Reacties ontwerp C
Reacties ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp C
Plaats van het water is leuk om verschillende evenementen te doen
Reacties ontwerp C
Ik zie al heel enkele fietsbeugels. Wel genoeg zetten, anders zet men de fiets toch overal (zoals tegen een boom).
Na zonsondergang is zone voetganger/fietser verlichten ter herkenning van zone onnodig, aangezien er dan zoveel plaats is dat een fietser kan fietsen waar hij wil. Het is net belangrijk dat in de dag dit goed zichtbaar is. Terrasjes tot laat in de avond op Meir? Een cafe kan heus geen winkelpand betalen. Op hoogdagen is
Reacties ontwerp C
waterpartij zitplaatsen asverleggingen
veel te weinig groen
te weinig fietsenstallingen (veeeeeel te weinig)
Reacties ontwerp C
De beschrijving vind ik goed.... maar waar is dat fietspad op het plan? Ik zie daar wel fieststallingen en velo Antwerpen, maar verder niets.
Terwijl er sprake is van de horeca 's avonds, vraag ik me af hoe dat concreet gaat gerealiseerd worden. Op dit ogenblik heeft de Meir weinig te bieden op dat vlak na sluiting van de winkels. 's avonds is het er een woestijn en dat is spijtig. Activiteiten en horeca stimuleren zou daar wat aan kunnen veranderen.
Reacties ontwerp C
een taverne waar men buiten kan zitten en men moet van de ene naar de andere kant kunnen gaan, dus een onderbreking
lees meerReacties ontwerp C
Dit is het beste ontwerp omdat het straatbeeld van de Meir volledig aanpakt wordt: fonteinen, terrassen en nodige groen!
Kostprijs?
Reacties ontwerp C
Visueel is het aantrekkelijk. (daar houdt het dan ook op). Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.
Allerlei fonteinten en bomen en terrassen... mooi hoor...Bomen hinderen ook leveringen, doorstroming, verhuizingen... Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.
Reacties ontwerp C
Rustgevend, voldoende groen, blikvanger is het water en er wordt nog voldoende wandel ruimte voorzien.
Er mogen meer zitplaatsen voorzien worden en zeker ook afvalbakken.
Reacties ontwerp C
Mooiste ontwerp maar het minste groen, behoudt bestaande elementen
Sfeerverlichting voor de avond mis ik
Meer groen
Openbare toiletten zijn afwezig jammergenoeg.
Fietsen in een drukke wandelstraat is niet mogelijk, voor mij is het pad op het ontwerp van het snelle verkeer niet duidelijk . Ook aan de doorgang voor een ambulance wordt er te weinig gedacht
Wat met de toegang naar de handelsbeurs
Reacties ontwerp C
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp C
waterpartijen vernieuwde metroingangen - benieuwd hoe die er zullen uitzien (die uit Parijs zouden leuk zijn)
lees meerReacties ontwerp C
Veel groen en water! dit mist enorm in de rest van de vernieuwde delen in Antwerpen, veel te veel verhad waardoor in er weinig schaduw en verkoeling is in het centrum.
lees meerReacties ontwerp C
De fonteinen passen helemaal niet bij het historische karakter van de Meir. Wie heeft dit bedacht??
lees meerReacties ontwerp C
Dit lijkt me zo wat het meest open een plaats voor te wandelen want loopt nu op zaterdag al vol volk met weinig er op. Al de blokken weg is het best wat er kan gebeuren en geen fietsers
Wel mooi de grote water partijen en terrassen in het midden maar daardoor smal op te wandelen
Reacties ontwerp C
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp C
Zij spreken over over een scheiding tussen fietsers en voetgangers. Wat ik zeer belangrijk vindt en in de huidige situatie ontbreekt. Bovendien is er ook geen echte alternative fiets vriendelijk route indien je van centraal station naar de groenplaats wenst.
Echter vind ik het dan wel spijtig, dat in het onderwerp maar op een plek fietsenstalling te vinden zijn. Deze morgen op de Meir meer verspreid zijn, dat je indien je snel iets moet halen in winkel niet heel de Meir moet afstappen.
Reacties ontwerp C
De grote platformen in het midden horen niet bij een straat als de Meir. De Meir is historisch nog steeds een straat en mag geen langgerekt plein worden.
meer groen
Reacties ontwerp C
Meer groen en een waterpartij brengt verfrissing tussen het beton tijdens hete dagen, het lijkt me aantrekkelijk. Maar waarom zo een groot verschil in opbouw tussen de Meir en de Schuttershofstraat? Kan hetzelfde plan niet gebruikt worden voor de Meir?
"Wandelen en fietsen doe je veilig en comfortabel" staat er maar wat is de concrete oplossing voor fietsers/ steps en winkel-wandelaars zodat elk veilig over de Meir kan en waar staan de vuilbakken, dat zie ik niet goed op het plan.