%20(Groot).jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
Heel dynamisch, niet strak en koud maar de golvende bewegingen, rustplaatsen en het assymetrische karakter laten de Meir tot leven komen. De plaats voor terrassen op de Meir zelf vind ik top.
Ik had graag nog meer groen gezien (groenslingers, patio's die met groen overdekt worden zoals blauwe regen, ...). Dit zal belangrijk zijn voor in de toekomst verkoeling te brengen/zoeken tegen de hitte. Meer aandacht nodig voor verkeersstromen (fietsers vs voetgangers)
Reacties ontwerp D
plaats voor overdekte terrasjes
straalt geen warmte uit, te ruim
Reacties ontwerp D
Ik vind dat het ruimtelijk toont. Door de straatbedekking wordt er licht gecreëerd. Er zijn voldoende plekken met zitbanken in de buurt van groen of waterpartij. Leuk is dat het ontwerp wordt doorgetrokken naar de zijstraten.
Een doorgang waar de fietsers mogen rijden: enkel en alleen daar. Zodat de shoppers rustig kunnen kuieren.
Reacties ontwerp D
Als ik het ontwerp goed interpreteer, wordt er ongelofelijk veel gebruik gemaakt van grondspots. Als er op openbaar domein nu 1 ding te vermijden is, is het dat. Qua beleving geeft dit ontwerp geen meerwaarde.
Log in om te stemmenReacties ontwerp D
gebruiken van banken en bomen
De dubbele rij bomen, zowel links als rechts, dit wordt teveel! Vergeet niet hoe druk de Meir is op zaterdag en koopzondagen!
Reacties ontwerp D
Groenzones rond de bomen afgeboord met zitbanken: voldoende plek om (ook zonder geld uit te moeten geven op een terrasje) te pauzeren en te genieten van de omgeving, maar vooral ook: vermijden dat de groenzones helemaal kapot gelopen worden door passanten.
Weinig groen/bomen, lijkt toch echt een hete pijp te gaan blijven.
Weinig aandacht voor functie als passage (fietsers), met centraal opgestelde 'hindernissen' die de doorrijdende fietsers naar de winkel-ingangen duwen.
Reacties ontwerp D
vlotte verkeersstroom wandelaars - fietsers
zegt me niks, kan me geen voorstelling maken
te weinig ideeën
Reacties ontwerp D
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Log in om te stemmenReacties ontwerp D
Lichte weergegeven warme kleur van de bestrating.
Bestaande bomen te behouden, te weinig ruimte voor water. Bomen worden steeds mooi en groot in beeld gebracht, af te wachten wat de werkelijkheid brengt. Maar dat is bij allen voorstellen idem. Veel gegevens ontbreken bv herkomst welke materialen gebruikt worden materialen. Voorstel om Belgisch of Europees materiaal te gebruiken. Waterpartij is onvoldoende. Voorstel om naar natuurlijke opvang te gaan en de opvang van regenwater bovengronds te houden vooraleer ondergronds te bufferen.
Reacties ontwerp D
aandacht voor monumentaliteit
straatontwerp zelf is weinig inspirerend
Reacties ontwerp D
- Veel groen - Horecamogelijkheden
- Niet duidelijk wat er gebeurt met fietsers en steps
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
- Overbodige aanleg nieuwe ingangen premetro
- Moeilijk voor logistiek vervoer
Reacties ontwerp D
De problematiek van te veel en te snel rijdende fietsen en steps zou moeten opgelost worden.
Log in om te stemmenReacties ontwerp D
Mooiste ontwerp. Op de tweede plaats ontwerp C. Heel mooi gebracht met bomen, water, banken, lichte ondergrond! Laat lichte ondergrond zorgt voor een zuiders sfeertje in tegenstelling tot de huidige grijze stenen. Het middenvlak benutten voor de aankleding en de zijkanten behouden voor de doorgang is een mooiere opstelling. De Meir verdient een opwaardering en daarbij dient is aan de afschuwelijke metro in en uitgangen iets gedaan worden. Echt triest als je dat vergelijkt en andere landen.
Log in om te stemmenReacties ontwerp D
Ziet er fraai uit, groen, rustplekken en terrassen maken de Meir veel aantrekkelijker. Ook de historische verwijzingen vormen een meerwaarde.
Ik vond geen uitgesproken negatieve punten in dit ontwerp, maar positieve elementen uit andere ontwerpen mogen worden meegenoemen:
- groen onder de vorm van schaduwrijke bomen, eerder dan lage groenpartijen
- enkele kleine waterpartijen zouden welkom zijn
- avondverlichting van gebouwen maakt dit nog aantrekkelijker
Reacties ontwerp D
water asverleggingen
te weinig groen (niet zo duidelijk op het plan)
aandacht voor de verdiepingen + erfgoed
aandacht voor biodiversiteit
Reacties ontwerp D
Bestrating, van gevel tot gevel. meer groen, maar zonder in de weg te staan of gevelzichten te belemmeren. Veelbelovende premetro-ingangen op goede locaties Plaats voor terassen, fontein en de hand op het breedste stuk en in de schaduw van de Boerentoren rechtlijnigheid doorbroken door te varieren met vormen beplanting
opletten voor het gevelzicht en de voetgangersdoorstroom.
de premetroingangen zijn op de juiste locaties maar probeer aan het volgende te denken: enerzijds zo goed mogelijk af stemmen voor overstapmogelijkheden op de noord-zuid lijn (tram 7), aan de andere kant een uitgang zo dicht mogelijk bij Wapper en Lange Klarenstraat. Daartussen nog een uitgang, met een velo station. Dus minder toegangen dan nu, maar beter en efficienter georiënteerd.
Bestrating wapper doortrekken (cesuur rechte Meir)
Reacties ontwerp D
Benadrukking van historische gebouwen en uitstraling zowel overdag als 's avonds. Nadruk op een aangename straatbekleding. Goed dat de ingangen naar de pre-metro worden vermeld. Deze moeten inderdaad mooi aansluiten met het ontwerp van de rest van de Meir.
Extra aanduidingen op het ontwerpplan zijn welkom. Geen vermelding over verschillende weggebruikers (fietsers, wandelaars). Ontwerp voorziet nu enkele Groene parterres met banken die de doorgang in de breedte stevig kunnen vernauwen wat tot conflicten kan leiden tussen deze verschillende weggebruikers. Is een waterpartij tussen de ingangen van de pre-metro en dus boven de pre-metro hal wel aangeraden? De aansluiting met de lange wapper lijkt momenteel zo kaal. Waarom daar geen zitelementen?