.jpg?locale=nl)
Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Dat er plaats wordt voorzien voor groen en dat de geschiedenis van Antwerpen (in dit geval oude stadsmuren) zichtbaar zouden gemaakt worden op de straat
In heel het ontwerp wordt momenteel niets gezegd over fietsers. De Meir dient ook voor fietsers als een belangrijke verbinding tussen regio station en binnenstad. Tenzij er een goed alternatief traject wordt voorzien, zullen fietsers de Meir blijven gebruiken. In het huidig ontwerp zouden deze nog meer tussen de voetgangers moeten laveren.
Reacties ontwerp A
verwijzingen naar historische stadsmuren (subtiel, maar interessant) kiosk nadruk op schaduw onder bomen
dat de hele straat autovrij is
genoeg vuilbakken met asbak
Reacties ontwerp A
te weinig plaats voor voetgangers (conflict met fietsers) stenen lijken makkelijk te kunnen loskomen
geen fietsers en steps!
Reacties ontwerp A
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp A
lijkt open, goed ontwerp voor Jezusstraat
Reacties ontwerp A
- Voor mij waarschijnlijk het beste ontwerp. - Voldoende groen. - Waterpartijen hoven niet voor mij. - De kiosk is een leuk idee. - De bestaande ingangen van metro worden behouden wat gezien de huidige vernieuwing van bv de roltrappen logisch lijkt.
- Graag iets meer horeca voorzien.
- Blijkbaar is geen rekening gehouden met de schrapping van de knip Sint-Katelijnevest.
Reacties ontwerp A
Goed.
Ontbreekt: Onverbiddelijke scheiding tussen voetgangers en fietsers. Voldoende vuilnisbakken ingebouwd in de vloer. Weg met barnumreclame aan de gevels (esthetiek) Drinkfonteintjes. Ga op studiereis naar Malaga- oude kern.
Reacties ontwerp A
De groene ruimte, grasveldjes om uit te rusten, plaats voor zowel fietsers als voetgangers.
Op de Meir is op nu veel conflict tussen voetgangers en fietsers. Er is nood aan een fietsstrook die duidelijk afgebakend is (vb. Langs beide kanten lichte verhoging, niet gewoon roodgeverfd) en duidelijk aangegeven oversteekplaatsen voor voetgangers waar zij voorrang hebben (desnoods met verkeerslichten ten voordele van voetgangers). Met deze juiste infrastructuur wordt Antwerpen een voorloper in de stijl van Kopenhagen. Voorbeeld fietspad met verhoging op https://nyc.streetsblog.org/2019/11/22/op-ed-copenhagens-lessons-for-the-green-wave
Reacties ontwerp A
Veel groen, bomen centraal, wateropvang, referentie naar historische elementen, detaiiering. Dit is volgens mij het beste ontwerp.
Er moet meer groen komen
Reacties ontwerp A
Ik hou van het idee om de bomen ruimte te geven en deze in het midden te plaatsen... als rond de boom zone nu nog héél veel zitbanken komen zoals in ontwerp D... zou dat een meerwaarde zijn op dit ontwerp
Ruimte om te rusten... openbare toiletten... plaats om te schuilen bij regen...
Reacties ontwerp A
mooi, dynamisch, weinig grijs
te veel zig-zag voor de hulpdiensten en als er veel volk loopt, moeilijk om iedereen uit de weg te krijgen voor het doorlaten van de hulpdiensten
Reacties ontwerp A
Door de bomen van de gevelrijen weg te trekken, krijgen de monumentale gebouwen in de Leysstraat meer aandacht. Goed dat er meer vergroening is.
Ik vraag me af of er voldoende ruimte is voor leveringen en voor de grote stroom aan voetgangers/winkelend publiek.
Is er voldoende rekening gehouden met alles wat er in de ondergrond zit? Waterinfiltratie is nodig, maar zorgt dit niet voor problemen met de metrotunnels?
Reacties ontwerp A
Alles, maar vooral de plaats van de groene zone in het midden is schitterend en nergens anders te zien. Het geeft schaduw en zuurstof en rust, zonder dat doorgaande passage aan de etalages verstoord wordt. Mensen die ff pauze willen, worden niet gestoord door 'etalage drukte'.
Niets. Kaal, kil, onaantrekkelijk. Ik wil er altijd zo rap mogelijk weer weg zijn.
Reacties ontwerp A
Welk plan het beste is ga ik niet beoordelen, maar denke vooral aan veel bomen, zitbanken, deftige vuilbakken, waterpartijen, kranten/snoep/dranken kiosken en minstens 2 saniatiare blokken, één aan elke kant van de winkelas. En geen automatische kotjes maar kiosken met enkele wc's. En zeker geen fietsen en steps meer, is te druk en gevaarlijk met al de wandelaars. En kies zeker voor een niet te gladde tegel die zeker bestand is tegen de vrachtwagens van de leveranciers.
Autovrij en breed.
Reacties ontwerp A
Mooi. Maar zoals voor alle ontwerpen. Verban alle fieten, steps, velokes, skateborden, monowheels. De meir is een voetgangerszone en alleen dat!
Niets
Reacties ontwerp A