Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram

Ontwerp D

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw mening over dit ontwerp!

209
8

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen

Ontwerp D

Plek voor cultuur

Heel leuk dat er aan een podium gedacht is. Dat in combinatie met de terrasjes en verschillende thema 'briljanten' kan echt voor leven zorgen. 

Nick D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Een Indiana Jones parcours tot het perron

Goed als je er een avonturenfilm wil draaien...

Liselotte M.
0 0
lees meer

Ontwerp D

het charmanst

Veel water, hertekening in- en uitrit parking, veel groen.

Jan V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

grandeur ?

De waterpartij is best mooi.  De rest nodigt teveel uit om te hangen en mist de grandeur die elke Antwerpenaar zou terug willen

Gert V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Beste optie

Opnieuw de grandeur die ik nog gekend heb. Ontwerp A leek me ook goed maar overdekking lijkt me binnen de korste keren een gedroomd logies voor daklozen/ A leek me goed overdag maar in de donkere dagen zou het nefast kunnen zijn voor de veiligheid. Ontwerp D is goed omdag alles zoveel mogelijk gescheiden is maar bussen?

Philippe D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Het plein wordt kleiner maar de grote bomen zijn wel mooi

De renders zijn zeer goed van het ontwerp en het is een goed idee om horeca op het plein zelf te voorzien.

Boris S.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Prachtig

Uniek ontwerp, brengt het astridplein weer tot leven

Neal J.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Vanuit het station komt men in een groene oase

Prachtig, mooie waterpartijen, rustplaats met veel verkoeling 

Marina V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Openbaar sanitair

Visueel was dit al favoriet, erg speels ontwerp en variatie aan beplanting.  Volgens mij zijn deze ontwerpers in staat om jaarrond plantenkleur op het plein te brengen.  Maar tenzij ik mij vergis, is dit het enige ontwerp waar ook aan openbare toiletten wordt gedacht.  Laat deze ontwerpers het Operaplein ook maar eens onder handen nemen

Erika L.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Te idealistisch

DIt is een heel charmant ontwerp maar kan zoiets in Antwerpen waar een te grote groep van Antwerpenaren de boel vervuilt en vol kladt. Tenzij hier effectief sociale controle gaat zijn zal dit niet werken. Heb ik het goed begrepen dat de Carnotstraat in dit ontwerp enkel bruikbaar is om de stad in te rijden. Moeten fietsers dan ook omrijden? Oh Oh! 

Eric Y.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Eraan beginnen aub

Dit ontwerp is het beste: geeft terug wat stijl aan het plein, verjaagt de auto's en bussen van het plein etc....

Louis albéric alain S.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Mooi idee/concept, nog te verfijnen
idee van 19de eeuwse architectuur te gebruiken als uitgangspunt, maar is tegelijkertijd niet nodig. misschien is een hedendaagser ontwerp van de put fijner. sociaal en veilig plein door verkeer te hergroeperen is heel goed idee. plein teruggeven aan de Antwerpenaars luwteoases zijn fijn en doordacht (lunch/podium/fietskiosk/...) Maar ook hier doordenken van boomcirkels en hoe ze te beschermen. verkeersknopen zijn doordacht, maar is het realistisch om alle verkeer van het plein te krijgen? Indien ja. Waarom dan niet meer vergroenen?
Bert V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Prachtig

De buurt kan wel wat schoonheid gebruiken. Prachtig ontwerp met kleur en water!

Maurane V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Gezelligheid ten top

De verschillende elementen geïmplementeerd in dit ontwerp zijn een meerwaarde. De vele gezellige hoekjes en kantjes zorgen voor ontmoetingsplekken. Het ontwerp met de stoelen en tafeltjes geeft een vibe van Parijse parken Jardin des Tuileries en Jardin de Luxembourg. De speelbriljant die er heel natuurlijk uitziet is een meerwaarde. Mooi ontwerp.

Viktor G.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Tramsporen niet realiseerbaar

De tramintegratie is onvoldoende uitgewerkt en niet realiseerbaar volgens dit ontwerp, bv. een kruising door een wissel lijkt me niet haalbaar.

De waterpartij komt precies al op andere plaatsen in het stadsbeeld voor.

Eline V.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Ontwerp Astridplein 

Graag deel ik mijn mening over de ontwerpen van de stad en wil ik benadrukken dat ik ontwerp A en D als de beste opties beschouw. Het is van groot belang dat de nieuwe stedelijke ruimte een plek wordt waar meer groen aanwezig is en waar mensen elkaar graag willen ontmoeten en afspreken.

Het is jammer dat het Operaplein er niet in is geslaagd om een dergelijke ontmoetingsplaats te worden. Dit voorbeeld moeten we vermijden bij de verdere ontwikkeling van onze stad. De nieuwe ontwerpen moeten een gezellige sfeer uitstralen waarin mensen zich comfortabel voelen en graag vertoeven.

Helaas vermijden veel mensen momenteel het Astridplein; ze gebruiken het alleen als doorgangsgebied in plaats van een plek om te verblijven. Dit toont aan hoe belangrijk het is om groen, gezelligheid en levendigheid te integreren in de stadsontwerpen.

Ontwerp A en D bieden deze kwaliteiten door hun inclusie van groene zones, sfeerverlichting en interactieve elementen zoals waterspelletjes voor kinderen. Zulke toevoegingen zorgen voor een aangename omgeving waar mensen van alle leeftijden willen blijven hangen en genieten van hun omgeving.

Het is essentieel dat onze stad niet alleen functioneel is, maar ook uitnodigend en levendig. Door te kiezen voor ontwerpen die aandacht besteden aan het creëren van een warme en gastvrije sfeer, kunnen we ervoor zorgen dat onze stedelijke ruimtes plekken worden waar mensen graag samenkomen en hun tijd doorbrengen.

Sarah T.
0 0
lees meer

Ontwerp D

mooi en inspirerend voorstel 

de aanwezigheid van water / fontein gaat het plein de ademruimte geven die het nodig heeft 

Ralf B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Doordacht en Sociaal

- Er is duidelijk nagedacht over de sociale functie. Het onveilidheidsgevoel zal vooral afnemen als er doorheen elk tijdstip van de dag iets te doen is, door sociale controle. 

- Geen enkele tramlijn op het plein. Geen autoverkeer meer op het plein

- Centrale route van station naar openbaar vervoer, ontspanning errond. 

- Het fietspad van de Gemeentestraat naar de Keyserlei

Toon D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Terug naar de vooropgestelde doelstellingen

Ontwerpers dienen consequent terug te gaan naar hun eigen uitgangspunten van o.m. sociale controle. Functies zijn te veel gefragmenteerd, weinig aandacht naar duurzame mogelijkheden sociaal contact avond, terrasjes,... Dit is ook als plein in zijn geheel niet leesbaar

Frank D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Leesbaar = leefbaar

Dit ontwerp geniet mijn voorkeur omwille van de sfeerbepaling, indeling en integratie van plein- en parkvorming. Maar net als de drie andere ontwerpen zit het pijnpunt in de noordoostelijke hoek, waar de bestaande verrommeling en navenante ingebouwde gebruikersconflicten nog versterkt worden.

Een plein of park ontwerpen vlak voor een centraal station in een grote stad: dat is niet de grootste uitdaging. Wel hoe je wandelaars, fietsers en OV-vervoer er op een leesbare en veilige manier verwerkt, wat de leefbaarheid bepaalt.

Het plein wordt vanuit drie hoeken betreden. Vanuit de De Keyserlei is die betreding voor alle gebruikers goed leesbaar. De moeilijke betreedpunten bevinden zich ten noorden van het Astridplein: hoek west en hoek oost, zeg maar. Beide punten functioneren verrommeld en conflictrijk vandaag, en zullen dat ook in de nieuwe ontwerpen blijven doen. 

Manu C.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Mijn tweede keuze

- 'briljanten'-secties met voorzieningen om oa te lunchen en om horeca-tafeltjes te voorzien

- de opsplitsing tussen doorgaand verkeer/fietsers/voetgangers en het rustige stadsbos

Lise K.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Beste ontwerp is D

Heel mooi aangelegd, open gevoel, veel aandacht voor groen en terrasjes,  ruimte voor evenementen, gezellig. Topontwerp D! 

Marie B.
0 0
lees meer

Ontwerp D

mooie mix van groen en open ruimte

Een mooie luifel met groen dak en speelelementen met water voor de jeugd. 

Danielle D.
0 0
lees meer

Ontwerp D

Een duurzaam en leefbaar plein

De indeling, zoals beschreven, lijkt antrekkenlijk op voorwaarde dat er inderdaad voldoende bomen komen en wtaerpartijen/fonteintjes. Bloempartijen en wandelpaden blijven best volledig gescheiden van al dan niet gemotoriseerd vervoer. Buiten taxi's voor treinriezigers en eventueel openbaar vervoer, zou het elin optimaliter vomedig verkeersvrij moeten blijven.

Jef B.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 209 bijdragen