Reacties ontwerp B

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

130
7

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen

Reacties ontwerp B

Aandacht voor fietsverkeer, water!
Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca en passant
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Fietsverkeer dient gebruik te maken van de parallelstraten! Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
Hugo V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Geen opmerking op het ontwerp, maar wat een bijzonder onoverzichtelijke website is dit? Je vindt bijna niet waar je moet stemmen, terwijl dat wel het opzet is van deze website toch?
S V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Groen, schaduw, zitpleklen, maar ook ruimte en vlotte doorstroom

De brede weg 

Silke L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Mooi en elegant, hoe ze een plein creëren thv de Wapper en de Jezusstraat. En de Meir vergroenen thv de Gramayestraat. 

Dat de centrale as in het westen wel heel erg aan de noordkant wordt gelegd ipv centraal. 

Gert W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

onderscheid tussen fiets- en wandelverkeer is duidelijker

weinig fietsenstallingen?

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Inzetten op bomen, groen en water zijn goed.

Ik mis ambitie, er wordt zo lijk het enkel voldaan aan de minimum duurzaamheidsvereisten. De Meir verdient meer dan enkel een minimum effort. Worden er waterdoorlatende verhardingen gebruikt, kan regenwater infilteren naar de boomvakken?

Roderick M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Ietwat afgebakende fietszone, groen, aandacht voor leveranciers, hulpverlening kan vrijwel in rechte lijn passeren

De partijen met volle grond gaan vuilnisbakken worden, veel te weinig plaats om fietsen te stallen

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Mooie bomen en waterpartijen

Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.

Danny P.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Hoewel dit voorstel minder atypisch is, begrijpt hij wel de noden van een drukke winkelstraat. Het plein nabij de Meirbrug ziet er geslaagd uit. De bomen zijn simpel maar rationeel geplaatst. Een mooi pluspunt is de aandacht voor kunstwerken in het straatbeeld.

Echt een grote verandering kan je het misschien niet noemen. Visueel mag het gewaagder.

Aaron V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.

Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?

Koen C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

het verbeteren van de mobiliteit 1 groot centraal punt voor metro, fietsparking?

te grote waterpartij

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca, passant en gebruiker premetro
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

waterpartij, kunstwerken
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

fietsverkeer moet weg. Feestjes tijdens nacht toch liever niet.
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Oog voor meer gevarieerd groen dan ontwerp A. dmv bomen in grond, in verharding en combinatie vaste planten met wintergroene planten. ruime plantbakken voorzien van zitgelegenheid.  Integratie van kunst is een pluspunt, als eye-catcher. Integratie water als speelelement in het begin van de Meir is ook een pluspunt. Mss aan het standbeeld ter hoogte van de Jezusstraat ook 1? Dan heb je water aan het begin, aan de Wapper en aan het kruispunt Jezusstraat. Als rode draad? 

De keuze van bestrating: naar toegankelijkheid is dit niet veilig, oncomfortabel, chaos te veel verschillende patronen en afwerking (5)  Te rechtlijnig, vooral het midden gedeelte. Het fietsverkeer krijgt vrij spel hierdoor.  Geen 1 niveau in combinatie met mozaiiekkeien zorgen voor rolstoelgebruikers, buggy's etc. een oncomfortabel rijgevoel.  Geen oog voor infiltratie of opvang van water, vb in Luik voor het provinciehuis ligt een heus waterplein met circulaire wateropvang als speelelement. 

Joke C.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

fietsverkeer

meer groen

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

belang van erfgoed waterpartij
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

zitplaats waterpartij

ruim

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Water op het einde.

Het lijkt er op dat er in het midden een echte straat is, je krijgt hierdoor geen veilig wandel gevoel.

Koen L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Veel bomen die zorgen voor natuurlijke koeling en een waterpartij; ik zou de voorkeur geven aan enkele kleinere waterpartijen.

Een snelle verbinding voor fietsers hoort niet thuis op deze plek en vormt een bedreiging voor de zwakste weggebruikers

Paul M.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Grote open ruimtes, leuke bankjes, standbeeld goed plaatst, de stijl, de vloer is oké
De hand plaatsing
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.Voldoent niet aan de wetgeving waardoor het gewijgerd dient te worden.

De leesbaarheid van het loopvlak is een doolhof voor blinden en slechtzienden.

Bert V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Erg pover plan, dat focust op marketing en niet op leefbaarheid.  De Meir is bovendien de laatste plek waar je ruimte moet verspillen aan een waterpartij.  Het zal binnen de kortste tijd vol drijven met afval.
Peter eduard juliana F.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp B

Bomenn aan één zijde

de plat te trappen plantsoenen

Bezoeker winkels en horeca, passant
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 130 bijdragen