.jpg)
Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Groen Drempelloos Banken Fietsenstallingen
Kasseien: oncomfortabel, pijnlijk en/of vermoeiend voor rolstoel/rollator gebruikers. Platte tegels zijn nodig. Voor mensen met visuele beperking: inclusie van de juiste tegels nodig.
Banken: clustering - deze net spreiden, zodat mensen die minder mobiel zijn, voldoende kunnen rusten zonder ver te moeten wandelen. Model banken - variatie nodig (rechte en schuine rugleuning, met en zonder armleuning), voor versch beperkingen.
Openbare toiletten nodig.
Gebrek aan duidelijk fietspad.
Reacties ontwerp A
aandacht voor de culturele mogelijkheden na sluitingstijd
autovrij, historische gebouwen, zitbanken
Reacties ontwerp A
Hoge bomen in het midden neemt het zicht weg op de historische gebouwen en maakt te veel een scheiding tussen beide straathelften. Ik heb ook liefst geen evenementen.
meer groen en banken
Reacties ontwerp A
Ontwerp dat rekening houdt met het multifunctionele aspect dat de Meir vertegenwoordigd.
lees meerReacties ontwerp A
Het is een winkel/wandelstraat
groener
betere tegels
gezelliger
geen fietsen/steps
geen water
Reacties ontwerp A
Hergebruik van materialen het behoud van waardevolle bomen van 11% naar ""% boomkruin
De "diagonalen" in het legpatroon van straatstenen maakt dat er veel knipwerk is en veel afval van stenen. Kleinere stukken stenen die makkelijk losliggen en voor struikelgevaar gaan zorgen op termijn. Is ook duurder.
Alle bestaande bomen worden blijkbaar niet behouden.
Over nieuwe materialen geen uitleg. Best Belgische fabrikanten
Reacties ontwerp A
Het plan van dit ontwerp komt op mij het meest professioneel en duidelijk over.
Teveel/te hoge bomen die het zicht op de Meir (vanaf De Keyserlei) wegnemen.
Meer groen ja, maar lager bij de grond houden!
Reacties ontwerp A
Het groen.
Het water ... is een fontein ofzo voorzien? Dat ziet er altijd zo vuil uit ...
Reacties ontwerp A
Niets.
Woon op de Leysstraat en maak me zorgen over de geplande bomen in het midden van de straat. Dit zou leveringen bemoeilijken en de flexibiliteit beperken voor verhuisbewegingen, vooral bij hogere verdiepingen. Daarnaast is het belangrijk om te onthouden dat de Leysstraat niet puur een winkelstraat is, maar ook een woonstraat. Er wonen hier mensen die recht hebben op rust en een leefbare omgeving. Daarom is het cruciaal om bij het ontwerp rekening te houden met het beperken van overlast in de avond, aangezien er nu al veel hinder is door lawaai, overlast en dronken bezoekers.
Reacties ontwerp A
Naar mijn mening voegen geen van de vijf voorgestelde ontwerpen iets spectaculairs toe aan wat de Meir vandaag al is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar ontwerp A, omdat het – op basis van de tekeningen – het meest groene van de vijf lijkt te zijn.
Ik hoop echter op een nog groener resultaat, vergelijkbaar met de weelderige groene lanen zoals de Rothschild Boulevard in Tel Aviv of de Paseo de Recoletos in Madrid. Een majestueuze groene boulevard ontstaat niet van de ene op de andere dag door enkel een heraanleg; een langetermijnvisie en geduld zijn essentieel – iets wat de afgelopen 50 jaar misschien wel het meest heeft ontbroken.
Reacties ontwerp A
in alle ontwerpen: groen zorgt voor koelte en betere akoestiek, waterpartij is ook leuk (zie ook in Nice bvb)
in alle ontwerpen: * ga eens kijken smorgens tussen 7 en 11h hoeveel vrachtwagens er terecht aan het laden en lossen zijn, die rijden door elkaar, zijn eerste klaar en moeten weggeraken * zorg er daarom zeker ook voor dat draagvermogen grote vrachtwagens aan kan * goed idee om doorgang slingerend en geen rechte lijn te maken, dat vertraagt hopelijk de ellendige steps die veel te snel gaan (het is trouwens zo dat als lange nieuwstraat klaar is dat die langs daar moeten gaan ook de fietsen!
Reacties ontwerp A
Veel groen voorzien, geeft rust en verkoeling.
De Meir kan in het weekend en in piekperiodes aardig wat volk trekken.
Mijn bezorgdheid is dat er in het nieuwe, aantrekkelijke ontwerp niet voldoend plaats is voor al die winkelenden.
Reacties ontwerp A
de bestrating
te brede kruin van de bomen, staan op een rij, lijkt wel kanaal
"Meirplaats" is vertaald Frans (Place Meir) en slecht Nederlands. Wil je toch persé een naam geven aan het brede gedeelte noem het dan "Meirplein"
Reacties ontwerp A
Meubilair onder bladerdak. Onbruikbaar dus door de vogeluitwerpselen. Geen scheiding voetgangers en fietsers, is nu voor beide een grote frustratie.
Mag blijven zoals het is. Want deze kosten brengen toch geen meerwaarde voor bezoekers, wandelaars
Reacties ontwerp A
Dat er een fietsenstalling komt en zitplaatsen.
Bereikbaarheid en groot genoeg om met veel tegelijk te wandelen en fietsen.
Reacties ontwerp A
Ik vind dat er nu al weinig plaats is om te wandelen, als ze dan nog meer bomen gaan zetten, dan denk ik dat men nog meer tegen mekander gaan stoten. Er is wel een ding goed, geen fietsen meer op de Meir want ze rijden u nu al omver. En de Meir moet zijn huidige naam moet houden Het is een boulevard en geen plaats
Misschien wat betere banken om te zitten.
Reacties ontwerp A
Meer groen is goed,
Bomen in het midden neemt het zicht weg zeker in de leystraat.