.jpg)
Reacties ontwerp B
Reacties ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp B
Gemakkelijke banken,geen blokken Iets doen aan de laagvliegende fietsers en steps jullie plan is mooi niet zo recht recht waterkraantjes
veel groen en veel gemakkelijke banken met rugleuning
Reacties ontwerp B
Terrassen in Jezusstraat = nachtlawaai. Er wonen ook mensen op de Meir en in de Leysstraat.
lees meerReacties ontwerp B
het verbeteren van de mobiliteit 1 groot centraal punt voor metro, fietsparking?
te grote waterpartij
Reacties ontwerp B
De monumentaliteit van het metrostation en de kale verharde vlakte tussen dit metrostation en de Boerentoren.
lees meerReacties ontwerp B
Erg pover plan, dat focust op marketing en niet op leefbaarheid. De Meir is bovendien de laatste plek waar je ruimte moet verspillen aan een waterpartij. Het zal binnen de kortste tijd vol drijven met afval.
lees meerReacties ontwerp B
Hoewel dit voorstel minder atypisch is, begrijpt hij wel de noden van een drukke winkelstraat. Het plein nabij de Meirbrug ziet er geslaagd uit. De bomen zijn simpel maar rationeel geplaatst. Een mooi pluspunt is de aandacht voor kunstwerken in het straatbeeld.
Echt een grote verandering kan je het misschien niet noemen. Visueel mag het gewaagder.
Reacties ontwerp B
Hoewel ik nog steeds,niet begrijp waarom we, zoals in vele andere steden, niet de oorspronkelijke verlichting herproduceren, vind ik deze verlichting wel iets hebben. Fijn dat er en waterpartij is, hopelijk ook met houten zitbanken errond en geen betonblokken. Groen was wellicht een criterium na de kritiek op het operaplein, en dat vindfn we hier terug, doorgetrokken in de Jezusstraat.
Het is wat cliché qua boominplanting. Waarom niet bv groenslingers?
Er moet een duidelijk strook zijn voor fietsers en steppers. Met om de 50m. een asverschuiving om de snelheid te remmen.
Reacties ontwerp B
Goed groenere omgeving en fietsen en steps verboden Ze ryden voetgangers gewoon omver Niet leuk zo winkelen en rondkuieren
lees meerReacties ontwerp B
mooi en veel groen.
Zie geen openbare toiletten die echt zeer noodzakelijk zijn. Plaatsen waar straatartisten kunnen optreden. Wat van Meir nog meer belevingsstraat maakt waar je niet alleen voor winkels komt.
Reacties ontwerp B
Asverschuiving door groen eilandjes, veel bomen
Er mogen meer waterpartijen bij.
Reacties ontwerp B
Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
lees meerReacties ontwerp B
Groen, schaduw, zitpleklen, maar ook ruimte en vlotte doorstroom
De brede weg
Reacties ontwerp B
Ik vind VOORSTEL B het meest evenwichtig. Op drukke WE-dagen kan je op de Meir over de koppen lopen. Zo'n massa komt soms nogal onveilig over. In dit voorstel wordt veel RUIMTE gelaten, overal zo breed mogelijk, met zo weinig mogelijk hindernissen. Dat geeft extra ademruimte en vlot wandelverkeer in beide richtingen. Extra pluspunt in B : een grote waterpartij op het Wapperplein is essentieel op koelte en rust te brengen in het midden van de Stad !
Geen minpunten
Reacties ontwerp B
Aandacht voor perspectieven. In het algemeen wordt een gezellige sfeer getoond.
Er worden veel algemeenheden beloofd, maar er wordt weinig uitgelegd hoe die gerealiseerd gaan worden. Shoppen gebeurt vaak in een zig-zagbeweging over de straat. Een langgerekte, ononderbroken zitrand die verschillende panden overspant, is daarin zeer hinderlijk.
Reacties ontwerp B
Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?