Ontwerp D

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

209
8

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen

Ontwerp D

Grasperkjes 

Meer groen is super! Bomen bieden de beste verkoeling op warme dagen. 
Geen verkeer zal het plein ook veel aangenamer maken.

Jolien Z.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Staat of valt met groen

Het geeft het gevoel van wilde natuur in de stad, maar dat kan ook aan de overdreven opgetuigde visualisatie liggen. Het is bijna een romantisch schilderwerk.

Wouter V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Toekomstbestendig ontwerp.

Verknoping bus-tram-premetro zit logisch en compact bij elkaar. 

Plein voor het stationsgebouw blijft bewaard wat kleine evenementen met het prachtig decor van het station nog toelaat.

Klimaatrobuust. Fietspaleis met groeimogelijkheden. 

Schaduw- en waterrijk. 

Leuke plaats voor jong en oud op een veilig verkeersvrij plein. 

bjorn d.
0 0
lees meer

Ontwerp D

wielerverkeer vs voetgangers

algemeen mijn voorkeur

Luc B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

D

Groen! Iets wat op Operaplein echt ontbrak na de renovatie. Ik geloof dat het Operaplein onvoldoende werd benut, er is veel grijze ruimte nu en onduidelijke fietsroutes. Door hier een gezellig 'parkje' van te maken met zaakjes benut je de ruimte op een toffe manier. Hopelijk zorgt dit er ook voor dat er minder daklozen/druggebruikers rondzwerven op het plein 's avonds. 

Daisy d.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Mooi ontwerp

Mooi ontwerp, veel groen en veel verschillende elementen. 

Jef V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

klaar voor de toekomst

het plein krijgt veel verschillende invullingen en zal opnieuw dienstdoen als centrale hub 

Merdan T.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Enkelrichting Carnotstraat?

Betekent dit dat de hele Turnhoutsebaan enkelrichting wordt? 

 

Tara O.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Water and organic shapes 

The green and water elements are great, imagine meeting someone who has just arrived in Antwerp, and walking down surrounded by water and green and one of the most beautiful stations in the world. I like the green approach of this plan.

Family f.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Gezellige sfeer maar oogt rommelig

De waterbekkens. Welk ontwerp het ook wordt, waterbekkens zijn een must. 

Kiss/ride op -2 en pavilijoen met ruimte voor horeca en toiletten.

Benieuwd naar dat standbeeld van Koningin Astrid. 

Elisabeth B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Top

Leuke combinatie van water en groen. Open ruimte voldoende voor evenementen, maar even goed een gezellige groene ontmoetingsplek.

Jenko L.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Qua sociale indeling het sterkst

Dit ontwerp zet het meest in op de sociale functie van het plein.
Het idee om met verschillende eilandjes te werken en onder meer een stadsbos te implementeren, zijn echte pluspunten.
Van alle ontwerpen vind ik dit het meest tot de verbeelding spreken. 

Amber D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Optie D

Duidelijk de enige die uitgaat van een grootsheid, en uit dat verleden naar de toekomst kijkt. Geen betonnen woestenij met hier en daar een schraal boompje, en toch plaats om te zitten, te ontmoeten. Het doet me denken aan Wenen. Perfect bij het station. Buitenkomen en die omgeving, tussen Station en Zoo. 

Den D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Dit wordt 'em

Best of the worlds combined

Afarin G.
0 0
lees meer

Ontwerp D

mooi ontwerp

het is tof dat het niet alleen een groen(er) plein wordt maar ook een van verbinding. Ruimte om te zitten is belangrijk.

Leida R.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Ge(s)laagd!

Duidelijk het meest kwalitatieve, gelaagde ontwerp. Mooi evenwicht tussen verharde en ontharde groene zones, waarbij de nieuwe ingrepen naadloos worden geïntegreerd in de historische context van het plein. Eindelijk ook een ontwerp dat radicaal wil inzetten op de aanpassing van de Carnotstraat tot éénrichtingsstraat. Dit zal noodzakelijk zijn om deze drukke invalsweg in de (nabije?) toekomst om te vormen tot aangename stadspoort.

Thomas F.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Tramsporen niet realiseerbaar

De tramintegratie is onvoldoende uitgewerkt en niet realiseerbaar volgens dit ontwerp, bv. een kruising door een wissel lijkt me niet haalbaar.

De waterpartij komt precies al op andere plaatsen in het stadsbeeld voor.

Eline V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Mooi idee/concept, nog te verfijnen
idee van 19de eeuwse architectuur te gebruiken als uitgangspunt, maar is tegelijkertijd niet nodig. misschien is een hedendaagser ontwerp van de put fijner. sociaal en veilig plein door verkeer te hergroeperen is heel goed idee. plein teruggeven aan de Antwerpenaars luwteoases zijn fijn en doordacht (lunch/podium/fietskiosk/...) Maar ook hier doordenken van boomcirkels en hoe ze te beschermen. verkeersknopen zijn doordacht, maar is het realistisch om alle verkeer van het plein te krijgen? Indien ja. Waarom dan niet meer vergroenen?
Bert V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Goed ontwerp. tramlus te groot

Goed ontwerp. Duidelijk patroon. Grote meerwaarde van de kiosk op het plein. Doet wat denken aan Norreport in Kopenhagen.

Jorn B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Koningin Astridplein 

Alles is heel mooi ontworpen. De paviljoenen zijn elegant en sluiten aan bij de gebouwen uit de belle époque. Door het ontwerp komt het stationsgebouw mooi tot zijn recht, door de centrale deel van het plein boomvrij te houden. De spiegelvijver is een creatief concept. Ook de referenties naar Koningin Astrid en het terugbrengen van het beeld zijn een zeer mooi initiatief. 

Nils R.
0 0
lees meer

Ontwerp D

auto's niet via Carnotstraat

Zoals ook bij de andere ontwerpen is de keuze voor wagen ingang via de Carnotstraat een foute keuze.

Deze straat is nu al overbelast, dan moeten de wagens ook nog een de trams en ander openbaar vervoer kruisen. En in beide richtingen is de aan- en afvoer van wagens niet ideaal. 
Rìchting Borgerhout kom je op een fietsstraat.   Richting Leien (alleen naar het noorden) kom je op de Rooseveltplaats die nu al chaotisch is door het mengen van alle verkeer. 

 

Rudi T.
0 0
lees meer

Ontwerp D

D hopelijk winnend ontwerp 

Als ontwerper en buurtbewoner vind ik dit het beste en mooiste ontwerp. De centrale as op de toegang van het station, ontwerp matchend met de mooie omringende gevels. Zowel plek om gewoon te genieten als om gehaast langs te lopen. Voldoende groen en schaduw. En daarenboven ben ik absoluut voorstander van enkelrichting verkeer in de Carnotstraat. Dat zou veel oplossen voor ons in het weekend.

Babs G.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Mijn tweede keuze

- 'briljanten'-secties met voorzieningen om oa te lunchen en om horeca-tafeltjes te voorzien

- de opsplitsing tussen doorgaand verkeer/fietsers/voetgangers en het rustige stadsbos

Lise K.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Uitnodigend

Een warm onthaal bij aankomst in Antwerpen. Karakteristieken van het station worden in de schijnwerpers geplaatst! 

Arlo K.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen