%20(Middel).png?locale=nl)
Reacties ontwerp C
Reacties ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp C
waterpartijen vernieuwde metroingangen - benieuwd hoe die er zullen uitzien (die uit Parijs zouden leuk zijn)
lees meerReacties ontwerp C
Dit lijkt me zo wat het meest open een plaats voor te wandelen want loopt nu op zaterdag al vol volk met weinig er op. Al de blokken weg is het best wat er kan gebeuren en geen fietsers
Wel mooi de grote water partijen en terrassen in het midden maar daardoor smal op te wandelen
Reacties ontwerp C
Volgens mij zijn er in dit ontwerp minder bomen dan in de huidige situatie.
lees meerReacties ontwerp C
Rustplaatsen, terrasjes om eens iets te drinken
Geen fiets en steps op de Meir, dit is nog altijd een wandel-winkelstraat, die horen niet thuis in een winkelstraat
Reacties ontwerp C
Het uitlichten van de historische gebouwen is een goed idee.
Het ontwerp is veel te druk waardoor vlotte doorstroming belemmerd wordt: teveel waterpartijen, speelelement (?!) - de Meir is een drukke winkelboulevard, geen park. Geen rekening gehouden met laden en lossen.
Reacties ontwerp C
Ik vind dit een mooie combinatie van groen, water en horecaterrassen.
Ik rij zelf met de fiets (een city bike). Ik kan op drukke dagen moeilijk over de Meir fietsen. Je ziet daar steps, vespa's en speedpedelecs allerhande over de Meir razen zonder enige duidelijke afbakeing van de rijweg. Moeten we toelaten dat er blijkbaar vele weggebruikers de Meir als een autobaan zien. De lange nieuwstraat is daar beter voor geschikt.
Reacties ontwerp C
Mooi met meer waterpartijen - haleluja! - En aandacht voor de prachtige gevels. Dit lijkt me heerlijk wandelen over de Meir.
Ik kan hier niets op aanmerken.
Reacties ontwerp C
Voorstel C leunt het dichtste aan bij het concept van een plein i.p.v. een boulevard.
Wisselwerking fietsers voetgangers kan beter: ik ben een fervent fietser maar vind dat in drukke voedgangerszones, de fietsers niet thuis horen. In Nederland, het fietsland bij uitstek, zijn in de voedgangerszones meestal geen fietsers toegelaten. Er zijn rond de voedgangerszones extra fietsparkings voorzien.
Fietsers verboden alle dagen tussen b.v. tussen 10u en 19u op de Meir en omgeving lijkt me een goed alternatief. Men zal dit wel moeten afdwingen door gepast toezicht te houden.
Reacties ontwerp C
Zeer ruimtelijk . Geeft een luchtige sfeer weer.
Hopelijk GEEN fietsen od steps toe laten, zie de overlast aan de dokken pal gelegen aan het Mas, daar wordt je van uw sokken geblazen door het onverantwoord gedrag van die fietsers en steprijders.
Reacties ontwerp C
Er is veel te weinig groen en teveel ruimte voor snelle doorstroming van fiesters en steps die het onveilig maken voor shoppers.
lees meerReacties ontwerp C
Er rijn geen tactiele tegels voor blinden en slechtzienden. Dit ontwerp moet gewijgerd worden aangezien het niet voldoed aan de wetgeving.Nadien toevoegen veranderd het gehele ontwerp.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.
Reacties ontwerp C
Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten! Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
lees meerReacties ontwerp C
De Fontein is op dit ontwerp de mooiste invulling voor een waterpartij op de Meir.
De bomen zouden centraler en talrijker aanwezig moeten zijn zoals op ontwerp A.
Reacties ontwerp C
De waterpartij is zeer mooi en de grootste meerwaarde van dit project. Ook een aparte doorgang voor fietsers (die ik welliswaar niet duidelijk zie) is prima. Steps zouden verboden moeten worden. De verwijzing naar de "kinderkopkes" in de bestarting is een goed idee. Veel groen, heel goed! Het beste van de 5.
Lijkt er op dat er weinig zitbanken over de hele lengte voorzien zijn, wat erg jammer is. Valkuil -bij elk project trouwens- is het voldoende voorzien van reserve materiaal, zodat er na werken zeker kan hersteld worden zonder dat het opvalt. Dus bijvoorbeeld geen "mikmak" van andere bestrating na werken aan het wegdek.
Ik zie ook geen fietsparkingen...
Reacties ontwerp C
waterpartij zitplaatsen asverleggingen
veel te weinig groen
te weinig fietsenstallingen (veeeeeel te weinig)
Reacties ontwerp C
Simpel en mooi. Dik pluspunt voor de aandacht aan historische gevels. De ruinen openen zijn een visueel prachtig idee. Het terrasplein nabij de Meirbrug is fijn.
Het gaat niet ver genoeg, dit ontwerp voelt heel oppervlakkig. Het grootste pluspunt is ook meteen een nadeel: de ruien zijn mooi maar nemen veel kostbare beweegplek in, terwijl de Meir nu al kreunt onder over-drukte. Ook de speelse afwisseling tussen sommige gevels belichten en sommige donker laten zal in effect eerder bevreemdend en verwarrend overkomen.
Reacties ontwerp C
Mooie boom, water en zitpartijen.
Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.
Reacties ontwerp C
Mijn voorkeur gaat uit naar voorstel C: Van winkelstraat tot groene stadsader: de transformatie van de Antwerpse Meir. Ik vind de ruimte beter verdeeld dan in de andere ontwerpen. Er gaat ook meer rust uit van dit ontwerp. Maar houdt het voldoende rekening met de drukte op sommige dagen?
Het is een mooie verbindingsweg tussen het station en de Groenplaats
Reacties ontwerp C
Hoera water! Historisch kwam op de Wapper het water van de Herentalse Vaart toe, gebruikt voor de toenmalige brouwerijen in o.a. de Kammenstraat. De verkoeling kan inderdaad via (klimaatbestendige) bomen, maar het vloeien van water is essentieel. Het is dan ook goed om een stuk rui open te maken, dat mag zelfs meer zijn. Decennia is er enorm veel water overwelfd, wat tot hitte leidt. We hebben water, veel water uit de schelde: kan dat ook binnenvloeien? En wat met het afvloeien water van daken?
Dit ontwerp lijkt me het beste. Toch zouden er monumenten in kunnen verwerkt worden die ongeduldig staan te wachten in het Middelheimpark om hun functie op te nemen.
Reacties ontwerp C
Mooi. Lijkt mij het meest luchtige van de ontwerpen.
Ik vind dit een mooi ontwerp maar maak mij zorgen over de materialen. Wordt er gezorgd voor tegels waarop mensen niet uitglijden en waarop het makkelijk rijden is met bv. een zware rolstoel? En wordt er gezorgd voor materialen die niet onmiddellijk kapotgaan wanneer een vrachtwagen iets komt leveren? Dat kennen we immers van het Astridplein dat binnen de kortste keren een ravage was.
Bezorgdheid is ook het onderhoud van het groen.
Reacties ontwerp C
De beschrijving vind ik goed.... maar waar is dat fietspad op het plan? Ik zie daar wel fieststallingen en velo Antwerpen, maar verder niets.
Terwijl er sprake is van de horeca 's avonds, vraag ik me af hoe dat concreet gaat gerealiseerd worden. Op dit ogenblik heeft de Meir weinig te bieden op dat vlak na sluiting van de winkels. 's avonds is het er een woestijn en dat is spijtig. Activiteiten en horeca stimuleren zou daar wat aan kunnen veranderen.