.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp E
Reacties ontwerp E
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp E
Gebuisd
Weinig vernieuwing, onvoldoende ambitie.
Ouderwetse 'rijweg'-opvatting voor zowel de Meir als Jezusstraat. Kitscherig bestratingspatroon.
Balzaal als copy-paste steenwoestijn Operaplein?
Onlogische locatie A velo -> moet dichter richting Leysstr.
Onvoldoende open groen. Geen waterelementen.
Rare plantvakken zonder verhaal aan 'Balzaal'
Niets gedaan met de versnipperde en onduidelijke metro ingangen.
Reacties ontwerp E
Het minst mooie ! zeer belangrijk de vloer van de meir mag absoluut niet het koele kille van het operaplein worden
Veel groen ..weinig grijs
Reacties ontwerp E
de plantsoenen, voldoende bomen.
Lelijke stenen en ontwerp lijkt niet voldoende doordacht op het eerste zicht. Mist karakter
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp geeft weer eerder een straat-voetpad beeld, wat misschien niet ideaal is als we de Meir willen heruitvinden. Je moet meer het gevoel hebben dat de hele straat één geheel is, makkelijk van de ene winkel naar de andere kunnen gaan lijkt me daar toch ook wel nodig voor de winkelstraat. Het is een mooi ontwerp enkel niet geschikt voor de Meir.
lees meerReacties ontwerp E
Prachtig ontwerp, veel groen en niet rechtlijnig maar speels! Hopelijk hoort hier een verbod op fietsen en steps bij om de Meir tijdens drukke momenten te gebruiken. Niks zo lastig wanneer je als voetganger in een voetgangerszone steeds links en rechts moet kijken om niet overreden te worden.
Het ontwerp zal er mogelijk voor zorgen de toelevering aan winkels, vooral die dat met grote camions komen, moeilijkheden ondervindt.
Reacties ontwerp E
Ik ben fan van het extra groen rondom de bomen. Er wordt pas echt een groenere sfeer gecreëerd als er niet enkel om de zo veel meter een boom staat. Afgeschijden perken met planten waar niet op gewandeld wordt is zeker een goed idee. In dit plan is geen spraken van een waterpartij (wat positief is!).
Ik mis een duidelijk afgescheiden pad voor voetgangers vs fietsers/steppers.
Reacties ontwerp E
Dit ontwerp voelt eignelijk weinig geïnspireerd aan. er vernaderd weinig, en komt erg kil over … iets meer groend zou toch welkom zijn.
lees meerReacties ontwerp E
Ik kan niet meer goed stappen, dus onmogelijk naast mijn fiets te stappen, ik moet kunnen rijden, veilig voor iedereen: hoe lossen jullie dat op ? BEDANKT
lees meerReacties ontwerp E
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp E
Zoals voor alle ontwerpen: voorzie aub een echte wandelboulevard, inclusief voor buggy's en rolstoelen. Maak de Meir dus fietsvrij: je wordt omver gereden daar, zoals trouwens bijna overal in de stad, zelfs in de parken. Het accent moet liggen op ontmoeting, niet op mobiliteit. voorzie mooi design voor verlichting, banken, enz., net omdat het een historisch waardevolle straat en buurt is. Ik zie geen info daarover. groen en water zijn prachtig, maar blijft er genoeg plaats over?
lees meerReacties ontwerp E
Het Balzaal concept is een mooie start. Ook de nadruk op vermenging van inwoners en de nood aan bezette woningen boven de winkels is een belangrijk signaal.
Visueel doet het wat kitsch aan, een beetje jaren '80? Ook mis ik buiten de Balzaal aandachtspunten doorheen de Meir. Kunst en kleine pleintjes bijvoorbeeld. De straat is hier grotendeels gewoon dat: een straat. De eigenlijke visuele uitwerking is niet doordacht genoeg ondanks de sterke bijhorende tekst.
Reacties ontwerp E
Bloesems maken de Meir 'vriendelijker, groen en water geven rust en zorgen voor verkoeling.
Ik zie geen afgebakende fietsersstrook, de Meir is een belangrijke en veilige verbindingsplek tussen station en oude stadskern voor fietsers.
Reacties ontwerp E
Hergebruikte materialen en groen en het idee van een monumentale boulevard.
Het plan was niet goed te lezen.
Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fietsbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fietsostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen.
Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was.
Reacties ontwerp E
Niet geslaagd
Lijkt sterk op theaterplein naar mijn gevoel wat er in de winter troosteloos uitziet met de verwelkte plantenbakken, veel te veel grijs, hulpdiensten lijken niet volledig te kunnen doorrijden, maar worden via de steeg afgeleid, dichte bomenpartij vind ik niet fijn in het donker en ontneemt ook het zicht op de Meir
Reacties ontwerp E
De groenaanleg in "eiland vorm" is heel aantrekkelijk.
Een straataanleg in graniet, alhoewel heel mooi op plan, is heel duur in zowel aanleg als onderhoud. Het plaatsen van de stenen vereist specialistisch vakmanschap en zijn moeilijk te vervangen. Bij herstelwerkzaamheden aan ondergrondse infrastructuur, zoals leidingen of kabels, moeten de granieten stenen zorgvuldig verwijderd en later opnieuw geplaatst worden, wat allemaal extra tijd en kosten met zich meebrengt. Te vermijden.
Reacties ontwerp E
Fijn idee om meer kleurgebruik in betegeling mee te nemen aan zijde Meirbrug.
-moeilijk leesbaar plan, dus mogelijk mis ik iets online... -ik mis visuele samenhang...uitgezonderd het grote steengebruik -Met het aantal nutswerken en zware camions, is de keuze voor dals/kasseien niet doordacht. -ik mis waterpartijen, bomen, fietsenstallingen, democratische (lees: niet-commerciële) zithoeken om er een zachtere ruimte van te maken (textuur en akoestiek) -ipv terrassen die beter thuis horen op Groenplaats en De Keyserlei is er plek nodig voor buskers die nu passage hinderen