Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Bijna elk ontwerp krijgt dezelfde commentaar. Elke ontwerper heeft de straat vol met bomen bedacht, wellicht in compensatie voor het operaplein.
Bomen hinderen ook leveringen, doorstroming, verhuizingen... Die enorme palen zijn lelijk. Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.
Reacties ontwerp A
Voorkeur! Ook aandacht voor historisch erfgoed.
Reacties ontwerp A
bomen
Constructie van de sokkel aan Anton v Dijck. Zeer slecht idee en zal voor inkijk zorgen in onze woning en veel overlast door hangjeugd snachts. Geen privacy en rust meer.
Reacties ontwerp A
Naar mijn mening voegen geen van de vijf voorgestelde ontwerpen iets spectaculairs toe aan wat de Meir vandaag al is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar ontwerp A, omdat het – op basis van de tekeningen – het meest groene van de vijf lijkt te zijn.
Ik hoop echter op een nog groener resultaat, vergelijkbaar met de weelderige groene lanen zoals de Rothschild Boulevard in Tel Aviv of de Paseo de Recoletos in Madrid. Een majestueuze groene boulevard ontstaat niet van de ene op de andere dag door enkel een heraanleg; een langetermijnvisie en geduld zijn essentieel – iets wat de afgelopen 50 jaar misschien wel het meest heeft ontbroken.
Reacties ontwerp A
aandacht voor de culturele mogelijkheden na sluitingstijd
autovrij, historische gebouwen, zitbanken
Reacties ontwerp A
Het groen. Maar aub wees streng en laat geen steps of fietsen toe. En wees strenger op afval, voldoende vuibakjes. En ook streng op graffiti. Heb al vele steden bezocht, overal proper en gezellig, alleen lukt dit niet in België. Wees dus verstandig en haal ideeën op bij bv, Malaga etc...
Geen auto's, dat is alles😔
Reacties ontwerp A
Veel groen, dat is goed. Ook heel wat zitplaatsen. De geschiedenis die geïntegreerd wordt.
Er is geen scheiding tussen fietsers en voetgangers. Men moet eens beslissen wat men wil: ofwel is er toegang voor fietsers en moet dat ook goed geregeld worden, ofwel niet en dan is het ook duidelijk.
Ik vind dat de tegels wat meer kleuren kunnen hebben. Op 'vloerverlichting' is een goed idee.
Reacties ontwerp A
Dat er plaats wordt voorzien voor groen en dat de geschiedenis van Antwerpen (in dit geval oude stadsmuren) zichtbaar zouden gemaakt worden op de straat
In heel het ontwerp wordt momenteel niets gezegd over fietsers. De Meir dient ook voor fietsers als een belangrijke verbinding tussen regio station en binnenstad. Tenzij er een goed alternatief traject wordt voorzien, zullen fietsers de Meir blijven gebruiken. In het huidig ontwerp zouden deze nog meer tussen de voetgangers moeten laveren.
Reacties ontwerp A
Groen in het midden en hier en daar verspringende bomen geeft het idee van in een parkomgeving te wandelen. Tweede beste ontwerp.
Ter hoogte van de Huidevettersstraat mist er een mooie invulling van het brede stuk van de Meir.
Reacties ontwerp A
Een fietspad is het belangrijkste voor mij, dat mis ik er is enkel sprake van een stalling.Ik ben niet zo mobiel, de fiets is mijn rollator met boodschappentassen.Ik fiets overal van winkel naar winkel en doe zo mijn boodschappen.Ik las enkel kritiek op fietsers!Ook op TV: 'geen fietsers op de Meir' !!!Waar dan wel, door de Lange Nieuwstraat ( vroeger gezegd ) waar niets te zien is, ik hoor er graag bij en vele fietsers met mij. Bedankt, dit telt voor alle plannen voor mij BEDANKT
lees meerReacties ontwerp A
Veel groen, bomen centraal, wateropvang, referentie naar historische elementen, detaiiering. Dit is volgens mij het beste ontwerp.
Er moet meer groen komen
Reacties ontwerp A
Het gebruik van hergebruikte materialen voor de vloer draagt bij aan duurzaamheid, doordat grondstoffen een tweede leven krijgen. Denk wel na over onderhoudbaarheid, en zorg dat het herstellen van de vloer bij werken niet te veel specialistisch vakmanschap vereist. Hou het eenvoudig. De kiosk is mooi en voegt esthetische waarde toe, voor zover te beoordelen uit de tekening. Regeninfiltratie zones zijn een goed idee.
Die "masten" zijn estetisch/architecturaal een ramp. De zogenaamde "13de-eeuwse stadsmuur" in de vloer lijkt mij overbodig, en het lijkt mij dat dit nauwelijks opgemerkt zal worden door voorbijgangers. Dit maakt het ontwerp ook onnodig complex en verhoogt de kosten zonder wezenlijke meerwaarde voor de beleving van de ruimte.
Reacties ontwerp A
verwijzingen naar historische stadsmuren (subtiel, maar interessant) kiosk nadruk op schaduw onder bomen
dat de hele straat autovrij is
genoeg vuilbakken met asbak
Reacties ontwerp A
Veel groen, straalt rust uit, voor inwoners van de stad is dit hun ontspannende groene oase
Het hergebruik van stenen is positief = duurzaamheid maar met een kinderwagen of voor oudere mensen kan dit misschien een obstakel zijn maar als er goed over nagedacht zal worden zal dit voor iedereen toegankelijk zeker worden
Reacties ontwerp A
Het groen , bomen ok kiosk ok, kleine muziekbandjes kunnen optreden en brengen sfeer (geen bedelende muzikanten meer)links en rechts aan een gevel de keuze van stenen , wegendek :OK, maar de kwaliteit van de steen is belangrijk, deze mag niet poreus zijn ,mag géén vet absorberen (liever niet zoals in de Schuttershofstraat, Hoogstraat,Leeuwnestraat waar er waarschijnlijk bespaard is op de kwaliteit van de stenen, zodat deze er nu al vies uitzienen nog viezer zal worden, vet kan men niet reinigen
een waterplein is niet goed, past hier niet , er zijn er al genoeg , overal mankementen aan fonteinen die niet werken, het is en blijft een winkelstraat, geen speeltuin sokkel Teniers: geen 2e sokkel voor nieuwe kunst, liever alleen monument voor Teniers nieuwe kunst van Antwerpenaren of Belgen mag er zijn , op een aparte plaats verhoogde zitelementen aan Paleis(historisch gebouw dat niet genoeg uitspringt , en door verhoogde zitelementen van aanzien verliest : neen, liever zitbanken .
Reacties ontwerp A
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp A
Dit ontwerp geeft de Meir een frisse upgrade met meer groen en water. Het waterplein en de regentuin zorgen voor verkoeling en een relaxte vibe, terwijl de bomen en gezellige verlichting de straat gezelliger maken. Ook leuk dat het niet alleen bomen zijn, maar een variatie aan groen.
Er mag een iets strengere verdeling tussen voet- en fietspad.
Reacties ontwerp A
Mooie plaatjes. Mooi ontwerp. maar onmogelijk. Ik ben volop voor vergroening in de stad. Maar waarom de ontwerpteams onwetend zijn over de ondergrond van de Meir is mij een volkomen raadsel. Wordt hen dat dan niet op voorhand uitgelegd? Zulke grote bomen planten terwijl er vlak daaronder een metro rijdt is nu eenmaal onmogelijk. Of men moet gaan werken met heuvels - zoals op het Mediaplein - waar dan boompjes in grote bakken kunnen aangeplant worden.
Geen geparkeerde auto's meer in de avonduren!
Reacties ontwerp A
Groen Drempelloos Banken Fietsenstallingen
Kasseien: oncomfortabel, pijnlijk en/of vermoeiend voor rolstoel/rollator gebruikers. Platte tegels zijn nodig. Voor mensen met visuele beperking: inclusie van de juiste tegels nodig.
Banken: clustering - deze net spreiden, zodat mensen die minder mobiel zijn, voldoende kunnen rusten zonder ver te moeten wandelen. Model banken - variatie nodig (rechte en schuine rugleuning, met en zonder armleuning), voor versch beperkingen.
Openbare toiletten nodig.
Gebrek aan duidelijk fietspad.
Reacties ontwerp A
Ik ben helemaal voor bomen maar niet te veel op de meir. Zet deze allemaal op de operaplaats aub. Die stene vlakte is echt veel te triestig. De meir heeft te veel mooie gebouwen die zichtbaat moeten blijven. Ook loopt er vaak een massa volk door. Voor bomen is geen plaats hier...
De ruimte om te kunnen wandelen.