Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

176
16

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen

Reacties ontwerp A

Meer groen is meerwaarde, zeker met oog op de klimaatopwarming, op stijgende temperaturen. Opgelet met de bestrating: oude materialen zijn mooi maar houd rekening met mensen die miner goed te been zijn en liever een stabiele, egale ondergrond hebben om op te wandelen. Clustering van fietsenstallingen is noodzakelijk, de Meir lijkt soms een oud-ijzer-stort. Waar mogelijk afgebakend fietspad zodat die geen kleine ongelukjes veroorzaken. Anders: grote (gratis!) stalling begin en einde Meir.

 

Werner V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

tramsporen weg en elektrische bussen gebruiken
Jean M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

mooi, dynamisch, weinig grijs

te veel zig-zag voor de hulpdiensten en als er veel volk loopt, moeilijk om iedereen uit de weg te krijgen voor het doorlaten van de hulpdiensten

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het groen moet onderhouden worden en geen plek om de honden hun behoefte te laten doen. Niet overal hobbelkasseien aub --> rolstoelen en kinderwagens.
geen te hobbelige kasseien om met de kinderwagen of rolstoel op te rijden. is goed eozls het nu is --> geen overbodige werken aub
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Dat er plaats wordt voorzien voor groen en dat de geschiedenis van Antwerpen (in dit geval oude stadsmuren) zichtbaar zouden gemaakt worden op de straat

In heel het ontwerp wordt momenteel niets gezegd over fietsers. De Meir dient ook voor fietsers als een belangrijke verbinding tussen regio station en binnenstad. Tenzij er een goed alternatief traject wordt voorzien, zullen fietsers de Meir blijven gebruiken. In het huidig ontwerp zouden deze nog meer tussen de voetgangers moeten laveren.

Jasper L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het groen. Maar aub wees streng en laat geen steps of fietsen toe. En wees strenger op afval, voldoende vuibakjes. En ook streng op graffiti. Heb al vele steden bezocht, overal proper en gezellig, alleen lukt dit niet in België. Wees dus verstandig en haal ideeën op bij bv, Malaga etc... 

Geen auto's, dat is alles😔

Nadine D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

heel mooi en duurzaam

geen steps en fietsen op drukke dagen

properder

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

grond/tegel het is terug authentieker, niet te modern

de paal, ik weet niet wat het moet voorstellen, het kan veel eleganter, minder mondern. Dan komt het beter overeen met de gevels.

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

favoriet 1

een beetje versleten

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

de bestrating

te brede kruin van de bomen, staan op een rij, lijkt wel kanaal

"Meirplaats" is vertaald Frans (Place Meir) en slecht Nederlands.  Wil je toch persé een naam geven aan het brede gedeelte noem het dan "Meirplein"

Frank H.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Waarom de Meir veranderen - het geld kan beter aan aan andere zaken besteedt worden. Het is een winkelstraat waar de mensen komen om te winkelen of iets te eten. Hoe deze eruit ziet speelt geen rol zolang je maar gemakkelijk kan winkelen of iets eten. Wat er zeker in de buurt moet blijven zijn genoeg parkeerplekken voor auto's, fietsen e.d. 
Isabel V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Door de bomen van de gevelrijen weg te trekken, krijgen de monumentale gebouwen in de Leysstraat meer aandacht. Goed dat er meer vergroening is.

Ik vraag me af of er voldoende ruimte is voor leveringen en voor de grote stroom aan voetgangers/winkelend publiek.

Is er voldoende rekening gehouden met alles wat er in de ondergrond zit? Waterinfiltratie is nodig, maar zorgt dit niet voor problemen met de metrotunnels?

Tom R.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Less is more! Gebruik wat er is en zet dat in the picture. Gebruik het verleden en hergebruik nog meer oude elementen! waarom geen ruimte voor een vb maandelijkse markt? Ruimte voor een terrasje, wat zitten-babbelen-knabbelen...?

Hou fietsers en steppers nog meer uit een winkelstraat. Maak er nog meer een wandelstraat van; flaneren, zitten, terrasje, rondkuieren... zonder snellere vervoersmiddelen.

Anne T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Bomen in de weg, blokkeren water. Zal rap vuil zijn.

niet veel, vuil. Wel een goede verbindingsweg.

Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

de bomen staan in het midden en gebruiken te veel plaats. De architectuur wordt minder zichtbaar

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De aandacht voor groen en water draagt niet alleen bij aan een aangenamere woon- en winkelomgeving, maar helpt ook om stedelijke uitdagingen zoals het hitte-eilandeffect, verdroging en overstromingen te verminderen. Bovendien is bekend dat bomen een essentiële rol spelen in luchtzuivering door fijnstof uit de lucht te filteren, en ze leveren aanzienlijke voordelen voor zowel de mentale als fysieke gezondheid van stadsgebruikers.

Een suggestie die wij graag willen meegeven is het gebruik van groendaken. Deze kunnen een belangrijke rol spelen in verkoeling, waterbeheer en biodiversiteit, en vormen mogelijk een waardevolle aanvulling op de bestaande ontwerpen.

Bba B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

lijkt open, goed ontwerp voor Jezusstraat
fietsstallingen op Meir bomen in het midden van Meir
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Ik vind het idee van een centrale boom-as goed gevonden, zo is er meer ruitm voor de bomen om te groeien, en een groen dak te creëren. Ik denk dat er ook zo spontaan wandelbewegingen onstaan.  

Het straatstenenpatroon lijkt me echt geen goed idee. Antwerpen is wereldkampioen in het constant terug openbreken van net heraangelegde straten, er moeten dus materialen gebruikt worden die hier rekeneing mee houden, en zo een patroon is vragen om problemen. Want gegarandeerd dat dit constant opengebroken zal worde na de heraanleg. 

Rafaël T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De sokkel van het beeld van Van Dyck voorzien van een trap?!! Waar is dit goed voor? Het ontsierd het beeld en zal zeker voor overlast zorgen door hangjongeren en uitnodigen om het monument te vandaliseren en te beschadigen, o.a. door grafitti. Zeer slecht idee.

Meer voorziening van vuilbakken of de bestaande meermaals dagelijks ledigen. Zijstraten zoals de Otto Veniusstraat worden erg geteisterd door afval van etenswaren die verkocht worden op de Meir. 

Ronald D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Bevalt me het meeste!
Infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Gebouwen komen tot hun recht

Te druk

Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

te strak, weinig vernieuwend

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Aanleg van een drempelloze straat van gevel tot gevel

-geen plaats voor laden en lossen

-te hoge bomen (nemen zicht op de gebouwen weg)

-geen aansluiting op project Wapper

-kiosken, waterpartijen, sokkels in het midden van de baan: allemaal overtollige elementen 

Carole T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De middenrij bomen is prachtig.. maar toch ben ik benieuwd naar het onderhoud van de bloemenperkjes. Op foto is het altijd mooier , dan het resultaat na enkele jaren( vb Anspachlaan  in Brussel)

De sokkels aan het standbeeld van Van Dijck, hoge palen en kiosk zijn totaal overbodig!

Ze zorgen er alleen maar voor als ideale plek om drank blikjes, en etensresten achter te laten!

De Meir is een wandelboulevard, en geen speeltuin!

 

Willy D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen