Reacties ontwerp C

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

158
7

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 158 bijdragen

Reacties ontwerp C

De ruien zienbaar maken vanuit straat en de manier waarop er gespeeld wordt met water is heel leuk en maakt de meir aantrekkelijker om daar een nammidag te genieten, niet zoals vandaag waar de meeste antwerpenaars die vermijd door al het volk dat van de ene shop naar de andere loopt zonder uit te kijken

misschien een extra fietsenstalling en velo station omdat het vaak volzet is, en een fietspad geven om ervoor te zorgen dat voetgangers makkelijker kunnen weten waar ze moeten uitkijken & minder fietsers hebben dat door de massa vlamt

Matéo R.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Mooi met meer waterpartijen - haleluja! - En aandacht voor de prachtige gevels. Dit lijkt me heerlijk wandelen over de Meir.   

Ik kan hier niets op aanmerken. 

Gert W.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp C

Er is veel te weinig groen en teveel ruimte voor snelle doorstroming van fiesters en steps die het onveilig maken voor shoppers.
Francisca V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Zeer ruimtelijk . Geeft een luchtige sfeer weer.

Hopelijk GEEN  fietsen od steps toe laten, zie de overlast aan de dokken pal gelegen aan het Mas, daar wordt je van uw sokken geblazen  door het onverantwoord gedrag van die fietsers en steprijders.

 

Jan V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Zij spreken over over een scheiding tussen fietsers en voetgangers. Wat ik zeer belangrijk vindt en in de huidige situatie ontbreekt. Bovendien is er ook geen echte alternative fiets vriendelijk route indien je van centraal station naar de groenplaats wenst. 

Echter vind ik het dan wel spijtig, dat in het onderwerp maar op een plek fietsenstalling te vinden zijn. Deze morgen op de Meir meer verspreid zijn, dat je indien je snel iets moet halen in winkel niet heel de Meir moet afstappen. 

Célien V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Goede afwisseling tussen groen en beleving. Ik heb wel geloof in dit ontwerp. Ik zou het wel duidelijk maken, ja fietsers of nee fietsers ... De keuze laten is moeilijk vrees ik.

Niets eigenlijk

Kris D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

te weinig ruimte voor de voetgangers

veel open ruimte, zodanig je gemakkelijk kan winkelen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

waterpartijen vernieuwde metroingangen - benieuwd hoe die er zullen uitzien (die uit Parijs zouden leuk zijn)
infomarkl
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten! Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
Hugo V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Veel groen en water! dit mist enorm in de rest van de vernieuwde delen in Antwerpen, veel te veel verhad waardoor in er weinig schaduw en verkoeling is in het centrum.
Margo P.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

de groene eilanden de scheiding tussen voetgangers en fietsers

de waterpartij die niet omringd is door bomen

duurzame materialen?

Nancy H.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Dat het fonteinen heeft en moderner is.
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Uniforme bestrating van gevel tot gevel. De watertafel met hand is mooi, een meerwaarde indien het bespeelbaar is.De vereenvoudiging van de metro-ingangen is veelbelovend, maar mag meer herkenbaarheid krijgen.

Het ontwerp lijkt niet goed doordacht, met nog zeer veel onduidelijkheden. Beschrijvingen op grondplan zijn vaag; wat moeten we ons bv voorstellen bij "ruien" of "speciaal zitelement" op grondplan? Materiaalgebruik is onduidelijk, bv thv Wapper: het is een goed idee die materialisatie door te trekken tot op Meir ter onderbreking. Met het terassenplein creëer je conflict tussen personeel dat de mensenstroom telkens moet kruisen. Maak watertafel bespeelbaar, vergroen het waterplein liever.

Sam R.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

de Meir wordt een rommeltje!
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

De beschrijving vind ik goed.... maar waar is dat fietspad op het plan? Ik zie daar wel fieststallingen en velo Antwerpen, maar verder niets.

Terwijl er sprake is van de horeca 's avonds, vraag ik me af hoe dat concreet gaat gerealiseerd worden. Op dit ogenblik heeft de Meir weinig te bieden op dat vlak na sluiting van de winkels. 's avonds is het er een woestijn en dat is spijtig. Activiteiten en horeca stimuleren zou daar wat aan kunnen veranderen.

Albert G.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

veel groen

waterplein aan Twaalfmaandenstraat

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Antwerpen heeft zowiezo te weinig fonteinen.  De waterpartijen in dit ontwerp zijn m.i. het sterke punt.  Tevens verwijzen ze naar de oorspronkelijke, middeleeuwse functie van de Meir. De Meir moet een voetgangersparadijs worden, geen snelweg voor fietsterroristen. De waterpartijen creeren een flessenhals zodat fietser wel moeten vertragen (want dat doen ze toch niet uit eigen beweging).  

Maatregelen om fietsers te dwingen te vertragen en in een eigen bedding te rijden, ontbreken, maar dat is zo in alle ontwerpen.

De aansluiting met de Wapper kan beter. 

Jan S.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Ik zie al heel enkele fietsbeugels. Wel genoeg zetten, anders zet men de fiets toch overal (zoals tegen een boom).

Na zonsondergang is zone voetganger/fietser verlichten ter herkenning van zone onnodig, aangezien er dan zoveel plaats is dat een fietser kan fietsen waar hij wil. Het is net belangrijk dat in de dag dit goed zichtbaar is. Terrasjes tot laat in de avond op Meir? Een cafe kan heus geen winkelpand betalen. Op hoogdagen is

Caroline M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Ik vind dit ontwerp het gezelligste en meest passende bij de Meir. Je krijgt weer het gevoel om echt op een Boulevard te komen met standing. Het groen en het water zullen met onze stijgende temperaturen de stad ten goede komen. Steps en fietsen zou ik weren van 9-18 uur opdat het een echte winkel wandelstraat zou zijn, maar mensen toch nog vlot van en naar het werk kunnen. Enig minpunt : er werd m.i. niet gedacht aan vrouwen die nog graag op hoge hakken lopen 😔 Ook de kleur van de stenen : top!

Misschien niet zo'n goede keuze qua stenen voor vrouwen met hakken... Ook stel ik me toch ook de vraag, n.a.v. die gekken die tegenwoordig in drukke winkelstraten het nodig vinden om slachtoffers te maken, of we hier toch ook niet best aan denken... Sterke opkomende en dalende metalen palen ? Als hulpdiensten arriveren deze automatisch dalen bijvoorbeeld, maar voetgangers zich veilig voelen m.

Chantale B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

fontein: goed idee, maar veel te groot?
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Veel zitplaatsen en de verlichting.
Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Ik vind dit een mooie combinatie van groen, water en horecaterrassen.

Ik rij zelf met de fiets (een city bike). Ik kan op drukke dagen moeilijk over de Meir fietsen. Je ziet daar steps, vespa's en speedpedelecs allerhande over de Meir razen zonder enige duidelijke afbakeing van de rijweg. Moeten we toelaten dat er blijkbaar vele weggebruikers de Meir als een autobaan zien. De lange nieuwstraat is daar beter voor geschikt.

Jan P.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Het uitlichten van de historische gebouwen is een goed idee.

Het ontwerp is veel te druk waardoor vlotte doorstroming belemmerd wordt: teveel waterpartijen, speelelement (?!) - de Meir is een drukke winkelboulevard, geen park. Geen rekening gehouden met laden en lossen.

Carole T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp C

Het mooiste in de rij,..  met meer groen waar deze buurt om smeekt. 

Niets

Peter H.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 158 bijdragen