Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
Het is een grote bouwwerf met slecht onderhouden bestrating.
Reacties ontwerp A
Groen Drempelloos Banken Fietsenstallingen
Kasseien: oncomfortabel, pijnlijk en/of vermoeiend voor rolstoel/rollator gebruikers. Platte tegels zijn nodig. Voor mensen met visuele beperking: inclusie van de juiste tegels nodig.
Banken: clustering - deze net spreiden, zodat mensen die minder mobiel zijn, voldoende kunnen rusten zonder ver te moeten wandelen. Model banken - variatie nodig (rechte en schuine rugleuning, met en zonder armleuning), voor versch beperkingen.
Openbare toiletten nodig.
Gebrek aan duidelijk fietspad.
Reacties ontwerp A
Door zijn speelse, duidelijke, unieke identiteit met voorsprong het aantrekkelijkst. Dat het ontwerp er tevens niet van uitgaat dat voetgangers en fietsers op een of andere manier kunnen worden gescheiden, is prima. Dat gaat inderdaad niet op een winkel-wandelboulevard als de Meir. Een ontwerp dat dit omarmt en waarbij de bestrating van gevel tot gevel eenzelfde materialisatie en patronering kent is, dan het eerlijkst, het duidelijkst en gewoon het best. Is het te druk? Andere fietsroute nemen!
Hoogte en positionering bomen moet worden herbekeken. Prioriteit moet uitgaan naar openheid en zichtassen. Met herinrichting Keyserlei destijds was kappen bomen groot issue, maar vergelijk beelden van voor en na herinrichting, en meteen valt openheid en gastvrijheid nieuwe aanleg met kleinere bomen op. Als winkel-wandelboulevard hebben Meir, Jezus- en Leysstraat hier zeker ook baat bij. Gevels en zichtassen overigens te mooi om weg te stoppen groenscherm. Enkele grotere plantvakken wel wenselijk
Reacties ontwerp A
- Voor mij waarschijnlijk het beste ontwerp. - Voldoende groen. - Waterpartijen hoven niet voor mij. - De kiosk is een leuk idee. - De bestaande ingangen van metro worden behouden wat gezien de huidige vernieuwing van bv de roltrappen logisch lijkt.
- Graag iets meer horeca voorzien.
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
Reacties ontwerp A
Eigenlijk zijn alle ontwerpen goed. Zolang er maar een beetje meer horeca komt, meer bomen en aangename zitplaatsen (een man rust graag terwijl zijn vrouw shopt 😋), de vloertegels recht liggen om gemakkelijker te kunnen gaan zonder te vallen en vooral dat alle cietsen, bakfietsen, brommers en trotinetten VOLLEDIG verbannen worden, ook om te parkeren. Om die reden gebruik ik al enige fijd de Meir niet meer. Te gevaarlijk.
.
Reacties ontwerp A
mooi, dynamisch, weinig grijs
te veel zig-zag voor de hulpdiensten en als er veel volk loopt, moeilijk om iedereen uit de weg te krijgen voor het doorlaten van de hulpdiensten
Reacties ontwerp A
Goed.
Ontbreekt: Onverbiddelijke scheiding tussen voetgangers en fietsers. Voldoende vuilnisbakken ingebouwd in de vloer. Weg met barnumreclame aan de gevels (esthetiek) Drinkfonteintjes. Ga op studiereis naar Malaga- oude kern.
Reacties ontwerp A
Wat als we het groen en de schaduw van voorstel A en de voorziening van water in voorstel C combineren? Hoe fijn zou dat zijn!
Het idee van de grote bomen heeft helemaal m'n voorkeur. Maar vraag me wel af hoeveel geduld we daarvoor moeten uitoefenen voor we zover zijn, om daar ten volle van te kunnen genieten.
Reacties ontwerp A
De gezelligheid die er altijd heerst((te).
Bij de nieuwe heraanleg van bomen;
hou er rekening mee dat de zaden van deze soort bomen,die er nu staan, het ideale voedsel is voor
'putters' (distelvinken).
Telkens ik op de Meir kom hoor of zie ik deze vogeltjes in de boomtoppen.
Dat zijn geen specifieke stadsvogels, maar deze soort bomen lokken ze naar het stad!
Plant gerust bomen bij,maar behoud zeker deze soort!!!
Reacties ontwerp A
Creëer groene zones met gras en bomen, brede voetpaden en verfrissende waterpartijen zoals fonteinen of ondiepe stroompjes. Gebruik ondergrondse wateropslag voor duurzaamheid. Voeg sfeervolle Parijse verlichting en lichteffecten in bomen toe. Plaats comfortabele zitplekken met draadloze opladers en gezellige terrasjes. Stimuleer beleving met een podium, kunst en geurige bloemen. Zorg voor fiets- en wandelvriendelijke paden en duurzame materialen.
Meer groen met boomperken, graszones en schaduwrijke zitplekken. Betere organisatie met gescheiden zones voor voetgangers en fietsers, extra fietsenstallingen en goede OV-integratie. Meer karakter door historische elementen, kunst en interactieve verlichting. Een sfeervolle nachtervaring met romantische verlichting en avondmarkten. Duurzaamheid door waterdoorlatende bestrating, slimme verlichting en zonnepanelen.
Reacties ontwerp A
Ik hou van het idee om de bomen ruimte te geven en deze in het midden te plaatsen... als rond de boom zone nu nog héél veel zitbanken komen zoals in ontwerp D... zou dat een meerwaarde zijn op dit ontwerp
Ruimte om te rusten... openbare toiletten... plaats om te schuilen bij regen...
Reacties ontwerp A
Dit ontwerp geeft een beeld van een mooie laan waar kan geflaneerd worden.
Er is teveel leegstand.
Reacties ontwerp A
Zoals ook bij andere ontwerpen: bomen zijn zeker een plus. Ook de historische verwijzingen naar stad en vaart bieden een meerwaarde. Het is verstandig om een goede doorgang voor de hulpdiensten en ruimte voor laden en lossen (buiten de winkeluren) te behouden. De afbeelding ziet er fraai uit.
Vlotte fietsdoorgang en fietsenstallingen horen niet thuis in een drukke voetgangerszone en vormen een bedreiging voor de zwakste weggebruikers.
Reacties ontwerp A
Goed: - ingerichte ruimte, noopt fietsers en steppers tot meer aangepast gedrag - groen
Wel aandacht voor:
- de bomen mogen niet te veel het zicht op de mooie gevels beperken ( vooral Leysstraat)
- aandacht voor makkelijk toegankelijke fietsstallingen
- zijn er voldoende rustbanken, at nu wel het geval is
Reacties ontwerp A
Ruim voorzien in grote bomen is belangrijk voor schaduw en koelte. Tevens belangrijk met oog op klimaatopwarming. Waterpartijen zijn meer dan welkom ( in een stad aan de Stroom ontbreekt water teveel) naar analogie met aan te leggen Wapperplein. Het open zicht op waardevolle historische gevels is een goed idee in combinatie met het afschermen door bomen van de architecturale miskleunen.
1.Voldoende robuuste bestrating voorzien zodat er geen verzakkingen ontstaan door de passage van zwaar vrachtverkeer. Een gegoten bestrating zoals de Volksstraat is prima ook de dolomietachtige kleur maakt het lichter en aangenaam.
2. Geen reclame banieren of neon winkelverlichting.
3. Geen architecturale constructies zoals kiosk enz.
4. Vuilbakken elke 20m.
Reacties ontwerp A
Meubilair onder bladerdak. Onbruikbaar dus door de vogeluitwerpselen. Geen scheiding voetgangers en fietsers, is nu voor beide een grote frustratie.
Mag blijven zoals het is. Want deze kosten brengen toch geen meerwaarde voor bezoekers, wandelaars
Reacties ontwerp A
De hoeveelheid groen is zeer goed (veel!). De bomen in het midden kunnen een goede dynamiek teweegbrengen (wandellaan). Het bestratingspatroon geeft de juiste sfeer. Ook dan van de kiosk.
De bomen in de middenberm kunnen ook voor chaos zorgen met verkeersstromen (met name met fietsers en steppers, hoewel zij beter van de stadslus gebruik zouden maken).