Reacties ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

130
7

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen

Reacties ontwerp B

onderscheid tussen fiets- en wandelverkeer is duidelijker

weinig fietsenstallingen?

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Meer groen. Is veel aangenamer 
Elke V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

meer aandacht voor beleving tijdens d edag en 's avonds  verlichting

fietsers en zeker steps moeten gewoon verboden worden op de Meir  -dit zorgt voor veel ergernis 

geen waterpartijen 

Johan B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

geen kunstige oude steentypes. Denk aan kinderwagens en rollators. Zorg dat er ergens roltrappen werken om de metro te kunnen nemen met ouderen.

geen snelfietsen tusse de wandelaars

Jean M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Lijkt het beste ontwerp waarbij er plek is voor voetgangers én fietsers
Jana W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.

Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?

Koen C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Dat de bomen aan de zijkant komen en ook kleine bosjes hebben toegevoegd.
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
Leen B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

hier wordt rekening gehouden met de toeleveranciers aan de winkels echte fonteinen ipv waterpartijen mooi zicht op de boerentoren
Herman K.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Weinig. Dit is het saaiste idee denk ik. Er wordt vooral gedacht vanuit de gedachte om hier wat te flaneren. Het is echter geen park maar een straat. Er wordt ook gewerkt, gewoond, hulpdiensten... en fietsers? waar blijven die? Dat is nu een enorm probleem maar niemand lijkt zich daarvan bewust. 

Saai. grijze steenpartijen. We hebben al een operaplein. 

Dirk V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Kunst en cultuur in de kijker, open en ruimtelijk.

Ruimtelijk, gebruik van kunst

Wendy W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

geschiedenis zichtbaar

niets over wonen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Grote open ruimtes, leuke bankjes, standbeeld goed plaatst, de stijl, de vloer is oké
De hand plaatsing
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

veel groen, heel open

misschien meer zitplaatsen zoals in ontwerp C

Amal L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

De lay-out met plantvakken, bomen, middenbaan,... is helder en komt de functies van de Meir (die van stadsboulevard en winkelstraat) ten goede. Ook het einde van de Meir (de Meirplaats) ziet er zeer sterk uit op de ontwerpen, aandachtig voor monumentaliteit (de hand, de boerentoren,...).

Het mag gerust nog groener, meer bomen. Vanwaar de keuze voor meestentijds slechts een bomenrij?

Lennert D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Groen, zitplaatsen, uniformiteit in straattegels (alhoewel het ook goed zou zijn om iets moois te doen met de straattegels)

- waterpartijen -> beter niet!

Vincent O.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Gemakkelijke banken,geen blokken Iets doen aan de laagvliegende fietsers  en steps jullie plan is mooi niet zo recht recht waterkraantjes

veel groen en  veel gemakkelijke banken met rugleuning

Esmeralda V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Geen fan van de het idee om van de Meir de verbinding te maken tussen Centraal Station en Schelde, voor fietsverkeer. Volgens mij is de Stadslus een beter alternatief hiervoor. Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fietsbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fietsostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen. Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was. 

Het feit dat je kan genieten van de mooie monumentale gebouwen.

Magda W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Bij de heraanleg van de Meir en omliggende straten is het cruciaal om de zichtbaarheid van de prachtige gevel van de Handelsbeurs te maximaliseren. Deze historische gevel, die 's avonds sfeervol verlicht is, vormt een iconisch zichtpunt in de stad en verdient een prominente plaats in de beleving van de Meir. Daarom is het essentieel dat het zicht vanuit de Meir via de Twaalfmaandenstraat op deze gevel volledig vrij blijft.Overdekte en afgeschermde terrassen zouden deze unieke doorkijk belemmeren

Ludo M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren

De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Terrassen in Jezusstraat = nachtlawaai. Er wonen ook mensen op de Meir en in de Leysstraat. 
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

gezellig voor shoppers door indeling

minder overzichtelijk, ik denk dat mensen tegen elkaar gaan lopen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Vergroening

Mooie plaatjes. Mooi ontwerp. maar onmogelijk. Ik ben volop voor vergroening in de stad. Maar waarom de ontwerpteams onwetend zijn over de ondergrond van de Meir is mij een volkomen raadsel. Wordt hen dat dan niet op voorhand uitgelegd? Zulke grote bomen planten terwijl er vlak daaronder een metro rijdt is nu eenmaal onmogelijk. Of men moet gaan werken met heuvels - zoals op het Mediaplein - waar dan bomen in grote bakken kunnen aangeplant worden.

Eric V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Lijkt mij het beste ontwerp. Er wordt ook meteen rekening gehouden met het Project Meir Corner. Ik vind het een goede strategie om te werken met belangrijke zichtassen van de gebouwen rondom en die als leidraad te nemen; om zo de connectie met het cultureel erfgoed en bestaand patrimonium te garanderen.
F M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen