Reacties ontwerp A
Reacties ontwerp A
Wat vind je goed, wat kan beter? Geef jouw idee over dit ontwerp!
Deze ideeën werden reeds ingediend
Reacties ontwerp A
Veel groen, wat ook nodig is in deze tijden. Veel bomen, beschutting en waterpartijen. Fijn dat er linken zijn naar de geschiedenis van Antwerpen.
Vraag of er voldoende plek is om te laden en lossen en de stevigheid van de straat. Het blijft een 'winkelstraat' waar er gereden zal worden.
Reacties ontwerp A
- refereren naar oude stadsmuur- verlichting geeft een veiligheidsgevoel - sokkels zijn super fijn voor kids
- kiosk is op een druk kruispunt geplaatst, lijkt me niet aangenaam
Reacties ontwerp A
Alles, maar vooral de plaats van de groene zone in het midden is schitterend en nergens anders te zien. Het geeft schaduw en zuurstof en rust, zonder dat doorgaande passage aan de etalages verstoord wordt. Mensen die ff pauze willen, worden niet gestoord door 'etalage drukte'.
Niets. Kaal, kil, onaantrekkelijk. Ik wil er altijd zo rap mogelijk weer weg zijn.
Reacties ontwerp A
Dit lijkt me het groenste ontwerp te zijn (het meest groene, boomrijke aanzicht)
Te veel bakstenen
Reacties ontwerp A
goed, maar als er maar geen zitplaatsen komen!
afdeling maken voor fietsers en steps, zeer gevaarlijk
Reacties ontwerp A
de bestrating
te brede kruin van de bomen, staan op een rij, lijkt wel kanaal
"Meirplaats" is vertaald Frans (Place Meir) en slecht Nederlands. Wil je toch persé een naam geven aan het brede gedeelte noem het dan "Meirplein"
Reacties ontwerp A
Een winkelstraat met statige bomen geeft voor mij iets extra aan een winkelstraat. Het doet mij denken aan winkelstraten in het zuiden van Europa zoals Barcelona. Zeker als ze volledig volgroeid zijn en het is zomer creeërt dit een weelderige, tropische, gezellige en verkoelende sfeer. Hoe groener we de Meir kunnen maken, hoe meer het echt zou aanvoelen als een stap vooruit. Het kan zelfs het hele imago van de stad positief doen veranderen. Ik zou daarom voluit gaan voor 1 keuze van A tot Z.
Misschien ergens nog een fontein of iets met water. Maar liever geen opspuitende fonteintjes die in de grond zitten en het loopgebied nat maken, want dit neemt teveel plaats weg.
Reacties ontwerp A
Het groen. Maar aub wees streng en laat geen steps of fietsen toe. En wees strenger op afval, voldoende vuibakjes. En ook streng op graffiti. Heb al vele steden bezocht, overal proper en gezellig, alleen lukt dit niet in België. Wees dus verstandig en haal ideeën op bij bv, Malaga etc...
Geen auto's, dat is alles😔
Reacties ontwerp A
Ontwerp heeft mijn voorkeur: veel groen en geen rechte lijnen. Dit laatste om het veel te snelle fietsers- en stepverkeer te ontmoedigen. Dit verkeer maakt de Meir nu onveilig voor shoppers/wandelaars/slenteraars.
Geen opinie
Reacties ontwerp A
Maximale inzet op vergroening, met ook een uitgesproken aandacht voor de kwaliteit van de groeiplaats. Het groen en meubilair concentreren in de as van de weg, past bij een hedendaagse interpretatie van de winkelwandelstraat, weg van de traditionele verkeersruimte. Voorts is de lokale en historische inbedding van de bestrating een plus!
Het idee staat of valt wel met de technische haalbaarheid van grote bomen, centraal in het profiel. Valt dit te rijmen met de huidige ondergrond (metrotunnel, ...)? Is de getoonde grootte en vorm van de bomen in die zin realistisch, ook gezien de wellicht suboptimale zonlichtcondities tussen de hoge gebouwen?
Reacties ontwerp A
Kan je uitgesproken ruimte voorzien voor fietsers? De Meir is een belangrijke as voor fietsverkeer. Buiten de winkeluren en drukke momenten, is het ok om daar op een veilige manier te fietsen. Op een regenachtige donderdag in november om 19h, is daar niemand aan het shoppen of chillen. Idealiter is er een afgebakende ruimte in het midden van De Meir die fietsers scheidt van wandelaars of recreatie.
lees meerReacties ontwerp A
Een fietspad is het belangrijkste voor mij, dat mis ik er is enkel sprake van een stalling.Ik ben niet zo mobiel, de fiets is mijn rollator met boodschappentassen.Ik fiets overal van winkel naar winkel en doe zo mijn boodschappen.Ik las enkel kritiek op fietsers!Ook op TV: 'geen fietsers op de Meir' !!!Waar dan wel, door de Lange Nieuwstraat ( vroeger gezegd ) waar niets te zien is, ik hoor er graag bij en vele fietsers met mij. Bedankt, dit telt voor alle plannen voor mij BEDANKT
lees meerReacties ontwerp A
Naar mijn mening voegen geen van de vijf voorgestelde ontwerpen iets spectaculairs toe aan wat de Meir vandaag al is. Toch gaat mijn voorkeur uit naar ontwerp A, omdat het – op basis van de tekeningen – het meest groene van de vijf lijkt te zijn.
Ik hoop echter op een nog groener resultaat, vergelijkbaar met de weelderige groene lanen zoals de Rothschild Boulevard in Tel Aviv of de Paseo de Recoletos in Madrid. Een majestueuze groene boulevard ontstaat niet van de ene op de andere dag door enkel een heraanleg; een langetermijnvisie en geduld zijn essentieel – iets wat de afgelopen 50 jaar misschien wel het meest heeft ontbroken.
Reacties ontwerp A
Groen en verbinding met aanliggende straten
Meer innovatie en ontmoetingsplaatsen, betere visuele verbinding met openbaar vervoer, open en overdekte zones, fietsstrook of omlegging /verbod op fietsen tijdens winkeluren
Reacties ontwerp A
Tof! Zolang er maar genoeg groen komt. Het zal alleen maar warmer worden, en bomen zijn de enigste remidie hiertegen. Daardoor ook meer plaats voor rustplaatsen of ruimte voor horeca om tafels te plaatsen.
De winkels
Reacties ontwerp A
Meer groen is fijn, en ook een goed idee om in te zetten op winkel-, architecturale- en culturele elementen.
Ik mis connectie/eenheid met het Wapperplein dat vernieuwd gaat worden. Ik mis verschillende groene hoogteniveaus (bomen/bloemen/struiken..) die kunnen ingezet worden om sommige architecturale pareltjes in de verf te zetten. Kunnen groenslingers blik de hoogte in trekken? Ik mis parcours met nieuwe kunstwerken die ideale selfie-spots vormen (en die Meir kunnen promoten. Ik mis (mobiele) platformpjes voor muzikanten, concertjes, performance die ook nodig zijn om op beleving in te zetten.
Reacties ontwerp A
Een uitgebreid ontwerp dat het erfgoed van Meir respecteert, de identiteit versterkt en zich aanpast aan de huidige eisen. De aanwezigheid van bomen en kleine groene zones zal deze ruimte leven geven en ook schaduw en frisse lucht op warme dagen. Het is een ontwerp dat iedereen uitnodigt om deel uit te maken van deze ruimte.
lees meerReacties ontwerp A
De vloer: van gevel tot gevel en historische verwijzing
De bomen nemen veel te veel zicht weg in de Leysstraat: op de monumentale gevels, en op de koepel van het station.
De kiosk gaat marginaliteit aantrekken (kijk naar wat er met de kiosk op de Groenplaats gebeurd is). bovendien moet je op die locatie de Boerentoren laten spelen.
ik vind het wel een leuk idee om misschien kleine, erg sobere, verhoogjes te voorzien langsheen de Meir waar de straatmuziekanten/artiesten dan gebruik van kunnen maken.
Reacties ontwerp A
Eilandjes van groen
Dit is GEEN Doorgangsstraat, fietsers en steppers verbieden !
Reacties ontwerp A
Dit ontwerp kiest voluit voor visie, een groene winkel wandelstraat. De andere opties lijken nog steeds te veel de compromis op te zoeken voor auto, fiets doorgang en wandelaars. Hier wordt een dappere keuze gemaakt voor enkel wandelaars of fietsers die specifiek voor winkels of horeca naar de Meir komen en doorgaand verkeer dwingen elders naartoe te gaan.
Ik ben zelf iemand die regelmatig de Meir gebruik als doorgaand verkeer met de fiets. Dit leidt vaak tot frustraties voor mij en de winkelende voetgangers. Eigenlijk is de Meir deze functie ontgroeid. Wel hoop ik dat als de Meir duidelijk wordt terug gegeven aan de wandelaars, dat de fietsers ook een degelijk alternatief krijgen in de omliggende straten. Door werken en stilstaan autoverkeer dat wacht om de parking in te rijden hebben fietsers momenteel geen goed alternatief.
Reacties ontwerp A
hoe meer groen , hoe beter.bomen die heel het jaar door bladeren hebben ?
scheiding tussen fieters en voetgangers is aangewezen , omdat ze nu allemaal vandaag dooreen lopen/fietsen !
ik hoop dat er zoals op het ontwerp een soort van scheiding van een waterloopje/partij de grens tussen fietsers voetgangers benadrukt met her en der doorgangen om te kruisen met opvallende markeringen zoals grasdals , die dan ook een verkeersremmend effect hebben voor de fietsstrook in het midden.