%20(Groot).jpg)
Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
Mooie boompartijen.
Te weinig verkoelende water partijen. Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.
Reacties ontwerp D
Heel goed vind ik de aandacht voor groen. En erfgoed: in Brugge hebben ze dit opgelost door handelszaken te verbieden om iets aan de gevels te wijzigen tenzij het in dezelfde stijl is. De Mc Donalds daar heeft bv een discreet bord aan de gevel...en toch vind iedereen die. De wil om de functie te diversifiëren, niet alleen shoppers dus, vind ik ook goed. Of dat kan door enkel inrichting, betwijfel ik. Er moet ook een diverser aanbod komen, niet enkel ketens, dat diverser publiek aantrekt.pp
Ik mis een aparte strook voor fietsers en steppers, nochtans zorg nr 1 bij vele wandelenden, (tramrijders, automobilisten etc.) en ook bij fietsers zelf. Wel met snelheidsremmers zodat voetgangers veilig kunnen oversteken.
Ik mis terrasjes een dingen voor kinderen. ik
Reacties ontwerp D
- eenvoudige en duurzame voorstellen - leuke sfeerverlichting in de ondergrond
- niet aan fietsenstalling gedacht
- niet aan spelende kids gedacht
Reacties ontwerp D
Ik vind dat het ruimtelijk toont. Door de straatbedekking wordt er licht gecreëerd. Er zijn voldoende plekken met zitbanken in de buurt van groen of waterpartij. Leuk is dat het ontwerp wordt doorgetrokken naar de zijstraten.
Een doorgang waar de fietsers mogen rijden: enkel en alleen daar. Zodat de shoppers rustig kunnen kuieren.
Reacties ontwerp D
Ik heb dit ontwerp gekozen omdat (als ik het goed kan zien) de straatstenen ook licht van kleur zijn. Lichte straat stenen staan in combinatie met het groen veel chiquer en frisser.
De lichte kleur van de straatstenen (en de bomen en de waterpartijen natuurlijk)
Reacties ontwerp D
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp D
Ook oog voor biodiversiteit! Mooi open en rustig ontwerp. Een rustige oase
lees meerReacties ontwerp D
Algemeen een goed idee, veel groen. Maar niet erg concreet.
Wat met fietsers?
Reacties ontwerp D
De zitbanken zijn meer geschikt voor een binnentuin van een kantoorgebouw, maar totaal niet geschikt voor de drukke Meir. Materiaal dat niet solide genoeg is. Op de Meir ga je niet zitten om een boek te lezen., en zo komt dit ontwerp helemaal over.
lees meerReacties ontwerp D
Ziet er leuk uit, als maar fiets- en stepvrij wordt, nu is het een fietsostrade en zeer gevaar voor oudere en kinderen. Genoeg fietsstallingen aan begin en einde voorzien.
lees meerReacties ontwerp D
geen kunstige oude steentypes. Denk aan kinderwagens en rollators. Zorg dat er ergens roltrappen werken om de metro te kunnen nemen met ouderen.
lees meerReacties ontwerp D
Ik vind het goed dat dit één van de weinig ontwerp is dat echt veel ruimte blijft voorzien voor alle winkelgangers en luieraars. het is idd het minst groene ontwerp, maar in de drukste winkelstraat van het land is het dan ook moeilijk om veel meer groen te voorzien.
lees meerReacties ontwerp D
Uitdagend en gewaagd, maar nu al rekening houdend met de hittestress in grootsteden. Eindelijk terug water in de straat als beleving. Lijkt me terug aangenaam shoppen. Ik ben voorstander van dit ontwerp!
lees meerReacties ontwerp D
Bomen in kuipen want door de metro eronder is er geen plaats voor grote bomen. Zitbanken.
De waterpartij. Dit is geen park maar een winkelzone waar het erg druk kan zijn. En waar vooral veel passanten zijn .Ouders willen niet dat hun kinderen gaan spelen in die natte omgeving die waarschijnlijk ook niet erg rein zal zijn en waar ook moeilijk toezicht op te houden is, juist door het vele volk.
Reacties ontwerp D
water/duurzaamheid?
onderscheid fietsers & voetgangers?
fietsenstallingen
Reacties ontwerp D
plein aan het begin van de meir is een pluspunt, ook integratie metrotoegangen is een goede zaak. Omzoomde groenvakken met banken zijn een pluspunt want gaan vertrappeling van de groenzones tegen
Op het smalste centrale gedeelte van de Meir (Wapper - Jezusstraat) zijn de groenvakken te breed. Op drukke momenten is het daar nu zonder groenvakken al een probleem, dit ontwerp maakt dat exponentieel veel erger door de grote breedte van de groenvakken daar. Als die een stuk smaller kunnen, is het wellicht opgelost zonder afbreuk te doen aan het ontwerp.
Verder is de bestrating wel erg saai in vgl met andere ontwerpen.