We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

159
8
Geef zelf je idee

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 159 bijdragen

Reacties ontwerp A

grond/tegel het is terug authentieker, niet te modern

de paal, ik weet niet wat het moet voorstellen, het kan veel eleganter, minder mondern. Dan komt het beter overeen met de gevels.

infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Ik hou van het idee om de bomen ruimte te geven en deze in het midden te plaatsen... als rond de boom zone nu nog héél veel zitbanken komen zoals in ontwerp D... zou dat een meerwaarde zijn op dit ontwerp 

Ruimte om te rusten... openbare toiletten... plaats om te schuilen bij regen... 

Kristine F.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

goed, maar als er maar geen zitplaatsen komen!

afdeling maken voor fietsers en steps, zeer gevaarlijk

infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

veel groen

fietsers en skaters

infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

- refereren naar oude stadsmuur- verlichting geeft een veiligheidsgevoel - sokkels zijn super fijn voor kids

- kiosk is op een druk kruispunt geplaatst, lijkt me niet aangenaam

Yenthe C.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Meer groen is meerwaarde, zeker met oog op de klimaatopwarming, op stijgende temperaturen. Opgelet met de bestrating: oude materialen zijn mooi maar houd rekening met mensen die miner goed te been zijn en liever een stabiele, egale ondergrond hebben om op te wandelen. Clustering van fietsenstallingen is noodzakelijk, de Meir lijkt soms een oud-ijzer-stort. Waar mogelijk afgebakend fietspad zodat die geen kleine ongelukjes veroorzaken. Anders: grote (gratis!) stalling begin en einde Meir.

 

Werner V.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Door zijn speelse, duidelijke, unieke identiteit met voorsprong het aantrekkelijkst. Dat het ontwerp er tevens niet van uitgaat dat voetgangers en fietsers op een of andere manier kunnen worden gescheiden, is prima. Dat gaat inderdaad niet op een winkel-wandelboulevard als de Meir. Een ontwerp dat dit omarmt en waarbij de bestrating van gevel tot gevel eenzelfde materialisatie en patronering kent is,  dan het eerlijkst, het duidelijkst en gewoon het best. Is het te druk? Andere fietsroute nemen!

Hoogte en positionering bomen moet worden herbekeken. Prioriteit moet uitgaan naar openheid en zichtassen. Met herinrichting Keyserlei destijds was kappen bomen groot issue, maar vergelijk beelden van voor en na herinrichting, en meteen valt openheid en gastvrijheid nieuwe aanleg met kleinere bomen op. Als winkel-wandelboulevard hebben Meir, Jezus- en Leysstraat hier zeker ook baat bij. Gevels en zichtassen overigens te mooi om weg te stoppen groenscherm. Enkele grotere plantvakken wel wenselijk

Valentijn V.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Meer groen

Geen aparte strook voor fietsers/steps

Dagmar T.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Pieter B.
0 2
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Blij dat hier gekozen is voor een gevoel van het natuurlijk spel van bomen en water, ipv de gebruikelijke strakheid die de stad de laatste decennia alle gezelligheid heeft ontnomen. Dit ontwerp geeft mij het koesterende gevoel dat je op oude prenten ziet. Meteen ook een link naar de hystorische elementen die in dit ontwerp zijn meegenomen: materialen als stenen op de grond, het idee om de vroegere vaart te integreren, enz. 

Ik kreeg een idee. 
Grachten zijn een essentieel onderdeel van de Vlaamse natuur. Ik vermoed dat ze ook aanwezig zijn geweest rond het Antwerpen van enkele eeuwen terug. Dit idee in het huidige ontwerp verwerken, kan interessant zijn. Lijkt me mooi én eigentijds op vlak van milieu en leefbaarheid naar de toekomst toe. 

Katelijne L.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

De aandacht voor groen en water draagt niet alleen bij aan een aangenamere woon- en winkelomgeving, maar helpt ook om stedelijke uitdagingen zoals het hitte-eilandeffect, verdroging en overstromingen te verminderen. Bovendien is bekend dat bomen een essentiële rol spelen in luchtzuivering door fijnstof uit de lucht te filteren, en ze leveren aanzienlijke voordelen voor zowel de mentale als fysieke gezondheid van stadsgebruikers.

Een suggestie die wij graag willen meegeven is het gebruik van groendaken. Deze kunnen een belangrijke rol spelen in verkoeling, waterbeheer en biodiversiteit, en vormen mogelijk een waardevolle aanvulling op de bestaande ontwerpen.

Bba B.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

De aftekeningen van de stadsmuren en de bestrating spreekt enorm aan en lijkt heel waardevol voor het historisch verleden van de stad.

Dat er al bomen zijn.

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Groen in de stad is meer dan ooit belangrijk, geeft cachet aan de winkelstraat
Ilse E.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Ruim voorzien in grote bomen is belangrijk voor schaduw en koelte. Tevens belangrijk met oog op klimaatopwarming. Waterpartijen zijn meer dan welkom ( in een stad aan de Stroom ontbreekt water teveel) naar analogie met aan te leggen Wapperplein. Het open zicht op waardevolle historische gevels is een goed idee in combinatie met het afschermen door bomen van de architecturale miskleunen. 

1.Voldoende robuuste bestrating voorzien zodat er geen verzakkingen ontstaan door de passage van zwaar vrachtverkeer. Een gegoten bestrating zoals de Volksstraat is prima ook de dolomietachtige kleur maakt het lichter en aangenaam.  
2. Geen reclame banieren of neon winkelverlichting.

3. Geen architecturale constructies zoals kiosk enz.

4. Vuilbakken elke 20m. 

Carlos V.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

meeste groen dus beste

waterplein aan Twaalfmaandenstraat

infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

evenwicht groen lijkt oké
infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Absoluut fan van meer groen int stad!

Geen duidelijke scheiding van fietsers & voetgangers.

A M.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Niet alleen voor dit ontwerp maar voor alle 5 is dit op foto een mooi resultaat. In werkelijkheid zal dit één grote miserie worden gezien de versmalling door bomen en waterparken.

In de praktijk zal geen enkel voorstel voldoen gezien de versmalling en het plaatsen van hindernissen. Heeft één van die ontwerpers al eens op een drukken of minder drukke dag over de Meir geflaneerd? Het is dan zo druk dat de mensen moeten oppassen om niet tegen elkaar te lopen. Kan je dit voorstellen als er nog eens versmallingen komen door waterparken of bomen?

Etienne S.
0 1
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

veel groen

te strak, weinig vernieuwend

infomarkt
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Door de bomen van de gevelrijen weg te trekken, krijgen de monumentale gebouwen in de Leysstraat meer aandacht. Goed dat er meer vergroening is.

Ik vraag me af of er voldoende ruimte is voor leveringen en voor de grote stroom aan voetgangers/winkelend publiek.

Is er voldoende rekening gehouden met alles wat er in de ondergrond zit? Waterinfiltratie is nodig, maar zorgt dit niet voor problemen met de metrotunnels?

Tom R.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

De Meir is de Meir en niet de Meirplaats. Waarom steeds altijd en overal bomen weg doem om andere te zetten. Laat bomen staan, pas je ontwerp aan. Bomen groeien nu eenmaal traag. Maak de totalel oppervlakte robuust anders is alles weer kapot bij de eerste verhuis of wat dan ook en er komt een vrachtwagen aan te pas.

Zoals al aangegeven, zorg voor een robuuste ondergrond. Bestand tegen vrachtwagens.

Paul V.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Meubilair onder bladerdak. Onbruikbaar dus door de vogeluitwerpselen. Geen scheiding voetgangers en fietsers, is nu voor beide een grote frustratie.

Mag blijven zoals het is. Want deze kosten brengen toch geen meerwaarde voor bezoekers, wandelaars

Leen B.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Eigenlijk zijn alle ontwerpen goed. Zolang er maar een beetje meer horeca komt, meer bomen en aangename zitplaatsen (een man rust graag terwijl zijn vrouw shopt 😋), de vloertegels recht liggen om gemakkelijker te kunnen gaan zonder te vallen en vooral dat alle cietsen, bakfietsen, brommers en trotinetten VOLLEDIG verbannen worden, ook om te parkeren. Om die reden gebruik ik al enige fijd de Meir niet meer. Te gevaarlijk.

.

Paul E.
0 0
Log in om te stemmen

Reacties ontwerp A

Vergroening

een veilig fietspad is een must!!

Eppy F.
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 159 bijdragen