%20(Groot).jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp D
Reacties ontwerp D
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp D
Uitdagend en gewaagd, maar nu al rekening houdend met de hittestress in grootsteden. Eindelijk terug water in de straat als beleving. Lijkt me terug aangenaam shoppen. Ik ben voorstander van dit ontwerp!
lees meerReacties ontwerp D
Ik vind dat het ruimtelijk toont. Door de straatbedekking wordt er licht gecreëerd. Er zijn voldoende plekken met zitbanken in de buurt van groen of waterpartij. Leuk is dat het ontwerp wordt doorgetrokken naar de zijstraten.
Een doorgang waar de fietsers mogen rijden: enkel en alleen daar. Zodat de shoppers rustig kunnen kuieren.
Reacties ontwerp D
Weinig of niets
Het geheel is kil en ongeïnspireerd: te weinig groen, te veel en te witte bestrating, absoluut onaantrekkelijk
Reacties ontwerp D
Mooie boompartijen.
Te weinig verkoelende water partijen. Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.
Reacties ontwerp D
verlichting rond standbeeld Antoon Van Dyck aandacht voor water
mist karakter, ziet er te gewoon uit. Meer aandacht voor design
Reacties ontwerp D
Lichte weergegeven warme kleur van de bestrating.
Bestaande bomen te behouden, te weinig ruimte voor water. Bomen worden steeds mooi en groot in beeld gebracht, af te wachten wat de werkelijkheid brengt. Maar dat is bij allen voorstellen idem. Veel gegevens ontbreken bv herkomst welke materialen gebruikt worden materialen. Voorstel om Belgisch of Europees materiaal te gebruiken. Waterpartij is onvoldoende. Voorstel om naar natuurlijke opvang te gaan en de opvang van regenwater bovengronds te houden vooraleer ondergronds te bufferen.
Reacties ontwerp D
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp D
mooi, nog veel doorkijk mogelijk, goed doorgankelijk voor hulpdiensten
het grijze, het lijkt minder tijdloos dan sommige andere ontwerpen
Reacties ontwerp D
gebruiken van banken en bomen
De dubbele rij bomen, zowel links als rechts, dit wordt teveel! Vergeet niet hoe druk de Meir is op zaterdag en koopzondagen!
Reacties ontwerp D
Antoon Van Dyck shittert opnieuw op de Meir, dankzij de mooie opstelling van zitbanken en betoverende verlichtingsspots rondom.De Jezusstraat vergoent en herleeft.Bestratingsmateriaal wordt mooi doorgetrokken tot op Meir ter onderbreking.De zitbanken omboorden netjes de plantvakken.Metro ingangen zijn duidelijk, vereenvoudigd en hebben cachet.Samen met A, beste voorstel.
Onaantrekkelijke verlichtingsarmaturen op palen zonder charme, authenticiteit.
Opletten dat de locatie van de groenvakken de voetgangersstromen niet belemmeren, voetpad langs gevel niet té smal wordt en asverschuivingen genoeg ruimte laten om flessenhalseffect te vermijden.
Ik snap de keuze openheid onder de zitbanken, maar opletten voor vuiligheid dat zich eronder zal verzamelen; robuuste natuurstenen zitelementen met houten bekleding zijn wellicht duurzamer.
Inplanting A velo Leystr...
Reacties ontwerp D
Op de renders zie ik weinig groen. Het zou mooi zijn en verkoelend werken als heel de Meir onder een bladerdek zit in de zomer.
Niet veel, redelijk ongezellige plek.
Reacties ontwerp D
Ik vind het goed dat dit één van de weinig ontwerp is dat echt veel ruimte blijft voorzien voor alle winkelgangers en luieraars. het is idd het minst groene ontwerp, maar in de drukste winkelstraat van het land is het dan ook moeilijk om veel meer groen te voorzien.
lees meerReacties ontwerp D
Ziet er leuk uit, als maar fiets- en stepvrij wordt, nu is het een fietsostrade en zeer gevaar voor oudere en kinderen. Genoeg fietsstallingen aan begin en einde voorzien.
lees meerReacties ontwerp D
Bestrating, van gevel tot gevel. meer groen, maar zonder in de weg te staan of gevelzichten te belemmeren. Veelbelovende premetro-ingangen op goede locaties Plaats voor terassen, fontein en de hand op het breedste stuk en in de schaduw van de Boerentoren rechtlijnigheid doorbroken door te varieren met vormen beplanting
opletten voor het gevelzicht en de voetgangersdoorstroom.
de premetroingangen zijn op de juiste locaties maar probeer aan het volgende te denken: enerzijds zo goed mogelijk af stemmen voor overstapmogelijkheden op de noord-zuid lijn (tram 7), aan de andere kant een uitgang zo dicht mogelijk bij Wapper en Lange Klarenstraat. Daartussen nog een uitgang, met een velo station. Dus minder toegangen dan nu, maar beter en efficienter georiënteerd.
Bestrating wapper doortrekken (cesuur rechte Meir)
Reacties ontwerp D
De zitbanken zijn meer geschikt voor een binnentuin van een kantoorgebouw, maar totaal niet geschikt voor de drukke Meir. Materiaal dat niet solide genoeg is. Op de Meir ga je niet zitten om een boek te lezen., en zo komt dit ontwerp helemaal over.
lees meerReacties ontwerp D
Lijkt me te veel terrassen (alhoewel de tekening niet duidelijk is).
meer groen
Reacties ontwerp D
Wij waarderen de aandacht die in alle voorstellen wordt besteed aan groene en blauwe elementen.
Er is nog te veel verharding. De aandacht voor groen en water draagt niet alleen bij aan een aangenamere woon- en winkelomgeving, maar helpt ook om stedelijke uitdagingen zoals het hitte-eilandeffect, verdroging en overstromingen te verminderen. Een suggestie die wij graag willen meegeven is het gebruik van groen daken. Wij zijn bijzonder enthousiast over ontwerpen A en B, waarin wij een sterke integratie van duurzaamheid, klimaatadaptatie en leefbaarheid herkennen.
Reacties ontwerp D
Heel goed vind ik de aandacht voor groen. En erfgoed: in Brugge hebben ze dit opgelost door handelszaken te verbieden om iets aan de gevels te wijzigen tenzij het in dezelfde stijl is. De Mc Donalds daar heeft bv een discreet bord aan de gevel...en toch vind iedereen die. De wil om de functie te diversifiëren, niet alleen shoppers dus, vind ik ook goed. Of dat kan door enkel inrichting, betwijfel ik. Er moet ook een diverser aanbod komen, niet enkel ketens, dat diverser publiek aantrekt.pp
Ik mis een aparte strook voor fietsers en steppers, nochtans zorg nr 1 bij vele wandelenden, (tramrijders, automobilisten etc.) en ook bij fietsers zelf. Wel met snelheidsremmers zodat voetgangers veilig kunnen oversteken.
Ik mis terrasjes een dingen voor kinderen. ik