Reacties ontwerp B
Reacties ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp B
onderscheid tussen fiets- en wandelverkeer is duidelijker
weinig fietsenstallingen?
Reacties ontwerp B
meer aandacht voor beleving tijdens d edag en 's avonds verlichting
fietsers en zeker steps moeten gewoon verboden worden op de Meir -dit zorgt voor veel ergernis
geen waterpartijen
Reacties ontwerp B
geen kunstige oude steentypes. Denk aan kinderwagens en rollators. Zorg dat er ergens roltrappen werken om de metro te kunnen nemen met ouderen.
geen snelfietsen tusse de wandelaars
Reacties ontwerp B
Lijkt het beste ontwerp waarbij er plek is voor voetgangers én fietsers
lees meerReacties ontwerp B
Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?
Reacties ontwerp B
Dat de bomen aan de zijkant komen en ook kleine bosjes hebben toegevoegd.
lees meerReacties ontwerp B
Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
lees meerReacties ontwerp B
hier wordt rekening gehouden met de toeleveranciers aan de winkels echte fonteinen ipv waterpartijen mooi zicht op de boerentoren
lees meerReacties ontwerp B
Weinig. Dit is het saaiste idee denk ik. Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust.
Saai. grijze steenpartijen. We hebben al een operaplein.
Reacties ontwerp B
Kunst en cultuur in de kijker, open en ruimtelijk.
Ruimtelijk, gebruik van kunst
Reacties ontwerp B
Grote open ruimtes, leuke bankjes, standbeeld goed plaatst, de stijl, de vloer is oké
Reacties ontwerp B
De lay-out met plantvakken, bomen, middenbaan,... is helder en komt de functies van de Meir (die van stadsboulevard en winkelstraat) ten goede. Ook het einde van de Meir (de Meirplaats) ziet er zeer sterk uit op de ontwerpen, aandachtig voor monumentaliteit (de hand, de boerentoren,...).
Het mag gerust nog groener, meer bomen. Vanwaar de keuze voor meestentijds slechts een bomenrij?
Reacties ontwerp B
Groen, zitplaatsen, uniformiteit in straattegels (alhoewel het ook goed zou zijn om iets moois te doen met de straattegels)
- waterpartijen -> beter niet!
Reacties ontwerp B
Gemakkelijke banken,geen blokken Iets doen aan de laagvliegende fietsers en steps jullie plan is mooi niet zo recht recht waterkraantjes
veel groen en veel gemakkelijke banken met rugleuning
Reacties ontwerp B
Geen fan van de het idee om van de Meir de verbinding te maken tussen Centraal Station en Schelde, voor fietsverkeer. Volgens mij is de Stadslus een beter alternatief hiervoor. Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fietsbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fietsostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen. Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was.
Het feit dat je kan genieten van de mooie monumentale gebouwen.
Reacties ontwerp B
Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren
Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren
Reacties ontwerp B
Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren
De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen
Reacties ontwerp B
Terrassen in Jezusstraat = nachtlawaai. Er wonen ook mensen op de Meir en in de Leysstraat.
lees meerReacties ontwerp B
gezellig voor shoppers door indeling
minder overzichtelijk, ik denk dat mensen tegen elkaar gaan lopen
Reacties ontwerp B
Vergroening
Mooie plaatjes. Mooi ontwerp. maar onmogelijk. Ik ben volop voor vergroening in de stad. Maar waarom de ontwerpteams onwetend zijn over de ondergrond van de Meir is mij een volkomen raadsel. Wordt hen dat dan niet op voorhand uitgelegd? Zulke grote bomen planten terwijl er vlak daaronder een metro rijdt is nu eenmaal onmogelijk. Of men moet gaan werken met heuvels - zoals op het Mediaplein - waar dan bomen in grote bakken kunnen aangeplant worden.
Reacties ontwerp B