Geen oplossing voor voetgangers- en fietsverkeer tussen Gemeentestaat en Carnotstraat. Dure chaotische oplossing.
Geen oplossing voor voetgangers- en fietsverkeer tussen Gemeentestaat en Carnotstraat. Dure chaotische oplossing.
Wat vind je goed aan het ontwerp?
Daglicht ondergronds plein is positief.
Wat kan beter in dit ontwerp?
Het volgende geldt voor alle ontwerpen (A,B,C en D) enof voor de projectdefinitie: De autoparking kan en moet weg, want aan de achterkant van het station is er al een parking. Kiss&ride kan daar ook. De nu voorgestelde autoinrithelling vanuit de Carnotstraat op de drukste oversteekplaats voor voetgangers en fietsers is ronduit gevaarlijk en vormt boven een ergerlijke snee in het plein. Ook fietsen vanuit de Gemeentestraat naar de Carnotstraat blijft zo zeer gevaarlijk, temeer dat dit over tramsporen en vlakbij de opstapplaatsen van het OV moet. De aansluiting van het Astridplein en de drukke verkeersas Gemeentestraat-Carnotstraat is NIET opgelost.
De dure luifel is een storend element op het plein en gaat de lelijke architectuur van het hotel niet goedmaken.
De lange fietshelling is weer een vervelende snee in het plein.
Vrij chaotische architectuur en te veel verharding. Grote bomen boven de ondergrondse ruimte hebben te weinig worteldiepte want de grondlaag is niet dik genoeg (dit geldt voor alle ontwerpen die daar grote bomen tekenen).