.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp E
Reacties ontwerp E
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp E
Ik kan niet meer goed stappen, dus onmogelijk naast mijn fiets te stappen, ik moet kunnen rijden, veilig voor iedereen: hoe lossen jullie dat op ? BEDANKT
lees meerReacties ontwerp E
Saai ontwerp, weinig verbetering t.o.v. de huidige toestand. Ik mis ook de ruimte voor de fietsers, het blijft een belangrijke verbindingsas tussen het historisch centrum en het Centraal Station, de omliggende straten vormen geen goed alternatief als fietser.
Breed en ruim
Reacties ontwerp E
net als bij alle: meer groen
Net als bij alle: de impressies zijn van een rustige zondagnamiddag, niet van een drukke winkeldag. Bovendien mis ik fietsmogelijkheden, liefst gescheiden van de voetgangers. Deze vergeten dat ze nog niet zo lang geleden gewoon een stoep hadden en de auto's de baan. Het moet toch mogelijk zijn om fietsen toe te laten samen met voetgangers en niet zoals op het astridplein)
Reacties ontwerp E
Goede vermelding dat de Meir ook gebruikt kan worden voor publieke optredens. Buffering en gebruik van hemelwater.
Plan is helaas niet goed leesbaar. Onduidelijk wat alle elementen zijn.
Er wordt geen melding gemaakt van de verschillende weggebruikers (fietsers, wandelaars).
Hopelijk wordt de straatbekleding niet één monotoom grijs vlak.
Hopelijk kan het voorziene stadsplein aan de westelijke poort gebruikt worden voor publieke activiteiten zoals dansen maar het voorziene mozaïekoppervlak laat dit niet toe. Een oneffen ondergrond maakt dansen bijv eerder een risico dan een plezier.
Reacties ontwerp E
Hergebruikte materialen en groen en het idee van een monumentale boulevard.
Het plan was niet goed te lezen.
Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fietsbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fietsostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen.
Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was.
Reacties ontwerp E
Weinig groen, bomen worden niet in groen geplaatst, maar opnieuw in verharding, zoals nu het geval is, met uitzondering van de zone nabij de Groenplaats. Het granieten patroon is geen meerwaarde. Geen organisatie van rustplekken, leefplekken. Lijkt ondanks de leefkamer visie van alle ontwerpen het meest op een straat
lees meerReacties ontwerp E
Heel mooi ontwerp. De middenstrook bedient doorgaande voetgangers en fietsers en zorgt voor het behoud van de Meir als straat ipv een langgerekt plein.
de bomen mogen niet hoog zijn om het zicht op de historische panden niet weg te nemen.
Reacties ontwerp E
De groenaanleg in "eiland vorm" is heel aantrekkelijk.
Een straataanleg in graniet, alhoewel heel mooi op plan, is heel duur in zowel aanleg als onderhoud. Het plaatsen van de stenen vereist specialistisch vakmanschap en zijn moeilijk te vervangen. Bij herstelwerkzaamheden aan ondergrondse infrastructuur, zoals leidingen of kabels, moeten de granieten stenen zorgvuldig verwijderd en later opnieuw geplaatst worden, wat allemaal extra tijd en kosten met zich meebrengt. Te vermijden.
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp voelt eignelijk weinig geïnspireerd aan. er vernaderd weinig, en komt erg kil over … iets meer groend zou toch welkom zijn.
lees meerReacties ontwerp E
duidelijke baan in het midden die fietsers zullen zien als afscheiding van de voetgangers drinkfontein
weinig groen in sommige delen
Reacties ontwerp E
Het groen. Mooie straatstenen. De verdeling van de straatstenen in verschillende zones; het middendeel lijkt meer voor 'doorgaande' wandelaars en de zijkanten voor shoppers. De fruitbomen; de bloesem is prachtig in de lente.
Het autovrije.
Reacties ontwerp E
Dat er meer bomden komen
dit vind ik het minst geslaagde ontwerp, de meir blijft voor het grootste deel gewoon een klassieke straat met op de standaard manier wat bomen bijgeplant op enkele plaatsen met veel te kleine boomspiegels, op andere plaatsen enkel aan de zijkant. Het plein is wel mooi vergroend maar daar kiest men voor een echt lelijk tegelontwerp.
Reacties ontwerp E
Niet geslaagd
Lijkt sterk op theaterplein naar mijn gevoel wat er in de winter troosteloos uitziet met de verwelkte plantenbakken, veel te veel grijs, hulpdiensten lijken niet volledig te kunnen doorrijden, maar worden via de steeg afgeleid, dichte bomenpartij vind ik niet fijn in het donker en ontneemt ook het zicht op de Meir
Reacties ontwerp E
Ik hou van groen, maar...
In alle ontwerpen ligt de nadruk op bomen. Die zijn hier echter niet op hun plaats. De Meir is zowel een historische plek als een hedendaagse. Historisch zijn er nooit bomen op de Meir geweest, en zij nemen het zicht op het monumentale karakter de straat weg. Dus: weg met de bomen! Zij zullen ook de vlotte doorgang van de mensenstromen belemmeren, en de herfst - met veel natte bladeren op de grond - wordt op oppassen voor uitglijden (voetgangers en fietsers)!
Reacties ontwerp E
de plantsoenen, voldoende bomen.
Lelijke stenen en ontwerp lijkt niet voldoende doordacht op het eerste zicht. Mist karakter
Reacties ontwerp E
De beloftes van verbinding en recycling
Het is misschien weer vooral een opsomming van theoretische praatjes en buzzwords.
We kunnen net zo min als in de andere ontwerpen een idee krijgen van hoe mooi of lelijk het design van de lantaarns en banken zal zijn.
Reacties ontwerp E
Gebuisd
Weinig vernieuwing, onvoldoende ambitie.
Ouderwetse 'rijweg'-opvatting voor zowel de Meir als Jezusstraat. Kitscherig bestratingspatroon.
Balzaal als copy-paste steenwoestijn Operaplein?
Onlogische locatie A velo -> moet dichter richting Leysstr.
Onvoldoende open groen. Geen waterelementen.
Rare plantvakken zonder verhaal aan 'Balzaal'
Niets gedaan met de versnipperde en onduidelijke metro ingangen.
Reacties ontwerp E