Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

176
16

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen

Reacties ontwerp A

Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Pieter B.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp A

Eilandjes van groen 

Dit is GEEN Doorgangsstraat, fietsers en steppers verbieden !

Hendrik N.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De aftekeningen van de stadsmuren en de bestrating spreekt enorm aan en lijkt heel waardevol voor het historisch verleden van de stad.

Dat er al bomen zijn.

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

regentuin

Teniersplaats

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Groen, de bomen staan in ronde cirkels,  waterpartijen. Het zachte avond- nachtverlichting. Het perspectief naar De Boerentoren.

Verkeersvrij 

Marleen S.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Meer groen

Geen aparte strook voor fietsers/steps

Dagmar T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel groen, straalt rust uit, voor inwoners van de stad is dit hun ontspannende groene oase 

Het hergebruik van stenen is positief = duurzaamheid maar met een kinderwagen of voor oudere mensen kan dit misschien een obstakel zijn maar als er goed over nagedacht zal worden zal dit voor iedereen toegankelijk zeker worden

Kim V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Aanleg van een drempelloze straat van gevel tot gevel

-geen plaats voor laden en lossen

-te hoge bomen (nemen zicht op de gebouwen weg)

-geen aansluiting op project Wapper

-kiosken, waterpartijen, sokkels in het midden van de baan: allemaal overtollige elementen 

Carole T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het idee van toekomstbomen en het verhogen van de biodiversiteit Het in de verf zetten van historische elementen zoals de stadsmuren.

Het ruitvormig patroon. Is dit een verwijzing naar Koekenstad? Mooi idee, maar uit ervaring bij andere delen van de stad is het duidelijk dat bij latere werken aan riolering of aansluitingen het na interventie een rommeltje wordt.

Laura V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Groen en water. Het uitzicht als je van de stationskant af komt, moet uitnodigend zijn.

Waterpartijen en groen. Overal waar je in het buitenland wa,Delft heeft men er aan gedacht. Weg met de reclamebanners, ruimte, uitzicht EN ZEKER GEEN FIETSERS OF STEPS. Gebruik ruimte voor een fietsenstalling kant Meirbrug en kant Leysstraat.

Herman B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De vloer: van gevel tot gevel en historische verwijzing

De bomen nemen veel te veel zicht weg in de Leysstraat: op de monumentale gevels, en op de koepel van het station.

 

De kiosk gaat marginaliteit aantrekken (kijk naar wat er met de kiosk op de Groenplaats gebeurd is). bovendien moet je op die locatie de Boerentoren laten spelen.


ik vind het wel een leuk idee om misschien kleine, erg sobere, verhoogjes te voorzien langsheen de Meir waar de straatmuziekanten/artiesten dan gebruik van kunnen maken.

Kwinten F.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

te strak, weinig vernieuwend

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

fietsers en skaters

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Mooi. Maar zoals voor alle ontwerpen. Verban alle fieten, steps, velokes, skateborden, monowheels. De meir is een voetgangerszone en alleen dat!

Niets

Jan B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De regentuin, stadsmuren getekend, de vloer
De zitelementen zijn verschrikkelijk => snel vuil, zeker buiten
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

/

de kalme zijstraatjes

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Dit ontwerp kiest voluit voor visie, een groene winkel wandelstraat. De andere opties lijken nog steeds te veel de compromis op te zoeken voor auto, fiets doorgang en wandelaars. Hier wordt een dappere keuze gemaakt voor enkel wandelaars of fietsers die specifiek voor winkels of horeca naar de Meir komen en doorgaand verkeer dwingen elders naartoe te gaan. 

Ik ben zelf iemand die regelmatig de Meir gebruik als doorgaand verkeer met de fiets. Dit leidt vaak tot frustraties voor mij en de winkelende voetgangers. Eigenlijk is de Meir deze functie ontgroeid. Wel hoop ik dat als de Meir duidelijk wordt terug gegeven aan de wandelaars, dat de fietsers ook een degelijk alternatief krijgen in de omliggende straten. Door werken en stilstaan autoverkeer dat wacht om de parking in te rijden hebben fietsers momenteel geen goed alternatief. 

Eva V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Niet alleen voor dit ontwerp maar voor alle 5 is dit op foto een mooi resultaat. In werkelijkheid zal dit één grote miserie worden gezien de versmalling door bomen en waterparken.

In de praktijk zal geen enkel voorstel voldoen gezien de versmalling en het plaatsen van hindernissen. Heeft één van die ontwerpers al eens op een drukken of minder drukke dag over de Meir geflaneerd? Het is dan zo druk dat de mensen moeten oppassen om niet tegen elkaar te lopen. Kan je dit voorstellen als er nog eens versmallingen komen door waterparken of bomen?

Etienne S.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

meer groen is nodig, en minder stenen

winkelen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De Meir is de Meir en niet de Meirplaats. Waarom steeds altijd en overal bomen weg doem om andere te zetten. Laat bomen staan, pas je ontwerp aan. Bomen groeien nu eenmaal traag. Maak de totalel oppervlakte robuust anders is alles weer kapot bij de eerste verhuis of wat dan ook en er komt een vrachtwagen aan te pas.

Zoals al aangegeven, zorg voor een robuuste ondergrond. Bestand tegen vrachtwagens.

Paul V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

de bestrating

te brede kruin van de bomen, staan op een rij, lijkt wel kanaal

"Meirplaats" is vertaald Frans (Place Meir) en slecht Nederlands.  Wil je toch persé een naam geven aan het brede gedeelte noem het dan "Meirplein"

Frank H.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Wat groen is ok Het voornaamste om de Meir zijn pracht en grandeur terug te geven is weg met fietsen en steps. Geef de Meir terug aan de voetgangers.

Eigenlijk niets enkel nog een paar mooie gebouwen maar voor de rest compleet gedegradeerd. Ook het aanbod van mooie winkels is compleet verdwenen.

Daisy G.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het gebruik van hergebruikte materialen voor de vloer draagt bij aan duurzaamheid, doordat grondstoffen een tweede leven krijgen. Denk wel na over onderhoudbaarheid, en zorg dat het herstellen van de vloer bij werken niet te veel specialistisch vakmanschap vereist. Hou het eenvoudig.  De kiosk is mooi en voegt esthetische waarde toe, voor zover te beoordelen uit de tekening. Regeninfiltratie zones zijn een goed idee. 

Die "masten" zijn estetisch/architecturaal een ramp.  De zogenaamde "13de-eeuwse stadsmuur" in de vloer lijkt mij overbodig, en het lijkt mij dat dit nauwelijks opgemerkt zal worden door voorbijgangers. Dit maakt het ontwerp ook onnodig complex en verhoogt de kosten zonder wezenlijke meerwaarde voor de beleving van de ruimte.

William V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Naar mijn mening voegen geen van de vijf voorgestelde ontwerpen iets spectaculairs toe aan wat de Meir vandaag al is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar ontwerp A, omdat het – op basis van de tekeningen – het meest groene van de vijf lijkt te zijn. 

Ik hoop echter op een nog groener resultaat, vergelijkbaar met de weelderige groene lanen zoals de Rothschild Boulevard in Tel Aviv of de Paseo de Recoletos in Madrid. Een majestueuze groene boulevard ontstaat niet van de ene op de andere dag door enkel een heraanleg; een langetermijnvisie en geduld zijn essentieel – iets wat de afgelopen 50 jaar misschien wel het meest heeft ontbroken.

Alain V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen