.jpg)
Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
verwijzingen naar historische stadsmuren (subtiel, maar interessant) kiosk nadruk op schaduw onder bomen
dat de hele straat autovrij is
genoeg vuilbakken met asbak
Reacties ontwerp A
Groen in het midden en hier en daar verspringende bomen geeft het idee van in een parkomgeving te wandelen. Tweede beste ontwerp.
Ter hoogte van de Huidevettersstraat mist er een mooie invulling van het brede stuk van de Meir.
Reacties ontwerp A
Ontwerp dat rekening houdt met het multifunctionele aspect dat de Meir vertegenwoordigd.
lees meerReacties ontwerp A
Meer groen en meer uitstraling na sluitingstijd van de winkels
geen waterpartijen
fietsers en zeker steps moeten gewoon verboden worden op de Meir -dit zorgt voor veel ergernis
Reacties ontwerp A
Veel groen, dat is goed. Ook heel wat zitplaatsen. De geschiedenis die geïntegreerd wordt.
Er is geen scheiding tussen fietsers en voetgangers. Men moet eens beslissen wat men wil: ofwel is er toegang voor fietsers en moet dat ook goed geregeld worden, ofwel niet en dan is het ook duidelijk.
Ik vind dat de tegels wat meer kleuren kunnen hebben. Op 'vloerverlichting' is een goed idee.
Reacties ontwerp A
historische elementen verwerkt in de vloer, speelse zitelementen
te eentonig, saai, meer divers groen, uitnodigendere zitplaatsen, aangenamere terrassen
Reacties ontwerp A
Waarom de Meir veranderen - het geld kan beter aan aan andere zaken besteedt worden. Het is een winkelstraat waar de mensen komen om te winkelen of iets te eten. Hoe deze eruit ziet speelt geen rol zolang je maar gemakkelijk kan winkelen of iets eten. Wat er zeker in de buurt moet blijven zijn genoeg parkeerplekken voor auto's, fietsen e.d.
lees meerReacties ontwerp A
De verlichting tijdens de nacht geeft een gevoel van veiligheid. Ook de aanwezigheid van bomen is heel leuk en gezellig.
Eventueel de afscheiding tussen voetgangers en fietsers ontbreekt.
Reacties ontwerp A
Door zijn speelse, duidelijke, unieke identiteit met voorsprong het aantrekkelijkst. Dat het ontwerp er tevens niet van uitgaat dat voetgangers en fietsers op een of andere manier kunnen worden gescheiden, is prima. Dat gaat inderdaad niet op een winkel-wandelboulevard als de Meir. Een ontwerp dat dit omarmt en waarbij de bestrating van gevel tot gevel eenzelfde materialisatie en patronering kent is, dan het eerlijkst, het duidelijkst en gewoon het best. Is het te druk? Andere fietsroute nemen!
Hoogte en positionering bomen moet worden herbekeken. Prioriteit moet uitgaan naar openheid en zichtassen. Met herinrichting Keyserlei destijds was kappen bomen groot issue, maar vergelijk beelden van voor en na herinrichting, en meteen valt openheid en gastvrijheid nieuwe aanleg met kleinere bomen op. Als winkel-wandelboulevard hebben Meir, Jezus- en Leysstraat hier zeker ook baat bij. Gevels en zichtassen overigens te mooi om weg te stoppen groenscherm. Enkele grotere plantvakken wel wenselijk
Reacties ontwerp A
Eigenlijk zijn alle ontwerpen goed. Zolang er maar een beetje meer horeca komt, meer bomen en aangename zitplaatsen (een man rust graag terwijl zijn vrouw shopt 😋), de vloertegels recht liggen om gemakkelijker te kunnen gaan zonder te vallen en vooral dat alle cietsen, bakfietsen, brommers en trotinetten VOLLEDIG verbannen worden, ook om te parkeren. Om die reden gebruik ik al enige fijd de Meir niet meer. Te gevaarlijk.
.
Reacties ontwerp A
Goed.
Ontbreekt: Onverbiddelijke scheiding tussen voetgangers en fietsers. Voldoende vuilnisbakken ingebouwd in de vloer. Weg met barnumreclame aan de gevels (esthetiek) Drinkfonteintjes. Ga op studiereis naar Malaga- oude kern.
Reacties ontwerp A
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp A
Mooie plaatjes. Mooi ontwerp. maar onmogelijk. Ik ben volop voor vergroening in de stad. Maar waarom de ontwerpteams onwetend zijn over de ondergrond van de Meir is mij een volkomen raadsel. Wordt hen dat dan niet op voorhand uitgelegd? Zulke grote bomen planten terwijl er vlak daaronder een metro rijdt is nu eenmaal onmogelijk. Of men moet gaan werken met heuvels - zoals op het Mediaplein - waar dan boompjes in grote bakken kunnen aangeplant worden.
Geen geparkeerde auto's meer in de avonduren!
Reacties ontwerp A
Dit lijkt me het groenste ontwerp te zijn (het meest groene, boomrijke aanzicht)
Te veel bakstenen
Reacties ontwerp A
De vloer: van gevel tot gevel en historische verwijzing
De bomen nemen veel te veel zicht weg in de Leysstraat: op de monumentale gevels, en op de koepel van het station.
De kiosk gaat marginaliteit aantrekken (kijk naar wat er met de kiosk op de Groenplaats gebeurd is). bovendien moet je op die locatie de Boerentoren laten spelen.
ik vind het wel een leuk idee om misschien kleine, erg sobere, verhoogjes te voorzien langsheen de Meir waar de straatmuziekanten/artiesten dan gebruik van kunnen maken.
Reacties ontwerp A
De gezelligheid die er altijd heerst((te).
Bij de nieuwe heraanleg van bomen;
hou er rekening mee dat de zaden van deze soort bomen,die er nu staan, het ideale voedsel is voor
'putters' (distelvinken).
Telkens ik op de Meir kom hoor of zie ik deze vogeltjes in de boomtoppen.
Dat zijn geen specifieke stadsvogels, maar deze soort bomen lokken ze naar het stad!
Plant gerust bomen bij,maar behoud zeker deze soort!!!
Reacties ontwerp A
Welk plan het beste is ga ik niet beoordelen, maar denke vooral aan veel bomen, zitbanken, deftige vuilbakken, waterpartijen, kranten/snoep/dranken kiosken en minstens 2 saniatiare blokken, één aan elke kant van de winkelas. En geen automatische kotjes maar kiosken met enkele wc's. En zeker geen fietsen en steps meer, is te druk en gevaarlijk met al de wandelaars. En kies zeker voor een niet te gladde tegel die zeker bestand is tegen de vrachtwagens van de leveranciers.
Autovrij en breed.
Reacties ontwerp A
Meer groen is meerwaarde, zeker met oog op de klimaatopwarming, op stijgende temperaturen. Opgelet met de bestrating: oude materialen zijn mooi maar houd rekening met mensen die miner goed te been zijn en liever een stabiele, egale ondergrond hebben om op te wandelen. Clustering van fietsenstallingen is noodzakelijk, de Meir lijkt soms een oud-ijzer-stort. Waar mogelijk afgebakend fietspad zodat die geen kleine ongelukjes veroorzaken. Anders: grote (gratis!) stalling begin en einde Meir.
Reacties ontwerp A
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp A
Creëer groene zones met gras en bomen, brede voetpaden en verfrissende waterpartijen zoals fonteinen of ondiepe stroompjes. Gebruik ondergrondse wateropslag voor duurzaamheid. Voeg sfeervolle Parijse verlichting en lichteffecten in bomen toe. Plaats comfortabele zitplekken met draadloze opladers en gezellige terrasjes. Stimuleer beleving met een podium, kunst en geurige bloemen. Zorg voor fiets- en wandelvriendelijke paden en duurzame materialen.
Meer groen met boomperken, graszones en schaduwrijke zitplekken. Betere organisatie met gescheiden zones voor voetgangers en fietsers, extra fietsenstallingen en goede OV-integratie. Meer karakter door historische elementen, kunst en interactieve verlichting. Een sfeervolle nachtervaring met romantische verlichting en avondmarkten. Duurzaamheid door waterdoorlatende bestrating, slimme verlichting en zonnepanelen.