.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp E
Reacties ontwerp E
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp E
Ik kijk uit naar de bloesemrijke bomen. Zorg dat het gediversifieerd genoeg is. Natuurlijk, groenslingers en andere hangende elementen kunnen nog meer doorwegen. Mooi concept om de Meir als een woonkamer te zien.
De beplanting is te recht, wat de "stroom" in de hand werkt. Vrgl met "doorstroming" in het verkeer door rechte straten. Dat ligt vnl aan het idee dat men continu aan dezelfde snelheid moet kunnen rijden. Gevolg: ritsen gebeurt niet, snelheid wordt vaak overschreden... Obstakels doorbreken dit net, en zorgen dat mensen gaandeweg meer rekening móeten houden. Dus maak het groen wat onvoorspelbaarder, creëer eilanden van rust. Voorzie ook een aparte strook voor tweewielers, met snelheidsremmers.
Reacties ontwerp E
Het minst mooie ! zeer belangrijk de vloer van de meir mag absoluut niet het koele kille van het operaplein worden
Veel groen ..weinig grijs
Reacties ontwerp E
De afwisseling in bomenkeuze tussen niet bloeiende en bloessems. Het hergebruik van materialen, geeft een knipoog naar het verleden, en werkt duurzaamheid in de hand. Maar het moet op een estethische, maar bovenal, op een functionele manier verwerkt worden. Zodat de toegankelijkheid niet wordt gehinderd. Wat wel het geval is bij dit ontwerp.
alles is rechtlijnig waardoor het ontwerp saai overkomt. De bomen op een rij geplaatst, geen aandacht voor meer groen dmv plantvakken, waterpartijen ontbreken. Een duidelijke afscheiding tussen flaneergebied aan de gevelzijden en een open middengedeelte zoals voorheen, bestraat met mozaiekkeien wat de begaanbaarheid hindert. Geen aandacht voor spel. Geen eenheid te vinden, geen herkenning, het straalt niets uit. Geen aanknopingspunt met de Jezusstraat. Geen aandacht voor klimaatadapteve factoren
Reacties ontwerp E
Er zijn meer bomen, dat is op zich leuk.
Is dit echt een ontwerp of heeft iemand gewoon wat bomen toegevoegd in een render van de huidige staat van de Meir?
Reacties ontwerp E
Nog vergeten : wonen boven winkels is echt supergoed. Het houdt de straat ook 's avonds levendig. Het wijst zich uit dat zaken op een verdieping vaak minder goed draaien maar Wonen op de Meir is erg aantrekkelijk.
Kan Gert er niet ergens iets splendid doen om kinderen te plezieren?
Of , zoals in sommige andere steden een speelruimte voor de partner die mee moet maar niet graag winkelt?
(Een speelplein voor volwassenen mis ik nog in trendy Antwerpen).
En winkels open tot 22 u aub. We zijn niet meer begin 20ste eeuw, er moet meer flexibiliteit zijn maar dan moet de rest ook flexibeler.
Reacties ontwerp E
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp E
Het Balzaal concept is een mooie start. Ook de nadruk op vermenging van inwoners en de nood aan bezette woningen boven de winkels is een belangrijk signaal.
Visueel doet het wat kitsch aan, een beetje jaren '80? Ook mis ik buiten de Balzaal aandachtspunten doorheen de Meir. Kunst en kleine pleintjes bijvoorbeeld. De straat is hier grotendeels gewoon dat: een straat. De eigenlijke visuele uitwerking is niet doordacht genoeg ondanks de sterke bijhorende tekst.
Reacties ontwerp E
Varieteit aan planten en waterpartijen, aandacht voor klimaat met waterbuffering en infiltratie. Aandacht voor erfgoed, verlichting als dit duurzaam kan. Aandacht voor interactie uiteraard met omwonende en bezoekers, maar ook met de hogeschoolstudenten van KdG en hun nieuwe campus op de Meir.
Ik heb niets gezien over
-fietsenstallingen, voldoende nietjes zijn nodig om de verdere transformatie naar fietsstad waar te maken
-gevels van Retail
Reacties ontwerp E
De retoriek van de tekst en de benoemde thema's, tonen voor mij aan dat dit team het beste weet om te gaan met de rol van de publieke ruimte in de stad, winkelstraat en maatschappij van vandaag. Naast een gedegen klimaatstrategie waarbij kennis van vegetatietypes getoond wordt, waardeer ik de aandacht voor de inpassing in het ruimere stratennetwerk en de scenografie ten aanzien van kenmerkende gebouwen, objecten en perspectieven. Dit team wekt vertrouwen.
Hoewel het plan er wel rekening mee lijkt te houden, wordt in de uiteenzetting niet gesproken over de Meir als 'weg', die een zeer intensief gebruik moet faciliteren: zware transporten, voetgangers (soms massa's), diverse rijwielen, zichtbaarheid en attractiviteit van de handelszaken, ... Hoe dit combineren met meer groen? Daarnaast ben ik persoonlijk geen fan van de getoonde bestratingsmozaïek (donkere stippen). Ik zie de relatie met Antwerpen niet, en ik krijg er een 'shoppingcenter'-vibe van.
Reacties ontwerp E
De beloftes van verbinding en recycling
Het is misschien weer vooral een opsomming van theoretische praatjes en buzzwords.
We kunnen net zo min als in de andere ontwerpen een idee krijgen van hoe mooi of lelijk het design van de lantaarns en banken zal zijn.
Reacties ontwerp E
duurzame materialen draagt bij aan monumentaliteit mooie afwerking van de bodem
lees meerReacties ontwerp E
Heel mooi ontwerp. De middenstrook bedient doorgaande voetgangers en fietsers en zorgt voor het behoud van de Meir als straat ipv een langgerekt plein.
de bomen mogen niet hoog zijn om het zicht op de historische panden niet weg te nemen.
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp voelt eignelijk weinig geïnspireerd aan. er vernaderd weinig, en komt erg kil over … iets meer groend zou toch welkom zijn.
lees meerReacties ontwerp E
Ik vind de nieuwe Schuttershofstraat erg geslaagd. Waarom niet verder werken op dit idee.
lees meerReacties ontwerp E
Prachtig ontwerp, veel groen en niet rechtlijnig maar speels! Hopelijk hoort hier een verbod op fietsen en steps bij om de Meir tijdens drukke momenten te gebruiken. Niks zo lastig wanneer je als voetganger in een voetgangerszone steeds links en rechts moet kijken om niet overreden te worden.
Het ontwerp zal er mogelijk voor zorgen de toelevering aan winkels, vooral die dat met grote camions komen, moeilijkheden ondervindt.
Reacties ontwerp E
Mooie boompartijen goed verdeeld.
Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen. Te weinig waterpartijen voor verkoelende effecten meer gezellige rustplaatsen.
Reacties ontwerp E