%20(Groot).jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
Dit lijkt me oké qua layout en flow.
De frames rond planstoenen en de slanke poten banken lijken me te fragiel en al gedateerd 'cafetaria' stijl. Die zaken lijken té aanwezig in het ontwerp.
Reacties ontwerp D
Heel dynamisch, niet strak en koud maar de golvende bewegingen, rustplaatsen en het assymetrische karakter laten de Meir tot leven komen. De plaats voor terrassen op de Meir zelf vind ik top.
Ik had graag nog meer groen gezien (groenslingers, patio's die met groen overdekt worden zoals blauwe regen, ...). Dit zal belangrijk zijn voor in de toekomst verkoeling te brengen/zoeken tegen de hitte. Meer aandacht nodig voor verkeersstromen (fietsers vs voetgangers)
Reacties ontwerp D
Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren
Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren
Reacties ontwerp D
geen steps, te veel snelheid meer groen gezellige terrassen
meer groen
banken voor oudere personen
Reacties ontwerp D
-Op de renders ziet de integratie van groenpartijen en meer gespreide waterpartijen er goed uit, maar in het bovenaanzicht is er toch maar sprake van weinig bomen en coherrntie van de "middenstrook" -integratie van kunst en monumenten in plannen - meer coherentie in het totaalbeeld van de Meir
-te weinig aansluiting tussen eilanden met groen, zitgelegenheid en waterpartijen: er mag nog wel wat meer groen en rust in komen. Is ook beter voor de akoestiek.
-te veel plaats voor terrassen: horecalocaties zijn er al genoeg in Antwerpen: mogelijks beter ingevuld als locaties voor buskers (die doen nu de passage stroppen op drukke dagen)?
-te weinig plek voor fietsenstallingen
Reacties ontwerp D
Bestrating, van gevel tot gevel. meer groen, maar zonder in de weg te staan of gevelzichten te belemmeren. Veelbelovende premetro-ingangen op goede locaties Plaats voor terassen, fontein en de hand op het breedste stuk en in de schaduw van de Boerentoren rechtlijnigheid doorbroken door te varieren met vormen beplanting
opletten voor het gevelzicht en de voetgangersdoorstroom.
de premetroingangen zijn op de juiste locaties maar probeer aan het volgende te denken: enerzijds zo goed mogelijk af stemmen voor overstapmogelijkheden op de noord-zuid lijn (tram 7), aan de andere kant een uitgang zo dicht mogelijk bij Wapper en Lange Klarenstraat. Daartussen nog een uitgang, met een velo station. Dus minder toegangen dan nu, maar beter en efficienter georiënteerd.
Bestrating wapper doortrekken (cesuur rechte Meir)
Reacties ontwerp D
Antoon Van Dyck shittert opnieuw op de Meir, dankzij de mooie opstelling van zitbanken en betoverende verlichtingsspots rondom.De Jezusstraat vergoent en herleeft.Bestratingsmateriaal wordt mooi doorgetrokken tot op Meir ter onderbreking.De zitbanken omboorden netjes de plantvakken.Metro ingangen zijn duidelijk, vereenvoudigd en hebben cachet.Samen met A, beste voorstel.
Onaantrekkelijke verlichtingsarmaturen op palen zonder charme, authenticiteit.
Opletten dat de locatie van de groenvakken de voetgangersstromen niet belemmeren, voetpad langs gevel niet té smal wordt en asverschuivingen genoeg ruimte laten om flessenhalseffect te vermijden.
Ik snap de keuze openheid onder de zitbanken, maar opletten voor vuiligheid dat zich eronder zal verzamelen; robuuste natuurstenen zitelementen met houten bekleding zijn wellicht duurzamer.
Inplanting A velo Leystr...
Reacties ontwerp D
Bankjes
Reacties ontwerp D
- eenvoudige en duurzame voorstellen - leuke sfeerverlichting in de ondergrond
- niet aan fietsenstalling gedacht
- niet aan spelende kids gedacht
Reacties ontwerp D
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp D
Benadrukking van historische gebouwen en uitstraling zowel overdag als 's avonds. Nadruk op een aangename straatbekleding. Goed dat de ingangen naar de pre-metro worden vermeld. Deze moeten inderdaad mooi aansluiten met het ontwerp van de rest van de Meir.
Extra aanduidingen op het ontwerpplan zijn welkom. Geen vermelding over verschillende weggebruikers (fietsers, wandelaars). Ontwerp voorziet nu enkele Groene parterres met banken die de doorgang in de breedte stevig kunnen vernauwen wat tot conflicten kan leiden tussen deze verschillende weggebruikers. Is een waterpartij tussen de ingangen van de pre-metro en dus boven de pre-metro hal wel aangeraden? De aansluiting met de lange wapper lijkt momenteel zo kaal. Waarom daar geen zitelementen?
Reacties ontwerp D
water/duurzaamheid?
onderscheid fietsers & voetgangers?
fietsenstallingen
Reacties ontwerp D
er wordt rekening gehouden met de toekomst en de geschiedenis
Bij nieuw ontwerp, hou rekening met:
laad- en losgedeelten voor de winkels bomen: hooikoortspatiënten, zeker al geen bloesemsReacties ontwerp D
- Veel groen - Horecamogelijkheden
- Niet duidelijk wat er gebeurt met fietsers en steps
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
- Overbodige aanleg nieuwe ingangen premetro
- Moeilijk voor logistiek vervoer
Reacties ontwerp D
voldoende banken verzorgende groenperken afgebakend
terrassen tegen eetcafés plaatsen, niet in het midden
Reacties ontwerp D
Bomen zijn talrijk aanwezig, dat is goed.
Ik mis ambitie, er wordt zo lijk het enkel voldaan aan de minimum duurzaamheidsvereisten. De Meir verdient meer dan enkel een minimum effort. Worden er waterdoorlatende verhardingen gebruikt, kan regenwater infilteren naar de boomvakken?
Reacties ontwerp D
Lijkt veel water en groen, met een doorgang in het midden. Op zich ziet het er interessant uit. Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.
Dit ontwerp heeft op dit ogenblik mijn voorkeur. Opletten met kwetsbare dure bankjes die na 5 minuten kapot gereden zijn. De ontwerpers gaan in hun verhaal uit van mensen die de Meir komen ontdekken. Er wordt echter ook gewoond, gewerkt, mensen moeten leveren, hulpdiensten moeten door kunnen. En wat met die serieus gevaarlijke fietsers (waar niemand een oplossing voor lijkt te geven...?)