Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
- Veel groen - Horecamogelijkheden
- Niet duidelijk wat er gebeurt met fietsers en steps
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
- Overbodige aanleg nieuwe ingangen premetro
- Moeilijk voor logistiek vervoer
Reacties ontwerp D
Ziet er leuk uit, als maar fiets- en stepvrij wordt, nu is het een fietsostrade en zeer gevaar voor oudere en kinderen. Genoeg fietsstallingen aan begin en einde voorzien.
lees meerReacties ontwerp D
Bomen in kuipen want door de metro eronder is er geen plaats voor grote bomen. Zitbanken.
De waterpartij. Dit is geen park maar een winkelzone waar het erg druk kan zijn. En waar vooral veel passanten zijn .Ouders willen niet dat hun kinderen gaan spelen in die natte omgeving die waarschijnlijk ook niet erg rein zal zijn en waar ook moeilijk toezicht op te houden is, juist door het vele volk.
Reacties ontwerp D
De oude gebouwen komen mooi tot haar recht.
Maar er moet geen water zijn. Dat is al voorzien aan de Wapper. Er moet een vlotte doorstroming zijn van al de passantenstromingen.
De bomen mogen de monumentale gevels niet storen.
Brandweerwagens moeten vlot door kunnen en ladderwagens moeten kunnen stellen .
Reacties ontwerp D
De zitbanken zijn meer geschikt voor een binnentuin van een kantoorgebouw, maar totaal niet geschikt voor de drukke Meir. Materiaal dat niet solide genoeg is. Op de Meir ga je niet zitten om een boek te lezen., en zo komt dit ontwerp helemaal over.
lees meerReacties ontwerp D
Benadrukking van historische gebouwen en uitstraling zowel overdag als 's avonds. Nadruk op een aangename straatbekleding. Goed dat de ingangen naar de pre-metro worden vermeld. Deze moeten inderdaad mooi aansluiten met het ontwerp van de rest van de Meir.
Extra aanduidingen op het ontwerpplan zijn welkom. Geen vermelding over verschillende weggebruikers (fietsers, wandelaars). Ontwerp voorziet nu enkele Groene parterres met banken die de doorgang in de breedte stevig kunnen vernauwen wat tot conflicten kan leiden tussen deze verschillende weggebruikers. Is een waterpartij tussen de ingangen van de pre-metro en dus boven de pre-metro hal wel aangeraden? De aansluiting met de lange wapper lijkt momenteel zo kaal. Waarom daar geen zitelementen?
Reacties ontwerp D
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp D
De problematiek van te veel en te snel rijdende fietsen en steps zou moeten opgelost worden.
lees meerReacties ontwerp D
Uitdagend en gewaagd, maar nu al rekening houdend met de hittestress in grootsteden. Eindelijk terug water in de straat als beleving. Lijkt me terug aangenaam shoppen. Ik ben voorstander van dit ontwerp!
lees meerReacties ontwerp D
fietsers, steps ... enore hinder!
wat verloederd, leegstand, kan verbeteren met hogeschool, meer groen zou tof zijn
Reacties ontwerp D
Ik vind dit ontwerp het meest cosy
Het idee van plan E met bloemende bomen of zelfs fruitbomen zoals in Portugal zou ook fijn zijn.
Reacties ontwerp D
Groenzones rond de bomen afgeboord met zitbanken: voldoende plek om (ook zonder geld uit te moeten geven op een terrasje) te pauzeren en te genieten van de omgeving, maar vooral ook: vermijden dat de groenzones helemaal kapot gelopen worden door passanten.
Weinig groen/bomen, lijkt toch echt een hete pijp te gaan blijven.
Weinig aandacht voor functie als passage (fietsers), met centraal opgestelde 'hindernissen' die de doorrijdende fietsers naar de winkel-ingangen duwen.
Reacties ontwerp D
Lijkt me te veel terrassen (alhoewel de tekening niet duidelijk is).
meer groen
Reacties ontwerp D
Ook oog voor biodiversiteit! Mooi open en rustig ontwerp. Een rustige oase
lees meerReacties ontwerp D