%20(Middel).png?locale=nl)
Reacties ontwerp C
Reacties ontwerp C
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp C
Dit is het enige ontwerp dat fietsers duidelijk benoemt en er rekening mee houdt. Een grote fietsenstalling is beter dan het huidige systeem. De aandacht voor het water is een pluspunt tijdens de zomer. Nu is het door al die stenen erg warm. Beter dan het Operaplein.
Er is door de grote fonteinen minder ruimte voor voetgangers en fietsers. Ik begrijp niet goed wat we willen doen met de Ruien.
Reacties ontwerp C
Beste ontwerp, maar eveneens leveringen bemoeilijken en de flexibiliteit beperken voor verhuisbewegingen, vooral bij hogere verdiepingen. Daarnaast is het belangrijk om te onthouden dat de Leysstraat niet puur een winkelstraat is, maar ook een woonstraat. Er wonen hier mensen die recht hebben op rust en een leefbare omgeving. Daarom is het cruciaal om bij het ontwerp rekening te houden met het beperken van overlast in de avond, aangezien er nu al veel hinder is door lawaai, overlast.
Terassjes laat avond = slecht idee
Reacties ontwerp C
Ik vind de gemeenschappelijke zitplaatsen erg leuk maar ik vind het jammer dat er niet genoeg groen is!
lees meerReacties ontwerp C
Volgens mij zijn er in dit ontwerp minder bomen dan in de huidige situatie.
lees meerReacties ontwerp C
Voorstel C leunt het dichtste aan bij het concept van een plein i.p.v. een boulevard.
Wisselwerking fietsers voetgangers kan beter: ik ben een fervent fietser maar vind dat in drukke voedgangerszones, de fietsers niet thuis horen. In Nederland, het fietsland bij uitstek, zijn in de voedgangerszones meestal geen fietsers toegelaten. Er zijn rond de voedgangerszones extra fietsparkings voorzien.
Fietsers verboden alle dagen tussen b.v. tussen 10u en 19u op de Meir en omgeving lijkt me een goed alternatief. Men zal dit wel moeten afdwingen door gepast toezicht te houden.
Reacties ontwerp C
Groen & water voor verstilling & verkoeling. Stijlvol.
*Bestaat er ook geluidsdempende bestrating ?
*Is er in de 5 ontwerpen ook gedacht aan publieke shelters bij aanslag, bijv. in de metrolijnen onder de Meir ? Of bovengrondse vluchtruimtes ?
*Hopelijk mag dit alles gebouwd en uitgevoerd worden door mensen die niet in onderaanneming moeten slaven zoals we eerder beleefden. Maar wel door ervaren, bekwame trekkers/treksters, aangevuld met jonge of alternatieve krachten die daar hele eer in vinden om het duurzaam en esthetisch uit te werken.
Reacties ontwerp C
De plaatsing van het hand.
De grote aanwezigheid van water: Op de wapper zou het fijn zijn als de fontein opgeknapt wordt, maar op de meir zelf zou het zorgen voor chaos in de drukte die er altijd al zal zijn.
Reacties ontwerp C
fijn met water
water is te groot, onhandig want dan moeten voetgangers, fietsers, laden en lossen langs kleine doorgang
Reacties ontwerp C
terrassen niet in het midden, maar tegen de cafés zodat ze niet tussen het volk moeten bedienen
lees meerReacties ontwerp C
Antwerpen heeft zowiezo te weinig fonteinen. De waterpartijen in dit ontwerp zijn m.i. het sterke punt. Tevens verwijzen ze naar de oorspronkelijke, middeleeuwse functie van de Meir. De Meir moet een voetgangersparadijs worden, geen snelweg voor fietsterroristen. De waterpartijen creeren een flessenhals zodat fietser wel moeten vertragen (want dat doen ze toch niet uit eigen beweging).
Maatregelen om fietsers te dwingen te vertragen en in een eigen bedding te rijden, ontbreken, maar dat is zo in alle ontwerpen.
De aansluiting met de Wapper kan beter.
Reacties ontwerp C
De ruien zienbaar maken vanuit straat en de manier waarop er gespeeld wordt met water is heel leuk en maakt de meir aantrekkelijker om daar een nammidag te genieten, niet zoals vandaag waar de meeste antwerpenaars die vermijd door al het volk dat van de ene shop naar de andere loopt zonder uit te kijken
misschien een extra fietsenstalling en velo station omdat het vaak volzet is, en een fietspad geven om ervoor te zorgen dat voetgangers makkelijker kunnen weten waar ze moeten uitkijken & minder fietsers hebben dat door de massa vlamt
Reacties ontwerp C
Integratie van water is hier het meest uitgespeeld dan in ontwerp A/B Met het waterplein, watertafel en terrassenplein vormt zo 1 ontspannend geheel. qua dimensies is dit het minimum, aangezien op heel drukke, warme dagen dit een hotspot zal worden. evt. zo een waterplein voorzien naar het kruispunt Jezusstraat- Meiras Oog om spel uit te lokken is ook een pluspunt. Integratie van kunstwerken zorgvuldig geplaatst, verhouding verharding en groen is in evenwicht. mss mag het wel iets meer groen
het laatste gedeelte, vanaf het kruispunt met de jezusstraat, is jammer genoeg niet uitgepuurd. Zoals in het begin van de Meiras. Deze zone mist nog inkleding meer groene zones met waterplein zoals in het begin, trek dit door. Het terassenplein in het begin met bomen, zou goed zijn om nog wat extra groen te voorzien, evt in verhoogde plantvakken, speel met niveaus, zorg voor dinamiek. Zoals het waterspel voor dinamiek zorgt. verhoogde plantvakken zorgen ook voor zit- en spelgelegenheid.
Reacties ontwerp C
waterpartij zitplaatsen asverleggingen
veel te weinig groen
te weinig fietsenstallingen (veeeeeel te weinig)
Reacties ontwerp C
Mooi ontwerp, de waterpartij en terassen maakt het gezellig
Geen plaats voor fietsers en steps,
Kunnen de parallelweg gebruiken
Reacties ontwerp C
Het uitlichten van de historische gebouwen is een goed idee.
Het ontwerp is veel te druk waardoor vlotte doorstroming belemmerd wordt: teveel waterpartijen, speelelement (?!) - de Meir is een drukke winkelboulevard, geen park. Geen rekening gehouden met laden en lossen.
Reacties ontwerp C
Dit is het mooiste ontwerp. Echt prachtig!
Gebruik in plaats van moderne straat verlichting de oude Tartariaanse straatverlichting die bij de Tartariaanse panden horen en passen. Oude modellen met daarin nieuw electrische bedrading of vrije energie uit de aether halen, hiermee krijg je wereldwijde aandacht. Ik ben u graag van dienst mocht u meer over vrije energie willen weten.