We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp D

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

94
2

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 94 bijdragen

Reacties ontwerp D

Het idee over speelse lichttegels in de vloer rond het standbeeld is wel mooi. Maar denk ook aan verhoogde kosten bij onderhoud en werken. 

Hoewel de toevoeging van groen zeker positief is, is de claim over meer biodiversiteit overdreven. het belangrijk om realistisch te blijven over de daadwerkelijke impact op biodiversiteit en duurzaamheid. Het blijven heel kleine ingrepen, en maakt een straat niet automatisch ecologisch revolutionair.

William V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Lijkt veel water en groen, met een doorgang in het midden. Op zich ziet het er interessant uit. Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.   

Dit ontwerp heeft op dit ogenblik mijn voorkeur. Opletten met kwetsbare dure bankjes die na 5 minuten kapot gereden zijn. De ontwerpers gaan in hun verhaal uit van mensen die de Meir komen ontdekken. Er wordt echter ook gewoond, gewerkt, mensen moeten leveren, hulpdiensten moeten door kunnen. En wat met die serieus gevaarlijke fietsers (waar niemand een oplossing voor lijkt te geven...?)

Dirk V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ook oog voor biodiversiteit! Mooi open en rustig ontwerp. Een rustige oase
Wendy W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

geen kunstige oude steentypes. Denk aan kinderwagens en rollators. Zorg dat er ergens roltrappen werken om de metro te kunnen nemen met ouderen.
Jean M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ziet er leuk uit, als maar fiets- en stepvrij wordt, nu is het een fietsostrade en zeer gevaar voor oudere en kinderen. Genoeg fietsstallingen aan begin en einde voorzien.
Eric L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Bankjes
Te modern, clasht met standbeeld en algemene architectuur van Antwerpen, MEIR letters lijkt op tankstation = lelijk, hand in water is niet goed
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Lichte weergegeven warme kleur van de bestrating.

Bestaande bomen te behouden, te weinig ruimte voor water. Bomen worden steeds mooi en groot in beeld gebracht, af te wachten wat de werkelijkheid brengt. Maar dat is bij allen voorstellen idem. Veel gegevens ontbreken bv herkomst welke materialen gebruikt worden materialen. Voorstel om Belgisch of Europees materiaal te gebruiken. Waterpartij is onvoldoende. Voorstel om naar natuurlijke opvang te gaan en de opvang van regenwater bovengronds te houden vooraleer ondergronds te bufferen.

Nicole S.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

De geschiedenis van Antwerpen mag in het licht gezet worden, letterlijk en figuurlijk.  Ingebouwde lichttegels geven een extraatje aan het straatbeeld?  Er zijn geen fonteinen en dat is maar goed, zie naar de Wapper, die fontein wordt ook niet meer gebruikt.  Water in het straatbeeld creeërt rommel en samenscholing op warme dagen, wat het veiligheidsgevoel niet ten goede komt.  Het is een winkelstraat en geen pretpark.

De fietsers en steppen bannen.

Christine V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ook hier al 1 fiets en 1 step   Fietspad ?
Liliane H.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Het rustig karakter met veel groen & waterpartijen

Doorgang voor hulpdiensten

Tim V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ik vind dat het ruimtelijk toont. Door de straatbedekking wordt er licht gecreëerd. Er zijn voldoende plekken met zitbanken in de buurt van groen of waterpartij. Leuk is dat het ontwerp wordt doorgetrokken naar de zijstraten.

Een doorgang waar de fietsers mogen rijden: enkel en alleen daar. Zodat de shoppers rustig kunnen kuieren.

Constance P.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ik heb dit ontwerp gekozen omdat (als ik het goed kan zien) de straatstenen ook licht van kleur zijn. Lichte straat stenen staan in combinatie met het groen veel chiquer en frisser. 

De lichte kleur van de straatstenen (en de bomen en de waterpartijen natuurlijk)

Eva D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Algemeen een goed idee, veel groen. Maar niet erg concreet.

Wat met fietsers?

Albert G.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

veel variatie groen en water
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Ziet er fraai uit, groen, rustplekken en terrassen maken de Meir veel aantrekkelijker. Ook de historische verwijzingen vormen een meerwaarde. 

Ik vond geen uitgesproken negatieve punten in dit ontwerp, maar positieve elementen uit andere ontwerpen mogen worden meegenoemen:
- groen onder de vorm van schaduwrijke bomen, eerder dan lage groenpartijen
- enkele kleine waterpartijen zouden welkom zijn
- avondverlichting van gebouwen maakt dit nog aantrekkelijker

Paul M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

zitruimte, bomen, plantenperken, focus op avond

te modern

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Groenzones rond de bomen afgeboord met zitbanken: voldoende plek om (ook zonder geld uit te moeten geven op een terrasje) te pauzeren en te genieten van de omgeving, maar vooral ook: vermijden dat de groenzones helemaal kapot gelopen worden door passanten. 

Weinig groen/bomen, lijkt toch echt een hete pijp te gaan blijven. 

Weinig aandacht voor functie als passage (fietsers), met centraal opgestelde 'hindernissen' die de doorrijdende fietsers naar de winkel-ingangen duwen. 

Peter C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

  De oude gebouwen komen mooi tot haar recht. 

Maar er moet geen water zijn. Dat is al voorzien aan de Wapper. Er moet een vlotte doorstroming zijn van al de passantenstromingen.

De bomen mogen de monumentale gevels niet storen.

Brandweerwagens moeten vlot door kunnen en ladderwagens moeten kunnen stellen .

 

Bart V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

fietsers, steps ... enore hinder!

wat verloederd, leegstand, kan verbeteren met hogeschool, meer groen zou tof zijn

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

voldoende banken verzorgende groenperken afgebakend

terrassen tegen eetcafés plaatsen, niet in het midden

Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

terrassen  - ontmoetingsplaats groen aandacht gevels 

geen waterpartijen 

geen fietsers en steps toelaten aub 

Johan B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Op de renders zie ik weinig groen. Het zou mooi zijn en verkoelend werken als heel de Meir onder een bladerdek zit in de zomer.

Niet veel, redelijk ongezellige plek.

Dries S.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

mooi, nog veel doorkijk mogelijk, goed doorgankelijk voor hulpdiensten

het grijze, het lijkt minder tijdloos dan sommige andere ontwerpen

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp D

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Ludo M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 94 bijdragen