%20(Middel).png)
Reacties ontwerp C
Reacties ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp C
Lijkt me het meest passend ontwerp bij een mooie winkelstraat .
Banken onder bomen zijn dikwijls vuil (oa door uitwerpselen van vogels )
Reacties ontwerp C
de groene eilanden de scheiding tussen voetgangers en fietsers
de waterpartij die niet omringd is door bomen
duurzame materialen?
Reacties ontwerp C
Ordelijk, ruimtelijk,voldoende groen, aandacht voor snelle en trage weggebruikers,historische gebouwen komen mooi uit.
Er zouden iets meer fietsenstallingen en zitbanken mogen voorzien worden. Voor mensen die zich moeilijk te voet kunnen verplaatsen is het wel handig als ze zich tussendoor een stukje met de fiets kunnen verplaatsen. Er mogen nog wel een paar kunstwerken bijgezet worden.
Reacties ontwerp C
- Veel groen
- Lijkt wel een fietsboulevard ipv winkel-wandel
- Te veel water
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.(bv bomen op de tramsporen??)
- Overbodige aanleg niewe ingangen premetro
- Moeilijk voor logistiek vervoer
Reacties ontwerp C
Voorstel C leunt het dichtste aan bij het concept van een plein i.p.v. een boulevard.
Wisselwerking fietsers voetgangers kan beter: ik ben een fervent fietser maar vind dat in drukke voedgangerszones, de fietsers niet thuis horen. In Nederland, het fietsland bij uitstek, zijn in de voedgangerszones meestal geen fietsers toegelaten. Er zijn rond de voedgangerszones extra fietsparkings voorzien.
Fietsers verboden alle dagen tussen b.v. tussen 10u en 19u op de Meir en omgeving lijkt me een goed alternatief. Men zal dit wel moeten afdwingen door gepast toezicht te houden.
Reacties ontwerp C
Duidelijke indelingen. Er wordt gesproken over opdeling van fiets- en wandelpaden. Er worden voldoende zitelementen toegevoegd en er wordt rekening gehouden met de historische relaties en erfgoed.
Hoewel er over duidelijk fiets-en wandelpaden wordt gesproken is het niet duidelijk op de beelden.
Reacties ontwerp C
Uniforme bestrating van gevel tot gevel. De watertafel met hand is mooi, een meerwaarde indien het bespeelbaar is.De vereenvoudiging van de metro-ingangen is veelbelovend, maar mag meer herkenbaarheid krijgen.
Het ontwerp lijkt niet goed doordacht, met nog zeer veel onduidelijkheden. Beschrijvingen op grondplan zijn vaag; wat moeten we ons bv voorstellen bij "ruien" of "speciaal zitelement" op grondplan? Materiaalgebruik is onduidelijk, bv thv Wapper: het is een goed idee die materialisatie door te trekken tot op Meir ter onderbreking. Met het terassenplein creëer je conflict tussen personeel dat de mensenstroom telkens moet kruisen. Maak watertafel bespeelbaar, vergroen het waterplein liever.
Reacties ontwerp C
De grote platformen in het midden horen niet bij een straat als de Meir. De Meir is historisch nog steeds een straat en mag geen langgerekt plein worden.
meer groen
Reacties ontwerp C
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp C
Mijn voorkeur gaat uit naar voorstel C: Van winkelstraat tot groene stadsader: de transformatie van de Antwerpse Meir. Ik vind de ruimte beter verdeeld dan in de andere ontwerpen. Er gaat ook meer rust uit van dit ontwerp. Maar houdt het voldoende rekening met de drukte op sommige dagen?
Het is een mooie verbindingsweg tussen het station en de Groenplaats
Reacties ontwerp C
Groen & water voor verstilling & verkoeling. Stijlvol.
*Bestaat er ook geluidsdempende bestrating ?
*Is er in de 5 ontwerpen ook gedacht aan publieke shelters bij aanslag, bijv. in de metrolijnen onder de Meir ? Of bovengrondse vluchtruimtes ?
*Hopelijk mag dit alles gebouwd en uitgevoerd worden door mensen die niet in onderaanneming moeten slaven zoals we eerder beleefden. Maar wel door ervaren, bekwame trekkers/treksters, aangevuld met jonge of alternatieve krachten die daar hele eer in vinden om het duurzaam en esthetisch uit te werken.
Reacties ontwerp C
aandacht voor waterpartijen en terrasjes aandaht voor dehistorische gevels
geen fietsers en steps toelaten aub
waterpartijen mogen wat kleiner
Reacties ontwerp C
Aandacht voor verschil tussen trage en snelle weggebruikers... Al staat dit alleen in de tekst maar zie ik het nergens bij de illustraties. Mooiste van de 5 voorstellen.
Fietsers en voetgangers door elkaar op de illustraties. We ondervinden nu dat dit niet werkt!
Reacties ontwerp C
Het is een goede mix van groen water en open ruimte. Het zal er waarschijnlijk fijn zijn om te zijn, maar het heeft ook een goede doorstroom. Het brede middelste pad is goed voor verplaatsing terwijl de kleinere zijpaden goed zijn om van winkel naar winkel te gaan. Het voetverkeer wordt gescheiden.
Als er geen duidelijke paden voor blinden en slechtzienden worden aangelegd zal het moeilijker zijn voor hun om de Meir te navigeren. Ook zullen de onderhoudskosten wat aan de hogere kant liggen in vergelijking met andere plannen. Daarbij heb ik wat bezorgdheid over efficiënt laden en lossen bij winkels.
Reacties ontwerp C
Het hand dat een zeer mooie centrale plaats krijgt! De dag van vandaag valt die niet zo hard op en het is toch hét symbool van onze stad! Ik vind het top dat er meer bomen en waterpartijen zijn voorzien.
Er mag nog meer groen zijn!
Reacties ontwerp C
De grote vlaktes zoals fontein zijn niet praktisch om van 1ne kant naar andere te gaan. de grootsheid van de meir wordt volledig teniet gedaan in dit ontwerp - het lijkt ineens een kleine winkelstraat terwijl de Meir net indrukwekkend mag zijn. Het lijkt ook veel meer gesloten
Het monumentale van erdoor te wandelen
openheid