We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp E

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

97
3

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen

Reacties ontwerp E

Ik hou van groen, maar...

In alle ontwerpen ligt de nadruk op bomen. Die zijn hier echter niet op hun plaats. De Meir is zowel een historische plek als een hedendaagse. Historisch zijn er nooit bomen op de Meir geweest, en zij nemen het zicht op het monumentale karakter de straat weg. Dus: weg met de bomen! Zij zullen ook de vlotte doorgang van de mensenstromen belemmeren, en de herfst - met veel natte bladeren op de grond - wordt op oppassen voor uitglijden (voetgangers en fietsers)!

Fred V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

risico dat een open woonkamer overgenomen zou worden door hangjongeren
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

dit ontwerp is het enige dat begrijpt dat de Meir op drukke momenten enorm veel voetgangerscapaciteit nodig heeft, en daardoor terecht geen massa's ruimte (vooral in de breedte) aan groenvakken geeft. Ook goed dat ze afgebakend worden tegen vertrappeling. Verder positief om een plein in te richten aan het begin van de Meir, waar juist wel de ruimte is om iets te doen.

De bestrating en indeling van het pleingedeelte is wat random en past niet bij de rest van de Meir, ik vind het ook gewoon niet mooi. Beter wat klassieker en minder random, geldt ook voor de indeling. Daarnaast, minpunt is dat er geen integratie en consolidatie van de premetro-toegangen gebeurt, zoals in meerdere andere ontwerpen wel voorgesteld wordt. Verder lijkt het misschien wel mogelijk om de groenvakken standaard nog iets langer te maken voor een groener uitzicht (maar zeker niet breder).

Felix B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Dit ontwerp geeft weer eerder een straat-voetpad beeld, wat misschien niet ideaal is als we de Meir willen heruitvinden. Je moet meer het gevoel hebben dat de hele straat één geheel is, makkelijk van de ene winkel naar de andere kunnen gaan lijkt me daar toch ook wel nodig voor de winkelstraat. Het is een mooi ontwerp enkel niet geschikt voor de Meir.
Brent B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Tof dat ze de monumentaliteit willen terugbrengen.

Het lijkt mij iets te druk en overweldigend.

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Dit lijkt me het minst geslaagde ontwerp.  Het lijkt makkelijk te onderhouden. met blote boomspiegels.

Het Westelijk plein en de stoeptegels lijken me nogal aanwezig, gimmicky en in conflict met de prachtige architectuur die je op de meir kan vinden. 

Alsof het in de jaren 80 hedendaags was. 

 

Gert W.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp E

Dit ontwerp heeft mijn voorkeur.

Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels.

Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers.

Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten!

Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.

Hugo V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

In dit ontwerp zijn ook bomen geplaatst, maar op zo'n manier dat er toch nog voldoende ruimte is voor de doorstroom van de massa bezoekers op zaterdagen of soldedagen.  Dat in tegenstelling tot de andere ontwerpen. Die zijn misschien wel 'mooier' en tonen gezellig en groen met spelende kinderen maar laten we de winkelstraat gewoon houden voor wat ze is en er geen speeltuin van maken. 

Steps en fietsen niet meer toelaten op de Meir. Doorgaand verkeer kan perfect via de lange Nieuwstraat 

David C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Hergebruikte materialen en groen en het idee van een monumentale boulevard.

Het plan was niet goed te lezen.

Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fietsbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fietsostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen. 

Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was. 

Magda W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Mooie boompartijen goed verdeeld.

Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen. Te weinig waterpartijen voor verkoelende effecten meer gezellige rustplaatsen. 

Danny P.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

de enige die wonen boven winkels wil herinvoeren

opletten voor hergebruik te gladde tegels

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Verschuiving van enkel retail naar beleving is zeker een goed idee.

De afbeeldingen zien er toch niet zo overtuigend over, enigszins monotoon en te weinig schaduwrijke bomen

Paul M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

"Wat ik bijzonder aan dit voorstel vind, is dat er ook wordt nagedacht over een nuttige invulling van de leegstaande ruimtes boven de winkels. Door hier cafés en restaurants onder te brengen, kan dit veel bijdragen aan de avondlijke en nachtelijke ambiance!"  
Thomas C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Ludo M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

De afwisseling in bomenkeuze tussen niet bloeiende en bloessems.  Het hergebruik van materialen, geeft een knipoog naar het verleden, en werkt duurzaamheid in de hand. Maar het moet op een estethische, maar bovenal, op een functionele manier verwerkt worden. Zodat de toegankelijkheid niet wordt gehinderd. Wat wel het geval is bij dit ontwerp. 

alles is rechtlijnig waardoor het ontwerp saai overkomt. De bomen op een rij geplaatst, geen aandacht voor meer groen dmv plantvakken, waterpartijen ontbreken. Een duidelijke afscheiding tussen flaneergebied aan de gevelzijden en een open middengedeelte zoals voorheen, bestraat met mozaiekkeien wat de begaanbaarheid hindert. Geen aandacht voor spel. Geen eenheid te vinden, geen herkenning, het straalt niets uit. Geen aanknopingspunt met de Jezusstraat. Geen aandacht voor klimaatadapteve factoren

Joke C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Fijn idee om meer kleurgebruik in betegeling mee te nemen aan zijde Meirbrug.

-moeilijk leesbaar plan, dus mogelijk mis ik iets online... -ik mis visuele samenhang...uitgezonderd het grote steengebruik -Met het aantal nutswerken en zware camions, is de keuze voor dals/kasseien niet doordacht. -ik mis waterpartijen, bomen, fietsenstallingen, democratische (lees: niet-commerciële) zithoeken om er een zachtere ruimte van te maken (textuur en akoestiek) -ipv terrassen die beter thuis horen op Groenplaats en De Keyserlei is er plek nodig voor buskers die nu passage hinderen

S D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

?

Een leesbaar plan zou nuttig zijn.

René B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Het enige ontwerp dat het niet over fietsstallingen en fietsen heeft. Voetgangers riskeren alle 5 minuten aangereden te worden . De meeste fietsers zien het als een soort sport tussen de bezoekers te laveren. Zulke handels straten horen niet een doorgang te zijn voor eender welk verkeer ook steps etc. Ouderen met rollators kunnen een uitzondering vormen die mensen passen hun snelheid wel aan en hebben dikwijls nog enkel dat om zich te verplaatsen. Succes.

Het lijkt mij een evenwichtig plan. Wel zou het makkelijk zijn dat er zitbanken geplaatst werden en vuil bakken die groot genoeg zijn opdat ze niet binnen de kortste tijd zouden uitpuilen. Misschien een vb nemen aan de grote die er geplaatst zijn Vlaamse en Waalse Kaai die kinderen ook aanzetten om ze te gebruiken wanneer een stemmetje hen feliciteert of verwelkomt

Marie-louise C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

duidelijke baan in het midden die fietsers zullen zien als afscheiding van de voetgangers drinkfontein

weinig groen in sommige delen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

aandacht voor materialen!  aandacht voor monumentale eenvoudig
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Niet geslaagd

Lijkt sterk op theaterplein naar mijn gevoel wat er in de winter troosteloos uitziet met de verwelkte plantenbakken, veel te veel grijs, hulpdiensten lijken niet volledig te kunnen doorrijden, maar worden via de steeg afgeleid, dichte bomenpartij vind ik niet fijn in het donker en ontneemt ook het zicht op de Meir

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Weinig groen, bomen worden niet in groen geplaatst, maar opnieuw in verharding, zoals nu het geval is, met uitzondering van de zone nabij de Groenplaats. Het granieten patroon is geen meerwaarde. Geen organisatie van rustplekken, leefplekken. Lijkt ondanks de leefkamer visie van alle ontwerpen het meest op een straat
Laura V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

top!

niets

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp E

Het is afwisselend maar onduidelijk of er gemengd verkeer van voetgangers en fietsers zijn, graag fietsers en steppers naar de parallel wegen vd wandelboulevards! 

Geen klinkers op de grond, heel moeilijk voor rollators, kinderwagens, rolwagens...

geen enkel fietsverkeer en stepverkeer  meer over de wandelboulevards, levensgevaarlijk!

Annemie M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 97 bijdragen