.jpg)
Reacties ontwerp E
Reacties ontwerp E
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp E
Nog vergeten : wonen boven winkels is echt supergoed. Het houdt de straat ook 's avonds levendig. Het wijst zich uit dat zaken op een verdieping vaak minder goed draaien maar Wonen op de Meir is erg aantrekkelijk.
Kan Gert er niet ergens iets splendid doen om kinderen te plezieren?
Of , zoals in sommige andere steden een speelruimte voor de partner die mee moet maar niet graag winkelt?
(Een speelplein voor volwassenen mis ik nog in trendy Antwerpen).
En winkels open tot 22 u aub. We zijn niet meer begin 20ste eeuw, er moet meer flexibiliteit zijn maar dan moet de rest ook flexibeler.
Reacties ontwerp E
Mooi open en veel groen
Te weinig zitplaatsen voor mindervaliden.
Reacties ontwerp E
Het is afwisselend maar onduidelijk of er gemengd verkeer van voetgangers en fietsers zijn, graag fietsers en steppers naar de parallel wegen vd wandelboulevards!
Geen klinkers op de grond, heel moeilijk voor rollators, kinderwagens, rolwagens...
geen enkel fietsverkeer en stepverkeer meer over de wandelboulevards, levensgevaarlijk!
Reacties ontwerp E
Varieteit aan planten en waterpartijen, aandacht voor klimaat met waterbuffering en infiltratie. Aandacht voor erfgoed, verlichting als dit duurzaam kan. Aandacht voor interactie uiteraard met omwonende en bezoekers, maar ook met de hogeschoolstudenten van KdG en hun nieuwe campus op de Meir.
Ik heb niets gezien over
-fietsenstallingen, voldoende nietjes zijn nodig om de verdere transformatie naar fietsstad waar te maken
-gevels van Retail
Reacties ontwerp E
Niet geslaagd
Lijkt sterk op theaterplein naar mijn gevoel wat er in de winter troosteloos uitziet met de verwelkte plantenbakken, veel te veel grijs, hulpdiensten lijken niet volledig te kunnen doorrijden, maar worden via de steeg afgeleid, dichte bomenpartij vind ik niet fijn in het donker en ontneemt ook het zicht op de Meir
Reacties ontwerp E
Zoals voor alle ontwerpen: voorzie aub een echte wandelboulevard, inclusief voor buggy's en rolstoelen. Maak de Meir dus fietsvrij: je wordt omver gereden daar, zoals trouwens bijna overal in de stad, zelfs in de parken. Het accent moet liggen op ontmoeting, niet op mobiliteit. voorzie mooi design voor verlichting, banken, enz., net omdat het een historisch waardevolle straat en buurt is. Ik zie geen info daarover. groen en water zijn prachtig, maar blijft er genoeg plaats over?
Log in om te stemmenReacties ontwerp E
Ik ben fan van het extra groen rondom de bomen. Er wordt pas echt een groenere sfeer gecreëerd als er niet enkel om de zo veel meter een boom staat. Afgeschijden perken met planten waar niet op gewandeld wordt is zeker een goed idee. In dit plan is geen spraken van een waterpartij (wat positief is!).
Ik mis een duidelijk afgescheiden pad voor voetgangers vs fietsers/steppers.
Reacties ontwerp E
Recyclage Het is positief dat dit ontwerp ten minste spreekt van het hergebruik van bestaande materialen en straatmeubilair. In tijden van besparing is het een must in mijn ogen. En bovendien ook logisch als je de woorden klimaat en duurzaamheid durft te hanteren.
Voor ALLE ontwerpen geldt echter: voorzie een strook met een egale bodem. Dit is belangrijk voor wie moeilijk te been is. Met een verder vergrijzende bevolking die bovendien ook nog IRL winkelt, is dit geen luxe, maar een noodzaak.
Graag ook een vèlostation ergens halverwege, bv. ter hoogte van de Wapper
Reacties ontwerp E
Dat er meer bomden komen
dit vind ik het minst geslaagde ontwerp, de meir blijft voor het grootste deel gewoon een klassieke straat met op de standaard manier wat bomen bijgeplant op enkele plaatsen met veel te kleine boomspiegels, op andere plaatsen enkel aan de zijkant. Het plein is wel mooi vergroend maar daar kiest men voor een echt lelijk tegelontwerp.
Reacties ontwerp E
- toevoegen van groen - zitmogelijkheden
- er is niet op zoek gegaan naar een oplossing voor de chaos in het verkeer
- er zijn geen speciale of duurzame elementen voorgesteld
Reacties ontwerp E
Aanwezigheid van bomen is goed
Ik mis ambitie, er wordt zo lijk het enkel voldaan aan de minimum duurzaamheidsvereisten. De Meir verdient meer dan enkel een minimum effort. Worden er waterdoorlatende verhardingen gebruikt, kan regenwater infilteren naar de boomvakken?
Reacties ontwerp E
Veel groen, als het Astridplein, Meirbrug, Operaplein ook zo groen worden op de De Keyserlei zou ook fijn zijn wordt Antwerpen nog meer een ontmoetingsplaats waar het goed toeven is. Wel een vraagje voor zowel de ontwerpers als de uitvoerders: Hebben jullie ook gedacht aan rolstoelgebruikers, blinden en slechtzienden, slechthorenden en doven? Kunnen zij gemakkelijk gebruik maken van voetpaden en straat (geen storende elementen om over te vallen? Geen overprikkelende geluiden enz?) alvast dank!
Je kan het nog niet in detail bekijken. Soms ben ik bang dat meer perkjes en groene pleintjes gaan zorgen voor meer zwerfvuil, hangjongeren, hangouderen, plekken om drugs te verhandelen en te nemen. Ik hoop dat daar ook aan gedacht is. En zijn er ook voldoende rustpunten voor minder mobiele mensen? Ik denk nu plots ook aan mannen die in het groen msschn hun behoefte gaan doen?
Reacties ontwerp E
Ik vind de nieuwe Schuttershofstraat erg geslaagd. Waarom niet verder werken op dit idee.
Log in om te stemmenReacties ontwerp E
Ruimste ontwerp, goede balans tussen groen en toegankelijkheid
Net zoals bij de andere ontwerpen twijfels over hoeveel plaats er gaat over zijn als hier nooddiensten, vrachtwagens etc. moeten passeren en parkeren, zeker tijdens de ochtend
Reacties ontwerp E
geen kunstige oude steentypes. Denk aan kinderwagens en rollators. Zorg dat er ergens roltrappen werken om de metro te kunnen nemen met ouderen.
Log in om te stemmenReacties ontwerp E
Er zijn bomen
Niet genoeg bomen, het voelt nog niet aan als een bos
Reacties ontwerp E
Bloesems maken de Meir 'vriendelijker, groen en water geven rust en zorgen voor verkoeling.
Ik zie geen afgebakende fietsersstrook, de Meir is een belangrijke en veilige verbindingsplek tussen station en oude stadskern voor fietsers.
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp geeft weer eerder een straat-voetpad beeld, wat misschien niet ideaal is als we de Meir willen heruitvinden. Je moet meer het gevoel hebben dat de hele straat één geheel is, makkelijk van de ene winkel naar de andere kunnen gaan lijkt me daar toch ook wel nodig voor de winkelstraat. Het is een mooi ontwerp enkel niet geschikt voor de Meir.
Log in om te stemmenReacties ontwerp E
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp heeft mijn voorkeur.
Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels.
Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers.
Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten!
Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
Reacties ontwerp E
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Log in om te stemmenReacties ontwerp E
De beloftes van verbinding en recycling
Het is misschien weer vooral een opsomming van theoretische praatjes en buzzwords.
We kunnen net zo min als in de andere ontwerpen een idee krijgen van hoe mooi of lelijk het design van de lantaarns en banken zal zijn.
Reacties ontwerp E
Dit lijkt me het minst geslaagde ontwerp. Het lijkt makkelijk te onderhouden. met blote boomspiegels.
Het Westelijk plein en de stoeptegels lijken me nogal aanwezig, gimmicky en in conflict met de prachtige architectuur die je op de meir kan vinden.
Alsof het in de jaren 80 hedendaags was.