Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

176
16

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen

Reacties ontwerp A

Dat er plaats wordt voorzien voor groen en dat de geschiedenis van Antwerpen (in dit geval oude stadsmuren) zichtbaar zouden gemaakt worden op de straat

In heel het ontwerp wordt momenteel niets gezegd over fietsers. De Meir dient ook voor fietsers als een belangrijke verbinding tussen regio station en binnenstad. Tenzij er een goed alternatief traject wordt voorzien, zullen fietsers de Meir blijven gebruiken. In het huidig ontwerp zouden deze nog meer tussen de voetgangers moeten laveren.

Jasper L.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

waterplein

combinatie voetgangers en steps

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

verwijzingen naar historische stadsmuren (subtiel, maar interessant) kiosk nadruk op schaduw onder bomen

dat de hele straat autovrij is

genoeg vuilbakken met asbak

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

bomen

autovrij, ruimte, mooie gebouwen, feestzaal

0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

te weinig plaats voor voetgangers (conflict met fietsers) stenen lijken makkelijk te kunnen loskomen

geen fietsers en steps!

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Bevalt me het meeste!
Infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Pieter B.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp A

lijkt open, goed ontwerp voor Jezusstraat
fietsstallingen op Meir bomen in het midden van Meir
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Vergroening

een veilig fietspad is een must!!

Eppy F.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

- Voor mij waarschijnlijk het beste ontwerp. - Voldoende groen. - Waterpartijen hoven niet voor mij. - De kiosk is een leuk idee. - De bestaande ingangen van metro worden behouden wat gezien de huidige vernieuwing van bv de roltrappen logisch lijkt. 

- Graag iets meer horeca voorzien.

- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.

René B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Goed.

Ontbreekt: Onverbiddelijke scheiding tussen voetgangers en fietsers. Voldoende vuilnisbakken ingebouwd in de vloer. Weg met barnumreclame aan de gevels (esthetiek)  Drinkfonteintjes. Ga op studiereis naar Malaga- oude kern. 

Herman N.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

De groene ruimte, grasveldjes om uit te rusten, plaats voor zowel fietsers als voetgangers.  

Op de Meir is op nu veel conflict tussen voetgangers en fietsers. Er is nood aan een fietsstrook die duidelijk afgebakend is (vb. Langs beide kanten lichte verhoging, niet gewoon roodgeverfd) en duidelijk aangegeven oversteekplaatsen voor voetgangers waar zij voorrang hebben (desnoods met verkeerslichten ten voordele van voetgangers). Met deze juiste infrastructuur wordt Antwerpen een voorloper in de stijl van Kopenhagen. Voorbeeld fietspad met verhoging op https://nyc.streetsblog.org/2019/11/22/op-ed-copenhagens-lessons-for-the-green-wave

Nicolas V.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp A

fietsers naast hun fiets lopen aub. Zeer gevaarlijk nu. Ook e-steps
Infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Ruimte en warm gevoel

Te veel bomen

Infomarkt - Bewoner en handelaar
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel groen, bomen centraal, wateropvang, referentie naar historische elementen, detaiiering. Dit is volgens mij het beste ontwerp.

Er moet meer groen komen

Edith D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Dat er bomen in zijn toegevoegd.
Dat de bomen in het midden komen.
infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Ik hou van het idee om de bomen ruimte te geven en deze in het midden te plaatsen... als rond de boom zone nu nog héél veel zitbanken komen zoals in ontwerp D... zou dat een meerwaarde zijn op dit ontwerp 

Ruimte om te rusten... openbare toiletten... plaats om te schuilen bij regen... 

Kristine F.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

mooi, dynamisch, weinig grijs

te veel zig-zag voor de hulpdiensten en als er veel volk loopt, moeilijk om iedereen uit de weg te krijgen voor het doorlaten van de hulpdiensten

Fannie V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Door de bomen van de gevelrijen weg te trekken, krijgen de monumentale gebouwen in de Leysstraat meer aandacht. Goed dat er meer vergroening is.

Ik vraag me af of er voldoende ruimte is voor leveringen en voor de grote stroom aan voetgangers/winkelend publiek.

Is er voldoende rekening gehouden met alles wat er in de ondergrond zit? Waterinfiltratie is nodig, maar zorgt dit niet voor problemen met de metrotunnels?

Tom R.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Alles, maar vooral de plaats van de groene zone in het midden is schitterend en nergens anders te zien. Het geeft schaduw en zuurstof en rust, zonder dat doorgaande passage aan de etalages verstoord wordt. Mensen die ff pauze willen, worden niet gestoord door 'etalage drukte'.

Niets. Kaal, kil, onaantrekkelijk. Ik wil er altijd zo rap mogelijk weer weg zijn.

Annemarie Q.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Welk plan het beste is ga ik niet beoordelen, maar denke vooral aan veel bomen, zitbanken, deftige vuilbakken, waterpartijen, kranten/snoep/dranken kiosken en minstens 2 saniatiare blokken, één aan elke kant van de winkelas.  En geen automatische kotjes maar kiosken met enkele wc's. En zeker geen fietsen en steps meer, is te druk en gevaarlijk met al de wandelaars. En kies zeker voor een niet te gladde tegel die zeker bestand is tegen de vrachtwagens van de leveranciers.

Autovrij en breed.

Johan P.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Mooi. Maar zoals voor alle ontwerpen. Verban alle fieten, steps, velokes, skateborden, monowheels. De meir is een voetgangerszone en alleen dat!

Niets

Jan B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Waarom de Meir veranderen - het geld kan beter aan aan andere zaken besteedt worden. Het is een winkelstraat waar de mensen komen om te winkelen of iets te eten. Hoe deze eruit ziet speelt geen rol zolang je maar gemakkelijk kan winkelen of iets eten. Wat er zeker in de buurt moet blijven zijn genoeg parkeerplekken voor auto's, fietsen e.d. 
Isabel V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De bomen en de rustplaatsen

meer zitplaatsen 

Katie S.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen