Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Bomen in de weg, blokkeren water. Zal rap vuil zijn.
niet veel, vuil. Wel een goede verbindingsweg.
Reacties ontwerp A
De vloer: van gevel tot gevel en historische verwijzing
De bomen nemen veel te veel zicht weg in de Leysstraat: op de monumentale gevels, en op de koepel van het station.
De kiosk gaat marginaliteit aantrekken (kijk naar wat er met de kiosk op de Groenplaats gebeurd is). bovendien moet je op die locatie de Boerentoren laten spelen.
ik vind het wel een leuk idee om misschien kleine, erg sobere, verhoogjes te voorzien langsheen de Meir waar de straatmuziekanten/artiesten dan gebruik van kunnen maken.
Reacties ontwerp A
Eigenlijk zijn alle ontwerpen goed. Zolang er maar een beetje meer horeca komt, meer bomen en aangename zitplaatsen (een man rust graag terwijl zijn vrouw shopt 😋), de vloertegels recht liggen om gemakkelijker te kunnen gaan zonder te vallen en vooral dat alle cietsen, bakfietsen, brommers en trotinetten VOLLEDIG verbannen worden, ook om te parkeren. Om die reden gebruik ik al enige fijd de Meir niet meer. Te gevaarlijk.
.
Reacties ontwerp A
Goed.
Ontbreekt: Onverbiddelijke scheiding tussen voetgangers en fietsers. Voldoende vuilnisbakken ingebouwd in de vloer. Weg met barnumreclame aan de gevels (esthetiek) Drinkfonteintjes. Ga op studiereis naar Malaga- oude kern.
Reacties ontwerp A
Ik vind dit ontwerp het sterkste met veel groen dat bovendien mooi ingeplant is. Ook de speelse lichtmast op het plein bevalt me wel. Volledige drempelloze aanleg is een must, zonder onverwachte hindernissen. We willen het debacle met de bobkes niet herhalen.
Ik mis op het eerste zicht voldoende fietsparkeerplaatsen. Ook vind ik dat er in een drukke winkelstraat wat meer aan beleving gewerkt mag worden voor de kinderen met één of meerdere speeltoestellen of -elementen. Dit mis ik over het algemeen in de meeste winkelzones in de stad.
Reacties ontwerp A
Tof! Zolang er maar genoeg groen komt. Het zal alleen maar warmer worden, en bomen zijn de enigste remidie hiertegen. Daardoor ook meer plaats voor rustplaatsen of ruimte voor horeca om tafels te plaatsen.
De winkels
Reacties ontwerp A
Het gebruik van hergebruikte materialen voor de vloer draagt bij aan duurzaamheid, doordat grondstoffen een tweede leven krijgen. Denk wel na over onderhoudbaarheid, en zorg dat het herstellen van de vloer bij werken niet te veel specialistisch vakmanschap vereist. Hou het eenvoudig. De kiosk is mooi en voegt esthetische waarde toe, voor zover te beoordelen uit de tekening. Regeninfiltratie zones zijn een goed idee.
Die "masten" zijn estetisch/architecturaal een ramp. De zogenaamde "13de-eeuwse stadsmuur" in de vloer lijkt mij overbodig, en het lijkt mij dat dit nauwelijks opgemerkt zal worden door voorbijgangers. Dit maakt het ontwerp ook onnodig complex en verhoogt de kosten zonder wezenlijke meerwaarde voor de beleving van de ruimte.
Reacties ontwerp A
Niets.
Woon op de Leysstraat en maak me zorgen over de geplande bomen in het midden van de straat. Dit zou leveringen bemoeilijken en de flexibiliteit beperken voor verhuisbewegingen, vooral bij hogere verdiepingen. Daarnaast is het belangrijk om te onthouden dat de Leysstraat niet puur een winkelstraat is, maar ook een woonstraat. Er wonen hier mensen die recht hebben op rust en een leefbare omgeving. Daarom is het cruciaal om bij het ontwerp rekening te houden met het beperken van overlast in de avond, aangezien er nu al veel hinder is door lawaai, overlast en dronken bezoekers.
Reacties ontwerp A
De aanleg met bomen in het midden prachtig,zo eenvoudig mogelijk.En inderdaad enkele fonteintjes(in de vorm van een vis)
Meer banken vooral ook rond de bomen,een krantenkiosk zoals vroeger zouden er zeker bijmogen
Reacties ontwerp A
Alles, maar vooral de plaats van de groene zone in het midden is schitterend en nergens anders te zien. Het geeft schaduw en zuurstof en rust, zonder dat doorgaande passage aan de etalages verstoord wordt. Mensen die ff pauze willen, worden niet gestoord door 'etalage drukte'.
Niets. Kaal, kil, onaantrekkelijk. Ik wil er altijd zo rap mogelijk weer weg zijn.
Reacties ontwerp A
Groen en verbinding met aanliggende straten
Meer innovatie en ontmoetingsplaatsen, betere visuele verbinding met openbaar vervoer, open en overdekte zones, fietsstrook of omlegging /verbod op fietsen tijdens winkeluren
Reacties ontwerp A
relatief beperkte oppervlakte boomvakken op de meeste plekken is goed voor de circulatie,
bomen aan de Leysstraat en de Meirbrug belemmeren de zichten op monumentale panden, in de Leysstraat moeten zelfs de bestaande bomen nodeloos gekapt worden daarvoor
meer aandacht aan breedte voetgangersruimte in de Leysstraat, de boomvakken zijn veel te breed voor de hoeveelheid voetgangersverkeer. Ook spijtig dat er geen consolidatie van de premetrotoegangen van station Meir plaatsvindt
Reacties ontwerp A
Het groen moet onderhouden worden en geen plek om de honden hun behoefte te laten doen. Niet overal hobbelkasseien aub --> rolstoelen en kinderwagens.
Reacties ontwerp A
De verlichting tijdens de nacht geeft een gevoel van veiligheid. Ook de aanwezigheid van bomen is heel leuk en gezellig.
Eventueel de afscheiding tussen voetgangers en fietsers ontbreekt.
Reacties ontwerp A
Een winkelstraat met statige bomen geeft voor mij iets extra aan een winkelstraat. Het doet mij denken aan winkelstraten in het zuiden van Europa zoals Barcelona. Zeker als ze volledig volgroeid zijn en het is zomer creeërt dit een weelderige, tropische, gezellige en verkoelende sfeer. Hoe groener we de Meir kunnen maken, hoe meer het echt zou aanvoelen als een stap vooruit. Het kan zelfs het hele imago van de stad positief doen veranderen. Ik zou daarom voluit gaan voor 1 keuze van A tot Z.
Misschien ergens nog een fontein of iets met water. Maar liever geen opspuitende fonteintjes die in de grond zitten en het loopgebied nat maken, want dit neemt teveel plaats weg.
Reacties ontwerp A
Hergebruik van materialen het behoud van waardevolle bomen van 11% naar ""% boomkruin
De "diagonalen" in het legpatroon van straatstenen maakt dat er veel knipwerk is en veel afval van stenen. Kleinere stukken stenen die makkelijk losliggen en voor struikelgevaar gaan zorgen op termijn. Is ook duurder.
Alle bestaande bomen worden blijkbaar niet behouden.
Over nieuwe materialen geen uitleg. Best Belgische fabrikanten
Reacties ontwerp A
Dit ontwerp kiest voluit voor visie, een groene winkel wandelstraat. De andere opties lijken nog steeds te veel de compromis op te zoeken voor auto, fiets doorgang en wandelaars. Hier wordt een dappere keuze gemaakt voor enkel wandelaars of fietsers die specifiek voor winkels of horeca naar de Meir komen en doorgaand verkeer dwingen elders naartoe te gaan.
Ik ben zelf iemand die regelmatig de Meir gebruik als doorgaand verkeer met de fiets. Dit leidt vaak tot frustraties voor mij en de winkelende voetgangers. Eigenlijk is de Meir deze functie ontgroeid. Wel hoop ik dat als de Meir duidelijk wordt terug gegeven aan de wandelaars, dat de fietsers ook een degelijk alternatief krijgen in de omliggende straten. Door werken en stilstaan autoverkeer dat wacht om de parking in te rijden hebben fietsers momenteel geen goed alternatief.
Reacties ontwerp A
De Meir is de Meir en niet de Meirplaats. Waarom steeds altijd en overal bomen weg doem om andere te zetten. Laat bomen staan, pas je ontwerp aan. Bomen groeien nu eenmaal traag. Maak de totalel oppervlakte robuust anders is alles weer kapot bij de eerste verhuis of wat dan ook en er komt een vrachtwagen aan te pas.
Zoals al aangegeven, zorg voor een robuuste ondergrond. Bestand tegen vrachtwagens.
Reacties ontwerp A
Less is more! Gebruik wat er is en zet dat in the picture. Gebruik het verleden en hergebruik nog meer oude elementen! waarom geen ruimte voor een vb maandelijkse markt? Ruimte voor een terrasje, wat zitten-babbelen-knabbelen...?
Hou fietsers en steppers nog meer uit een winkelstraat. Maak er nog meer een wandelstraat van; flaneren, zitten, terrasje, rondkuieren... zonder snellere vervoersmiddelen.