.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp B
Reacties ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp B
meer aandacht voor beleving tijdens d edag en 's avonds verlichting
fietsers en zeker steps moeten gewoon verboden worden op de Meir -dit zorgt voor veel ergernis
geen waterpartijen
Reacties ontwerp B
Ik zie weinig verschil met de huidige aanleg. Dan kan je het even goed laten bij wat het nu is: voorkomt extra kosten aan een ontwerpbureau. De ontwerpers aan de stad kunnen zelf beter.
Dat alles quasi hetzelfde blijft als nu het geval is: -Meer bomen gewenst: voor koelte, rust en akoestiek -Meer fietsstallingen nodig -Visuele samenhang kan beter -Aparte ruimte voor buskers zou wenselijk zijn: door publiek geraak je er op zaterdagen en shoppingdagen haast niet door. -Te weinig rustruimte -Waterpartij is onduidelijk in meerwaarde en aanleg: moet meer zijn dan afvalbak voor Antwerpenaars en kotsbak voor Nederlanders -Aansluiting bij Wapper en Leysstraat hebben meer potentiee
Reacties ontwerp B
Veel bomen die zorgen voor natuurlijke koeling en een waterpartij; ik zou de voorkeur geven aan enkele kleinere waterpartijen.
Een snelle verbinding voor fietsers hoort niet thuis op deze plek en vormt een bedreiging voor de zwakste weggebruikers
Reacties ontwerp B
Veel groen
Verbod fietsers en steppers, door de komst van elektrische steps en fietsen is het niet meer veilig op rustig van winkel tot winkel te kuieren.
Reacties ontwerp B
Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren
De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen
Reacties ontwerp B
Lijkt mij het beste ontwerp. Er wordt ook meteen rekening gehouden met het Project Meir Corner. Ik vind het een goede strategie om te werken met belangrijke zichtassen van de gebouwen rondom en die als leidraad te nemen; om zo de connectie met het cultureel erfgoed en bestaand patrimonium te garanderen.
lees meerReacties ontwerp B
Mooi en elegant, hoe ze een plein creëren thv de Wapper en de Jezusstraat. En de Meir vergroenen thv de Gramayestraat.
Dat de centrale as in het westen wel heel erg aan de noordkant wordt gelegd ipv centraal.
Reacties ontwerp B
waterpartijen vernieuwde metroingangen - benieuwd hoe die er zullen uitzien (die uit Parijs zouden leuk zijn)
lees meerReacties ontwerp B
Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?
Reacties ontwerp B
Het groen, zowel bomen als lagere beplanting.
De waterpartij; dat ziet er snel vuil uit.
Reacties ontwerp B
- veel bomen - duurzame materialen - zitbanken die plantvak omboorden (liefst natuursteen) - veel groen + asverschuivingen in Jezusstr. - 1 groot plantvak als groene oase - waterelement - terassen onder bomen vlakbij Meirbrug- vereenvoudiging en herkenbaarheid metro ingangen= ruimte efficient.
- lelijke roze stenen+ geforceerde opdeling van 'verblijfszones, wandelzone, flaneergebied' in bestratingsmateriaal, opgedeeld door goten die een klassieke "middenrijweg" benadrukken. Hou bestrating liever uniform, eenvoudig en integraal toegankelijk voor pleingevoel en laat de gevels maar spreken.
- zeer asymmetrische opdeling door groen, smal voetpad ene kant, zeer veel verharding andere kant.
- trek bestrating v Wapper door tot aan gevel overkant om bestrating Meir éénmalig te onderbreken
Reacties ontwerp B
Het is een mooi ontwerp met veel groen, ruimte en banken.
Graag nog meer banken.
'De hand' staat momenteel op een mooie plaats, houden zo en zeker niet verplaatsen!
Geen fietsen meer toelaten op de Meir; ze passen hun snelheid niet aan en je moet steeds opletten.
Zeker geen water op de Meir. Op drukke dagen hebben de voetgangers echt de hele breedte nodig. Je kan dan echt niet uitwijken voor een onverwachte waterpartij.
Reacties ontwerp B
Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
lees meerReacties ontwerp B
Groen, zitplaatsen, uniformiteit in straattegels (alhoewel het ook goed zou zijn om iets moois te doen met de straattegels)
- waterpartijen -> beter niet!
Reacties ontwerp B
Water is goed, en mag zeker veel verrassend aanwezig zijn. Inheemse grote sterke bomen. Veel bloemen voor insecten en insectenlokkers. Ook insectenhuisjes . Groen (duurzaam aan de gevels (kamperfoelie. Fietspad is ook absoluut noodzakelijk. en snelheidsovertreders beboeten
Ruimte.
Reacties ontwerp B
voorkeur, maar keuze niet gemakkelijk, ik vind de 5 ontwerpen goed veel groen
fietsers en steppers bannen, anders krijg je ook velostations en die horen hier niet thuis
te kale vlakte, geen aangename wandelboulevard
te weinig respect voor wandelaars, shoppers, veel te weinig controle
Reacties ontwerp B
Asverschuiving door groen eilandjes, veel bomen
Er mogen meer waterpartijen bij.