Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

176
16

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen

Reacties ontwerp A

De Meir is de Meir en niet de Meirplaats. Waarom steeds altijd en overal bomen weg doem om andere te zetten. Laat bomen staan, pas je ontwerp aan. Bomen groeien nu eenmaal traag. Maak de totalel oppervlakte robuust anders is alles weer kapot bij de eerste verhuis of wat dan ook en er komt een vrachtwagen aan te pas.

Zoals al aangegeven, zorg voor een robuuste ondergrond. Bestand tegen vrachtwagens.

Paul V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen! structuur van de Meir is mooi

te weinig water

te weinig zitplekken

Infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

prachtig dat oude stadsomwalling wordt aangeduid veel groen

geen water

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

bomen

Constructie van de sokkel aan Anton v Dijck. Zeer slecht idee en zal voor inkijk zorgen in onze woning en veel overlast door hangjeugd snachts. Geen privacy en rust meer.

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Die grote boom beneemt het mooie uitzicht!
Wendy W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Groen en verbinding met aanliggende straten

Meer innovatie en ontmoetingsplaatsen, betere visuele verbinding met openbaar vervoer, open en overdekte zones, fietsstrook of omlegging /verbod op fietsen tijdens winkeluren 

Eric D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

te strak, weinig vernieuwend

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

bomen

autovrij, ruimte, mooie gebouwen, feestzaal

0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel groen, straalt rust uit, voor inwoners van de stad is dit hun ontspannende groene oase 

Het hergebruik van stenen is positief = duurzaamheid maar met een kinderwagen of voor oudere mensen kan dit misschien een obstakel zijn maar als er goed over nagedacht zal worden zal dit voor iedereen toegankelijk zeker worden

Kim V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De aandacht voor groen en water draagt niet alleen bij aan een aangenamere woon- en winkelomgeving, maar helpt ook om stedelijke uitdagingen zoals het hitte-eilandeffect, verdroging en overstromingen te verminderen. Bovendien is bekend dat bomen een essentiële rol spelen in luchtzuivering door fijnstof uit de lucht te filteren, en ze leveren aanzienlijke voordelen voor zowel de mentale als fysieke gezondheid van stadsgebruikers.

Een suggestie die wij graag willen meegeven is het gebruik van groendaken. Deze kunnen een belangrijke rol spelen in verkoeling, waterbeheer en biodiversiteit, en vormen mogelijk een waardevolle aanvulling op de bestaande ontwerpen.

Bba B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Wat ik goed vind is het groen en het idee om de gevels goed te doen uitkomen.  

Groeninplanting mag wel creatiever. Wat denk je over hangende tuinen waarbij bv klimop tegenover liggende grvels verbindt. Absoluut nodig: een fietsstrook, met om de 50m. asverschuivingen als snelheidsremmer zodat voetgangers nog veilig over kunnen.  Die betonnen "schandpalen" als speelelement vind ik dan weer niks. Oké dat er iets voor kids is maar maak iets wat ze leuk vinden. Al is het ingebouwde hinkelpaden. Ik mis ideëen over de metro-uitgangen, want zij bepalen toch mee het straatbeeld.

Patrice D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Hoge bomen blokkeren zicht op de stadspaleizen. aandacht voor bewegingsvrijheid

er is al genoeg groen en plaats voor de voetgangers.

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca en passant
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

hoe meer groen , hoe beter.bomen die heel het jaar door bladeren hebben ?

scheiding tussen fieters en voetgangers is aangewezen , omdat ze nu allemaal vandaag dooreen lopen/fietsen !

ik hoop dat er zoals op het ontwerp een soort van scheiding van een waterloopje/partij de grens tussen fietsers voetgangers benadrukt met her en der doorgangen om te kruisen met opvallende markeringen zoals grasdals , die dan ook een verkeersremmend effect hebben voor de fietsstrook in het midden.

Roger V.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Creëer groene zones met gras en bomen, brede voetpaden en verfrissende waterpartijen zoals fonteinen of ondiepe stroompjes. Gebruik ondergrondse wateropslag voor duurzaamheid. Voeg sfeervolle Parijse verlichting en lichteffecten in bomen toe. Plaats comfortabele zitplekken met draadloze opladers en gezellige terrasjes. Stimuleer beleving met een podium, kunst en geurige bloemen. Zorg voor fiets- en wandelvriendelijke paden en duurzame materialen.

Meer groen met boomperken, graszones en schaduwrijke zitplekken. Betere organisatie met gescheiden zones voor voetgangers en fietsers, extra fietsenstallingen en goede OV-integratie. Meer karakter door historische elementen, kunst en interactieve verlichting. Een sfeervolle nachtervaring met romantische verlichting en avondmarkten. Duurzaamheid door waterdoorlatende bestrating, slimme verlichting en zonnepanelen.

Maarten D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Dit vind ik het mooiste en groenste ontwerp. Graag genoeg zitbanken en ook publieke toiletten nog voorzien.  
Hilde V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Groen

Wordt een ramp qua mobiliteit. 

De functionaliteit van de drukste winkelstraat wordt volledig genegeerd. 

Op een drukke zaterdag zie ik dit als zeer onaangenaam. 

Jan D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Sterkst wat vergroening betreft en ambitie om een stuk meer kroonprojectie te halen.  Hebruik van materialen: graag, nu wordt al die natuursteen vaak als wegwerpmateriaal gebruikt. Maar de blauwe steen en de roosters zijn veel te glad bij enig vocht. En qua herbruik: geen kassei(-achtigen) of brede voegen: slecht qua integrale toegankelijkheid.

Eindelijk een visie op fietsverkeer in deze omgeving. Ofwel kan het en dan moet het goed gefaciliteerd worden, ofwel moeten er goede alternatieven komen zowel ten noorden als ten zuiden van de Meir en met goede toegang naar de Groenplaats/Grote Markt. En dan zijn er ook echt bewaakte fietsenstallingen nodig. Goede voorbeelden: Breda of Utrecht.

Tom V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Pieter B.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel groen is goed. Maar best via ruime plantvakken met bomen erin. Grote bomen enkel voor de lelijke nieuwbouwen van de jaren 70 zoals de oude oude C&A. Zeker geen grote bomen in de Leysstraat. Daar moet d e monumentaliteit spreken van de gevels. Dus laag groen en kleine boompjes.
Martijn V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Er is veel groen voorzien, er is gedacht aan waterrecuperatie en herbruik van materialen

Als er hoge/grote bomen worden voorzien, dan neemt dat het zicht weg van de mooie gevels.

Bovendien wordt er veel plaats ingenomen door groen en infrastructuur. Op drukke dagen is de Meir eigenlijk al te smal. Hoe wordt die drukte opgevangen?

De schetsen tonen kasseiën als bestrating. Die zijn  onconfortabel om te lopen, maar nog erger voor mensen in een rolstoel of met een loophulp. Denk ook aan openbare toiletten.

Anne G.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Groen in de stad is meer dan ooit belangrijk, geeft cachet aan de winkelstraat
Ilse E.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het groen.

Het water ... is een fontein ofzo voorzien?  Dat ziet er altijd zo vuil uit ...

Eva V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Blij dat hier gekozen is voor een gevoel van het natuurlijk spel van bomen en water, ipv de gebruikelijke strakheid die de stad de laatste decennia alle gezelligheid heeft ontnomen. Dit ontwerp geeft mij het koesterende gevoel dat je op oude prenten ziet. Meteen ook een link naar de hystorische elementen die in dit ontwerp zijn meegenomen: materialen als stenen op de grond, het idee om de vroegere vaart te integreren, enz. 

Ik kreeg een idee. 
Grachten zijn een essentieel onderdeel van de Vlaamse natuur. Ik vermoed dat ze ook aanwezig zijn geweest rond het Antwerpen van enkele eeuwen terug. Dit idee in het huidige ontwerp verwerken, kan interessant zijn. Lijkt me mooi én eigentijds op vlak van milieu en leefbaarheid naar de toekomst toe. 

Katelijne L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Zoals ook bij andere ontwerpen: bomen zijn zeker een plus. Ook de historische verwijzingen naar stad en vaart bieden een meerwaarde. Het is verstandig om een goede doorgang voor de hulpdiensten en ruimte voor laden en lossen (buiten de winkeluren) te behouden. De afbeelding ziet er fraai uit.

Vlotte fietsdoorgang en fietsenstallingen horen niet thuis in een drukke voetgangerszone en vormen een bedreiging voor de zwakste weggebruikers.

Paul M.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen