We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Reacties ontwerp A

Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!

176
16

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen

Reacties ontwerp A

De aftekeningen van de stadsmuren en de bestrating spreekt enorm aan en lijkt heel waardevol voor het historisch verleden van de stad.

Dat er al bomen zijn.

Infomarkt - Gebruiker winkels en horeca
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Eigenlijk zijn alle ontwerpen goed. Zolang er maar een beetje meer horeca komt, meer bomen en aangename zitplaatsen (een man rust graag terwijl zijn vrouw shopt 😋), de vloertegels recht liggen om gemakkelijker te kunnen gaan zonder te vallen en vooral dat alle cietsen, bakfietsen, brommers en trotinetten VOLLEDIG verbannen worden, ook om te parkeren. Om die reden gebruik ik al enige fijd de Meir niet meer. Te gevaarlijk.

.

Paul E.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Meer groen

Geen aparte strook voor fietsers/steps

Dagmar T.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De sokkel van het beeld van Van Dyck voorzien van een trap?!! Waar is dit goed voor? Het ontsierd het beeld en zal zeker voor overlast zorgen door hangjongeren en uitnodigen om het monument te vandaliseren en te beschadigen, o.a. door grafitti. Zeer slecht idee.

Meer voorziening van vuilbakken of de bestaande meermaals dagelijks ledigen. Zijstraten zoals de Otto Veniusstraat worden erg geteisterd door afval van etenswaren die verkocht worden op de Meir. 

Ronald D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel groen 

Door de grote bomen neem je het zicht weg van de authentieke en prachtige gebouwen. 

Célien V.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

lijkt open, goed ontwerp voor Jezusstraat
fietsstallingen op Meir bomen in het midden van Meir
Infomarkt - Bewoner
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Positief aan dit plan zijn het vele groen, met behoud van bestaande bomen. Het hergebruik van materialen en dat deze drempelloos worden ingezet. Verder vind ik de verwijzing naar de historische stadsuitbreiding en de voormalige vaart interessant.

Hopelijk gaan de vele bomen wel niet de monumentale gebouwen overschaduwen.

Wat ik mis in alle plannen, een degelijk fiestbeleid. Naar de Meir met de fiets, prima, maar momenteel lijkt het soms een fiestostrade. Graag een elegante en praktische oplossing als fietsenstalling en geen muur van geparkeerde fietsen. 

Ik had ook graag een praktische oplossing gezien voor de vele in-en uitgangen van de metro. Volgens mij stammen deze nog uit de tijd dat de Meir nog niet autovrij was. 

Magda W.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

de bomen staan in het midden en gebruiken te veel plaats. De architectuur wordt minder zichtbaar

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Dat er een fietsenstalling komt en zitplaatsen.

Bereikbaarheid en groot genoeg om met veel tegelijk te wandelen en fietsen.

Infomarkt - gebruiker winkels en horeca
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

bomen

Constructie van de sokkel aan Anton v Dijck. Zeer slecht idee en zal voor inkijk zorgen in onze woning en veel overlast door hangjeugd snachts. Geen privacy en rust meer.

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
Pieter B.
0 2
lees meer

Reacties ontwerp A

veel groen

fietsers en skaters

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De hoeveelheid groen is zeer goed (veel!). De bomen in het midden kunnen een goede dynamiek teweegbrengen (wandellaan). Het bestratingspatroon geeft de juiste sfeer. Ook dan van de kiosk.

De bomen in de middenberm kunnen ook voor chaos zorgen met verkeersstromen (met name met fietsers en steppers, hoewel zij beter van de stadslus gebruik zouden maken). 

Lennert D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

meeste groen dus beste

waterplein aan Twaalfmaandenstraat

infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

fietsers naast hun fiets lopen aub. Zeer gevaarlijk nu. Ook e-steps
Infomarkt
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het groen , bomen ok kiosk ok, kleine muziekbandjes kunnen optreden en brengen sfeer (geen bedelende muzikanten meer)links en rechts aan een gevel de keuze van stenen , wegendek :OK, maar de kwaliteit van de steen is belangrijk, deze mag niet poreus zijn ,mag géén vet absorberen (liever niet zoals in de Schuttershofstraat, Hoogstraat,Leeuwnestraat waar er waarschijnlijk  bespaard is op de kwaliteit van de stenen, zodat deze er nu al vies uitzienen nog viezer zal worden, vet kan men niet reinigen

een waterplein is niet goed, past hier niet , er zijn er al genoeg , overal mankementen  aan fonteinen die niet werken, het is en blijft een winkelstraat, geen speeltuin sokkel Teniers: geen 2e sokkel voor nieuwe kunst, liever alleen monument voor Teniers  nieuwe kunst van Antwerpenaren of Belgen  mag er zijn , op een aparte plaats verhoogde zitelementen aan Paleis(historisch gebouw dat niet genoeg uitspringt , en door verhoogde zitelementen van aanzien verliest : neen, liever zitbanken .

Jean B.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Hoge bomen in het midden neemt het zicht weg op de historische gebouwen en maakt te veel een scheiding tussen beide straathelften. Ik heb ook liefst geen evenementen. 

meer groen en banken

Werner V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Mooie plaatjes. Mooi ontwerp. maar onmogelijk. Ik ben volop voor vergroening in de stad. Maar waarom de ontwerpteams onwetend zijn over de ondergrond van de Meir is mij een volkomen raadsel. Wordt hen dat dan niet op voorhand uitgelegd? Zulke grote bomen planten terwijl er vlak daaronder een metro rijdt is nu eenmaal onmogelijk. Of men moet gaan werken met heuvels - zoals op het Mediaplein - waar dan boompjes in grote bakken kunnen aangeplant worden.

Geen geparkeerde auto's meer in de avonduren!

Eric V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Welk plan het beste is ga ik niet beoordelen, maar denke vooral aan veel bomen, zitbanken, deftige vuilbakken, waterpartijen, kranten/snoep/dranken kiosken en minstens 2 saniatiare blokken, één aan elke kant van de winkelas.  En geen automatische kotjes maar kiosken met enkele wc's. En zeker geen fietsen en steps meer, is te druk en gevaarlijk met al de wandelaars. En kies zeker voor een niet te gladde tegel die zeker bestand is tegen de vrachtwagens van de leveranciers.

Autovrij en breed.

Johan P.
0 1
lees meer

Reacties ontwerp A

Wat ik goed vind is het groen en het idee om de gevels goed te doen uitkomen.  

Groeninplanting mag wel creatiever. Wat denk je over hangende tuinen waarbij bv klimop tegenover liggende grvels verbindt. Absoluut nodig: een fietsstrook, met om de 50m. asverschuivingen als snelheidsremmer zodat voetgangers nog veilig over kunnen.  Die betonnen "schandpalen" als speelelement vind ik dan weer niks. Oké dat er iets voor kids is maar maak iets wat ze leuk vinden. Al is het ingebouwde hinkelpaden. Ik mis ideëen over de metro-uitgangen, want zij bepalen toch mee het straatbeeld.

Patrice D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Het gebruik van hergebruikte materialen voor de vloer draagt bij aan duurzaamheid, doordat grondstoffen een tweede leven krijgen. Denk wel na over onderhoudbaarheid, en zorg dat het herstellen van de vloer bij werken niet te veel specialistisch vakmanschap vereist. Hou het eenvoudig.  De kiosk is mooi en voegt esthetische waarde toe, voor zover te beoordelen uit de tekening. Regeninfiltratie zones zijn een goed idee. 

Die "masten" zijn estetisch/architecturaal een ramp.  De zogenaamde "13de-eeuwse stadsmuur" in de vloer lijkt mij overbodig, en het lijkt mij dat dit nauwelijks opgemerkt zal worden door voorbijgangers. Dit maakt het ontwerp ook onnodig complex en verhoogt de kosten zonder wezenlijke meerwaarde voor de beleving van de ruimte.

William V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Ruim voorzien in grote bomen is belangrijk voor schaduw en koelte. Tevens belangrijk met oog op klimaatopwarming. Waterpartijen zijn meer dan welkom ( in een stad aan de Stroom ontbreekt water teveel) naar analogie met aan te leggen Wapperplein. Het open zicht op waardevolle historische gevels is een goed idee in combinatie met het afschermen door bomen van de architecturale miskleunen. 

1.Voldoende robuuste bestrating voorzien zodat er geen verzakkingen ontstaan door de passage van zwaar vrachtverkeer. Een gegoten bestrating zoals de Volksstraat is prima ook de dolomietachtige kleur maakt het lichter en aangenaam.  
2. Geen reclame banieren of neon winkelverlichting.

3. Geen architecturale constructies zoals kiosk enz.

4. Vuilbakken elke 20m. 

Carlos V.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

De afwisselende plaatsing van bomen. De aanduiding van de stadsmuur is ook een leuke historische meerwaarde .

Van Dyck lijkt verstopt tussen de bomen. De verhoogde zitelementen lijken wat willekeurig.

Pieter D.
0 0
lees meer

Reacties ontwerp A

Veel bomen (tegen hitte-eiland). Hopelijk geen probleem voor bediening winkels 6-10?
Francis V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 176 bijdragen