.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Groen in de stad is meer dan ooit belangrijk, geeft cachet aan de winkelstraat
lees meerReacties ontwerp A
Veel groen
Door de grote bomen neem je het zicht weg van de authentieke en prachtige gebouwen.
Reacties ontwerp A
Ik vind dat er nu al weinig plaats is om te wandelen, als ze dan nog meer bomen gaan zetten, dan denk ik dat men nog meer tegen mekander gaan stoten. Er is wel een ding goed, geen fietsen meer op de Meir want ze rijden u nu al omver. En de Meir moet zijn huidige naam moet houden Het is een boulevard en geen plaats
Misschien wat betere banken om te zitten.
Reacties ontwerp A
Een uitgebreid ontwerp dat het erfgoed van Meir respecteert, de identiteit versterkt en zich aanpast aan de huidige eisen. De aanwezigheid van bomen en kleine groene zones zal deze ruimte leven geven en ook schaduw en frisse lucht op warme dagen. Het is een ontwerp dat iedereen uitnodigt om deel uit te maken van deze ruimte.
lees meerReacties ontwerp A
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp A
Door de bomen van de gevelrijen weg te trekken, krijgen de monumentale gebouwen in de Leysstraat meer aandacht. Goed dat er meer vergroening is.
Ik vraag me af of er voldoende ruimte is voor leveringen en voor de grote stroom aan voetgangers/winkelend publiek.
Is er voldoende rekening gehouden met alles wat er in de ondergrond zit? Waterinfiltratie is nodig, maar zorgt dit niet voor problemen met de metrotunnels?
Reacties ontwerp A
Wat groen is ok Het voornaamste om de Meir zijn pracht en grandeur terug te geven is weg met fietsen en steps. Geef de Meir terug aan de voetgangers.
Eigenlijk niets enkel nog een paar mooie gebouwen maar voor de rest compleet gedegradeerd. Ook het aanbod van mooie winkels is compleet verdwenen.
Reacties ontwerp A
Veel groen, wat ook nodig is in deze tijden. Veel bomen, beschutting en waterpartijen. Fijn dat er linken zijn naar de geschiedenis van Antwerpen.
Vraag of er voldoende plek is om te laden en lossen en de stevigheid van de straat. Het blijft een 'winkelstraat' waar er gereden zal worden.
Reacties ontwerp A
Fietsers en steppen moeten verbod krijgen op de Meir tijdens openingstijden van de winkels. Vandaag is dat té hectisch en gevaarlijk voor de voetgangers. Dat is mijn belangrijkste opmerking bij het verder uitwerken van eender welk ontwerp.
Het is een grote bouwwerf met slecht onderhouden bestrating.
Reacties ontwerp A
Ontwerp dat rekening houdt met het multifunctionele aspect dat de Meir vertegenwoordigd.
lees meerReacties ontwerp A
Mooie bomenpartijen.
Er zijn weer geen openbare toiletten voorzien. Hoe kunnen mensen nu rustig enkele uren over de Meir kuieren, zonder dat er ergens de mogelijkheid is om z'n behoefte te doen.
Reacties ontwerp A
Dit voorstel is één van de beteren uit de lijst. De afwisseling in bomen vind ik grotendeels geslaagd. Het leukste aan dit ontwerp vind ik de aangeving van de oude stadsmuren. Dit mag van mij veel nadrukkelijker ipv subtiel vormgegeven worden.
Ik mis waterpartijen zoals andere ontwerpen wel hebben. De bomen in de Leysstraat zijn veel te obstructief. Ze belemmeren al het zicht nog voor de Meir begint. Die mogen voor mij kleiner of ronduit weg, aangezien deze straat de trechter is van de Meir, waar alle volk toe stroomt.
Reacties ontwerp A
Aanleg van een drempelloze straat van gevel tot gevel
-geen plaats voor laden en lossen
-te hoge bomen (nemen zicht op de gebouwen weg)
-geen aansluiting op project Wapper
-kiosken, waterpartijen, sokkels in het midden van de baan: allemaal overtollige elementen
Reacties ontwerp A
Sterkst wat vergroening betreft en ambitie om een stuk meer kroonprojectie te halen. Hebruik van materialen: graag, nu wordt al die natuursteen vaak als wegwerpmateriaal gebruikt. Maar de blauwe steen en de roosters zijn veel te glad bij enig vocht. En qua herbruik: geen kassei(-achtigen) of brede voegen: slecht qua integrale toegankelijkheid.
Eindelijk een visie op fietsverkeer in deze omgeving. Ofwel kan het en dan moet het goed gefaciliteerd worden, ofwel moeten er goede alternatieven komen zowel ten noorden als ten zuiden van de Meir en met goede toegang naar de Groenplaats/Grote Markt. En dan zijn er ook echt bewaakte fietsenstallingen nodig. Goede voorbeelden: Breda of Utrecht.
Reacties ontwerp A
veel groen monumentaliteit wegdoen wat weg kan
zicht op de gevels van de Meir verdwijnt?
Reacties ontwerp A
Veel groen, bomen centraal, wateropvang, referentie naar historische elementen, detaiiering. Dit is volgens mij het beste ontwerp.
Er moet meer groen komen
Reacties ontwerp A
Ontwerpvoorstel A is op gebied van groene ruimte het beste plan van de vijf. Oudere bomen worden aangevuld met nieuwe jonge bomen, wat een mooi cachet zal geven. Er is ook respect voor erfgoed, zo keren de oude stadsmuren terug in het patroon van de straataanleg. Heel mooi ontwerp.
De ruimte voor openbaar water (wadi, vijver, ...) is te weinig in dit ontwerp. Als in dit ontwerp die ruimte nog iets meer kan gegeven worden is dit het allerbeste ontwerp.
Reacties ontwerp A
Absoluut fan van meer groen int stad!
Geen duidelijke scheiding van fietsers & voetgangers.
Reacties ontwerp A
Goede eyecatcher met die grote boom aan begin van de Meir, doet denken aan Magritte. Ambitieus plan met veel groen, bomen en water. Dit gaat voor een verkoelend effect zorgen in warme zomerdagen, wat erg nodig is.
Worden er waterdoorlatende materialen gebruikt? Hier zou sterk op ingezet kunnen worden, zodat het zowel functioneel is voor laden en lossen en hulpdiensten maar toch een duurzaam karakter krijgt die de waterhuishouding verbetert via infiltratie van regenwater.