Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
Ziet er fraai uit, groen, rustplekken en terrassen maken de Meir veel aantrekkelijker. Ook de historische verwijzingen vormen een meerwaarde.
Ik vond geen uitgesproken negatieve punten in dit ontwerp, maar positieve elementen uit andere ontwerpen mogen worden meegenoemen:
- groen onder de vorm van schaduwrijke bomen, eerder dan lage groenpartijen
- enkele kleine waterpartijen zouden welkom zijn
- avondverlichting van gebouwen maakt dit nog aantrekkelijker
Reacties ontwerp D
verlichting rond standbeeld Antoon Van Dyck aandacht voor water
mist karakter, ziet er te gewoon uit. Meer aandacht voor design
Reacties ontwerp D
water asverleggingen
te weinig groen (niet zo duidelijk op het plan)
aandacht voor de verdiepingen + erfgoed
aandacht voor biodiversiteit
Reacties ontwerp D
Mooiste ontwerp. Op de tweede plaats ontwerp C. Heel mooi gebracht met bomen, water, banken, lichte ondergrond! Laat lichte ondergrond zorgt voor een zuiders sfeertje in tegenstelling tot de huidige grijze stenen. Het middenvlak benutten voor de aankleding en de zijkanten behouden voor de doorgang is een mooiere opstelling. De Meir verdient een opwaardering en daarbij dient is aan de afschuwelijke metro in en uitgangen iets gedaan worden. Echt triest als je dat vergelijkt en andere landen.
lees meerReacties ontwerp D
Bankjes
Reacties ontwerp D
plein aan het begin van de meir is een pluspunt, ook integratie metrotoegangen is een goede zaak. Omzoomde groenvakken met banken zijn een pluspunt want gaan vertrappeling van de groenzones tegen
Op het smalste centrale gedeelte van de Meir (Wapper - Jezusstraat) zijn de groenvakken te breed. Op drukke momenten is het daar nu zonder groenvakken al een probleem, dit ontwerp maakt dat exponentieel veel erger door de grote breedte van de groenvakken daar. Als die een stuk smaller kunnen, is het wellicht opgelost zonder afbreuk te doen aan het ontwerp.
Verder is de bestrating wel erg saai in vgl met andere ontwerpen.
Reacties ontwerp D
Antoon Van Dyck shittert opnieuw op de Meir, dankzij de mooie opstelling van zitbanken en betoverende verlichtingsspots rondom.De Jezusstraat vergoent en herleeft.Bestratingsmateriaal wordt mooi doorgetrokken tot op Meir ter onderbreking.De zitbanken omboorden netjes de plantvakken.Metro ingangen zijn duidelijk, vereenvoudigd en hebben cachet.Samen met A, beste voorstel.
Onaantrekkelijke verlichtingsarmaturen op palen zonder charme, authenticiteit.
Opletten dat de locatie van de groenvakken de voetgangersstromen niet belemmeren, voetpad langs gevel niet té smal wordt en asverschuivingen genoeg ruimte laten om flessenhalseffect te vermijden.
Ik snap de keuze openheid onder de zitbanken, maar opletten voor vuiligheid dat zich eronder zal verzamelen; robuuste natuurstenen zitelementen met houten bekleding zijn wellicht duurzamer.
Inplanting A velo Leystr...
Reacties ontwerp D
Het rustig karakter met veel groen & waterpartijen
Doorgang voor hulpdiensten
Reacties ontwerp D
Dit lijkt me oké qua layout en flow.
De frames rond planstoenen en de slanke poten banken lijken me te fragiel en al gedateerd 'cafetaria' stijl. Die zaken lijken té aanwezig in het ontwerp.
Reacties ontwerp D
-Op de renders ziet de integratie van groenpartijen en meer gespreide waterpartijen er goed uit, maar in het bovenaanzicht is er toch maar sprake van weinig bomen en coherrntie van de "middenstrook" -integratie van kunst en monumenten in plannen - meer coherentie in het totaalbeeld van de Meir
-te weinig aansluiting tussen eilanden met groen, zitgelegenheid en waterpartijen: er mag nog wel wat meer groen en rust in komen. Is ook beter voor de akoestiek.
-te veel plaats voor terrassen: horecalocaties zijn er al genoeg in Antwerpen: mogelijks beter ingevuld als locaties voor buskers (die doen nu de passage stroppen op drukke dagen)?
-te weinig plek voor fietsenstallingen
Reacties ontwerp D
fietsers, steps ... enore hinder!
wat verloederd, leegstand, kan verbeteren met hogeschool, meer groen zou tof zijn
Reacties ontwerp D
Lijkt me te veel terrassen (alhoewel de tekening niet duidelijk is).
meer groen
Reacties ontwerp D
De oude gebouwen komen mooi tot haar recht.
Maar er moet geen water zijn. Dat is al voorzien aan de Wapper. Er moet een vlotte doorstroming zijn van al de passantenstromingen.
De bomen mogen de monumentale gevels niet storen.
Brandweerwagens moeten vlot door kunnen en ladderwagens moeten kunnen stellen .
Reacties ontwerp D
Ook oog voor biodiversiteit! Mooi open en rustig ontwerp. Een rustige oase
lees meerReacties ontwerp D
favoriet omwille van de vele zitplaatsen en minder strak plan
geen ruwe klinkers aub, eerder zachte effen tegels die niet glad worden bij regen maar uitermate geschikt zijn voor rolstoelgebruikers (en kinderwagens, steps, kinderfietsjes, ...)
Reacties ontwerp D
De geschiedenis van Antwerpen mag in het licht gezet worden, letterlijk en figuurlijk. Ingebouwde lichttegels geven een extraatje aan het straatbeeld? Er zijn geen fonteinen en dat is maar goed, zie naar de Wapper, die fontein wordt ook niet meer gebruikt. Water in het straatbeeld creeërt rommel en samenscholing op warme dagen, wat het veiligheidsgevoel niet ten goede komt. Het is een winkelstraat en geen pretpark.
De fietsers en steppen bannen.
Reacties ontwerp D
Groene ruimtes en effectief moet de Meir ook aangenaam gemaakt worden voor na de openingsuren van de winkels.
Misschien meer rekening houden met waterdoorlatende ruimtes tussen de stenen. En bloemen en aan de gevels.planten
Reacties ontwerp D
- Veel groen - Horecamogelijkheden
- Niet duidelijk wat er gebeurt met fietsers en steps
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
- Overbodige aanleg nieuwe ingangen premetro
- Moeilijk voor logistiek vervoer
Reacties ontwerp D
Ik vind dat het ruimtelijk toont. Door de straatbedekking wordt er licht gecreëerd. Er zijn voldoende plekken met zitbanken in de buurt van groen of waterpartij. Leuk is dat het ontwerp wordt doorgetrokken naar de zijstraten.
Een doorgang waar de fietsers mogen rijden: enkel en alleen daar. Zodat de shoppers rustig kunnen kuieren.