We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

130
7

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen

Reacties ontwerp B

Gemakkelijke banken,geen blokken Iets doen aan de laagvliegende fietsers  en steps jullie plan is mooi niet zo recht recht waterkraantjes

veel groen en  veel gemakkelijke banken met rugleuning

Esmeralda V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Terrassen in Jezusstraat = nachtlawaai. Er wonen ook mensen op de Meir en in de Leysstraat. 
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

het verbeteren van de mobiliteit 1 groot centraal punt voor metro, fietsparking?

te grote waterpartij

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca, passant en gebruiker premetro
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

De monumentaliteit van het metrostation en de kale verharde vlakte tussen dit metrostation en de Boerentoren.
Laura V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

te veel kasseien
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

veel groen
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Erg pover plan, dat focust op marketing en niet op leefbaarheid.  De Meir is bovendien de laatste plek waar je ruimte moet verspillen aan een waterpartij.  Het zal binnen de kortste tijd vol drijven met afval.
Peter eduard juliana F.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Hoewel dit voorstel minder atypisch is, begrijpt hij wel de noden van een drukke winkelstraat. Het plein nabij de Meirbrug ziet er geslaagd uit. De bomen zijn simpel maar rationeel geplaatst. Een mooi pluspunt is de aandacht voor kunstwerken in het straatbeeld.

Echt een grote verandering kan je het misschien niet noemen. Visueel mag het gewaagder.

Aaron V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

bomen

te harde ondergrond

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Hoewel ik nog steeds,niet begrijp waarom we, zoals in vele andere steden, niet de oorspronkelijke verlichting herproduceren, vind ik deze verlichting wel iets hebben. Fijn dat er en waterpartij is, hopelijk ook met houten zitbanken errond en geen betonblokken. Groen was wellicht een criterium na de kritiek op het operaplein, en dat vindfn we hier terug, doorgetrokken in de Jezusstraat.

Het is wat cliché qua boominplanting. Waarom niet bv groenslingers? 

Er moet een duidelijk strook zijn voor fietsers en steppers. Met om de 50m. een asverschuiving om de snelheid te remmen.

Patrice D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

De bomen

Varianten fietsstraten

Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Goed groenere omgeving en  fietsen en steps verboden Ze ryden voetgangers gewoon omver  Niet leuk zo winkelen en rondkuieren      
Angelika V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

mooi en veel groen.

Zie geen openbare toiletten die echt zeer noodzakelijk zijn. Plaatsen waar straatartisten kunnen optreden. Wat van Meir nog meer belevingsstraat maakt waar je niet alleen voor winkels komt.

Yves H.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Asverschuiving door groen eilandjes, veel bomen

Er mogen meer waterpartijen bij.

Carl A.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

middengang
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
Leen B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

groen, gevarieerd

weinig vernieuwend

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

veel groen

geen duidelijkheid aparte fietsstrook

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Groen, schaduw, zitpleklen, maar ook ruimte en vlotte doorstroom

De brede weg 

Silke L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Ik vind VOORSTEL B het meest evenwichtig. Op drukke WE-dagen kan je op de Meir over de koppen lopen. Zo'n massa komt soms nogal onveilig over. In dit voorstel wordt veel RUIMTE gelaten, overal zo breed mogelijk, met zo weinig mogelijk hindernissen. Dat geeft extra ademruimte en vlot wandelverkeer in beide richtingen. Extra pluspunt in B : een grote waterpartij op het Wapperplein is essentieel op koelte en rust te brengen in het midden van de Stad !

Geen minpunten

Wim V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Aandacht voor perspectieven. In het algemeen wordt een gezellige sfeer getoond.

Er worden veel algemeenheden beloofd, maar er wordt weinig uitgelegd hoe die gerealiseerd gaan worden. Shoppen gebeurt vaak in een zig-zagbeweging over de straat. Een langgerekte, ononderbroken zitrand die verschillende panden overspant, is daarin zeer hinderlijk.

Jan N.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.

Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?

Koen C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Het groen, zowel bomen als lagere beplanting.

De waterpartij; dat ziet er snel vuil uit.

Eva V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

veel groen, heel open

misschien meer zitplaatsen zoals in ontwerp C

Amal L.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen