweg in de (nabije?) toekomst om te vormen tot aangename stadspoort.
Ontwerp D
Tramsporen niet realiseerbaar
De tramintegratie is onvoldoende uitgewerkt en niet realiseerbaar volgens dit ontwerp, bv. een kruising door een wissel lijkt me niet haalbaar.
De waterpartij komt precies al op andere plaatsen in het stadsbeeld voor.
Ontwerp D
Mooi idee/concept, nog te verfijnen
Ontwerp D
Goed ontwerp. tramlus te groot
Goed ontwerp. Duidelijk patroon. Grote meerwaarde van de kiosk op het plein. Doet wat denken aan Norreport in Kopenhagen.
Ontwerp D
Koningin Astridplein
Alles is heel mooi ontworpen. De paviljoenen zijn elegant en sluiten aan bij de gebouwen uit de belle époque. Door het ontwerp komt het stationsgebouw mooi tot zijn recht, door de centrale deel van het plein boomvrij te houden. De spiegelvijver is een creatief concept. Ook de referenties naar Koningin Astrid en het terugbrengen van het beeld zijn een zeer mooi initiatief.
Ontwerp D
auto's niet via Carnotstraat
Zoals ook bij de andere ontwerpen is de keuze voor wagen ingang via de Carnotstraat een foute keuze.
Deze straat is nu al overbelast, dan moeten de wagens ook nog een de trams en ander openbaar vervoer kruisen. En in beide richtingen is de aan- en afvoer van wagens niet ideaal.
Rìchting Borgerhout kom je op een fietsstraat. Richting Leien (alleen naar het noorden) kom je op de Rooseveltplaats die nu al chaotisch is door het mengen van alle verkeer.
Ontwerp D
D hopelijk winnend ontwerp
Als ontwerper en buurtbewoner vind ik dit het beste en mooiste ontwerp. De centrale as op de toegang van het station, ontwerp matchend met de mooie omringende gevels. Zowel plek om gewoon te genieten als om gehaast langs te lopen. Voldoende groen en schaduw. En daarenboven ben ik absoluut voorstander van enkelrichting verkeer in de Carnotstraat. Dat zou veel oplossen voor ons in het weekend.