We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

130
7

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen

Reacties ontwerp B

meer aandacht voor beleving tijdens d edag en 's avonds  verlichting

fietsers en zeker steps moeten gewoon verboden worden op de Meir  -dit zorgt voor veel ergernis 

geen waterpartijen 

Johan B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Ik zie weinig verschil met de huidige aanleg. Dan kan je het even goed laten bij wat het nu is: voorkomt extra kosten aan een ontwerpbureau. De ontwerpers aan de stad kunnen zelf beter. 

Dat alles quasi hetzelfde blijft als nu het geval is: -Meer bomen gewenst: voor koelte, rust en akoestiek -Meer fietsstallingen nodig -Visuele samenhang kan beter -Aparte ruimte voor buskers zou wenselijk zijn: door publiek geraak je er op zaterdagen en shoppingdagen haast niet door. -Te weinig rustruimte -Waterpartij is onduidelijk in meerwaarde en aanleg: moet meer zijn dan afvalbak voor Antwerpenaars en kotsbak voor Nederlanders  -Aansluiting bij Wapper en Leysstraat hebben meer potentiee

S D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

sober, mooi

buiten taverne

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Veel bomen die zorgen voor natuurlijke koeling en een waterpartij; ik zou de voorkeur geven aan enkele kleinere waterpartijen.

Een snelle verbinding voor fietsers hoort niet thuis op deze plek en vormt een bedreiging voor de zwakste weggebruikers

Paul M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Veel groen

Verbod fietsers en steppers, door de komst van elektrische steps en fietsen is het niet meer veilig op rustig van winkel tot winkel te kuieren. 

Shorty M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren

De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Lijkt mij het beste ontwerp. Er wordt ook meteen rekening gehouden met het Project Meir Corner. Ik vind het een goede strategie om te werken met belangrijke zichtassen van de gebouwen rondom en die als leidraad te nemen; om zo de connectie met het cultureel erfgoed en bestaand patrimonium te garanderen.
F M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Mooi en elegant, hoe ze een plein creëren thv de Wapper en de Jezusstraat. En de Meir vergroenen thv de Gramayestraat. 

Dat de centrale as in het westen wel heel erg aan de noordkant wordt gelegd ipv centraal. 

Gert W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

waterpartijen vernieuwde metroingangen - benieuwd hoe die er zullen uitzien (die uit Parijs zouden leuk zijn)
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.

Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?

Koen C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Het groen, zowel bomen als lagere beplanting.

De waterpartij; dat ziet er snel vuil uit.

Eva V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

waterpartij, kunstwerken
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

- veel bomen - duurzame materialen - zitbanken die plantvak omboorden (liefst natuursteen) - veel groen + asverschuivingen in Jezusstr. - 1 groot plantvak als groene oase - waterelement - terassen onder bomen vlakbij Meirbrug- vereenvoudiging en herkenbaarheid metro ingangen= ruimte efficient.

- lelijke roze stenen+ geforceerde opdeling van 'verblijfszones, wandelzone, flaneergebied' in bestratingsmateriaal, opgedeeld door goten die een klassieke "middenrijweg" benadrukken. Hou bestrating liever uniform, eenvoudig en integraal toegankelijk voor pleingevoel en laat de gevels maar spreken.
- zeer asymmetrische opdeling door groen, smal voetpad ene kant, zeer veel verharding andere kant.
- trek bestrating v Wapper door tot aan gevel overkant om bestrating Meir éénmalig te onderbreken

Sam R.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

groen duidelijke 'snelstrook' in het midden

groen mag monumentaler

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Het is een mooi ontwerp met veel groen, ruimte en banken.

Graag nog meer banken. 

'De hand' staat momenteel op een mooie plaats, houden zo en zeker niet verplaatsen!

Geen fietsen meer toelaten op de Meir; ze passen hun snelheid niet aan en je moet steeds opletten.

Zeker geen water op de Meir. Op drukke dagen hebben de voetgangers echt de hele breedte nodig. Je kan dan echt niet uitwijken voor een onverwachte waterpartij. 

Els L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Geen belachelijk vergezocht dialectrijmpje aub. Doet de zin verdwijnen om verder te kijken
Leen B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Groen, zitplaatsen, uniformiteit in straattegels (alhoewel het ook goed zou zijn om iets moois te doen met de straattegels)

- waterpartijen -> beter niet!

Vincent O.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Water is goed, en mag zeker veel verrassend aanwezig zijn. Inheemse grote sterke bomen. Veel bloemen voor insecten en insectenlokkers. Ook insectenhuisjes . Groen (duurzaam aan de gevels (kamperfoelie. Fietspad is ook absoluut noodzakelijk. en snelheidsovertreders beboeten

Ruimte.

Sara V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

groen

middenstrook = fietsostrade? geen fietsen of steps op de Meir

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

voorkeur, maar keuze niet gemakkelijk, ik vind de 5 ontwerpen goed veel groen

fietsers en steppers bannen, anders krijg je ook velostations en die horen hier niet thuis

te kale vlakte, geen aangename wandelboulevard

te weinig respect voor wandelaars, shoppers, veel te weinig controle

infomarkt
0 1
lees meer

Reacties ontwerp B

Asverschuiving door groen eilandjes, veel bomen

Er mogen meer waterpartijen bij.

Carl A.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

te veel kasseien
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

De monumentaliteit van het metrostation en de kale verharde vlakte tussen dit metrostation en de Boerentoren.
Laura V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Combineert groen en modern 

Mag meer benutting van de open ruimte. Modulair? 

Tony L.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen