.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp B
Reacties ontwerp B
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp B
Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten! Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
lees meerReacties ontwerp B
Geen opmerking op het ontwerp, maar wat een bijzonder onoverzichtelijke website is dit? Je vindt bijna niet waar je moet stemmen, terwijl dat wel het opzet is van deze website toch?
lees meerReacties ontwerp B
Groen, schaduw, zitpleklen, maar ook ruimte en vlotte doorstroom
De brede weg
Reacties ontwerp B
Mooi en elegant, hoe ze een plein creëren thv de Wapper en de Jezusstraat. En de Meir vergroenen thv de Gramayestraat.
Dat de centrale as in het westen wel heel erg aan de noordkant wordt gelegd ipv centraal.
Reacties ontwerp B
onderscheid tussen fiets- en wandelverkeer is duidelijker
weinig fietsenstallingen?
Reacties ontwerp B
Inzetten op bomen, groen en water zijn goed.
Ik mis ambitie, er wordt zo lijk het enkel voldaan aan de minimum duurzaamheidsvereisten. De Meir verdient meer dan enkel een minimum effort. Worden er waterdoorlatende verhardingen gebruikt, kan regenwater infilteren naar de boomvakken?
Reacties ontwerp B
Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren
De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen
Reacties ontwerp B
Mooie bomen en waterpartijen
Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.
Reacties ontwerp B
Hoewel dit voorstel minder atypisch is, begrijpt hij wel de noden van een drukke winkelstraat. Het plein nabij de Meirbrug ziet er geslaagd uit. De bomen zijn simpel maar rationeel geplaatst. Een mooi pluspunt is de aandacht voor kunstwerken in het straatbeeld.
Echt een grote verandering kan je het misschien niet noemen. Visueel mag het gewaagder.
Reacties ontwerp B
Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?
Reacties ontwerp B
het verbeteren van de mobiliteit 1 groot centraal punt voor metro, fietsparking?
te grote waterpartij
Reacties ontwerp B
Oog voor meer gevarieerd groen dan ontwerp A. dmv bomen in grond, in verharding en combinatie vaste planten met wintergroene planten. ruime plantbakken voorzien van zitgelegenheid. Integratie van kunst is een pluspunt, als eye-catcher. Integratie water als speelelement in het begin van de Meir is ook een pluspunt. Mss aan het standbeeld ter hoogte van de Jezusstraat ook 1? Dan heb je water aan het begin, aan de Wapper en aan het kruispunt Jezusstraat. Als rode draad?
De keuze van bestrating: naar toegankelijkheid is dit niet veilig, oncomfortabel, chaos te veel verschillende patronen en afwerking (5) Te rechtlijnig, vooral het midden gedeelte. Het fietsverkeer krijgt vrij spel hierdoor. Geen 1 niveau in combinatie met mozaiiekkeien zorgen voor rolstoelgebruikers, buggy's etc. een oncomfortabel rijgevoel. Geen oog voor infiltratie of opvang van water, vb in Luik voor het provinciehuis ligt een heus waterplein met circulaire wateropvang als speelelement.
Reacties ontwerp B
Water op het einde.
Het lijkt er op dat er in het midden een echte straat is, je krijgt hierdoor geen veilig wandel gevoel.
Reacties ontwerp B
Veel bomen die zorgen voor natuurlijke koeling en een waterpartij; ik zou de voorkeur geven aan enkele kleinere waterpartijen.
Een snelle verbinding voor fietsers hoort niet thuis op deze plek en vormt een bedreiging voor de zwakste weggebruikers
Reacties ontwerp B
Grote open ruimtes, leuke bankjes, standbeeld goed plaatst, de stijl, de vloer is oké
Reacties ontwerp B
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.Voldoent niet aan de wetgeving waardoor het gewijgerd dient te worden.
De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.