We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Deel op facebook
Deel op X
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Ontwerp A

Wat met doorgaand verkeer tussen Gemeentestraat en Carnotstraat?

Wat vind je goed aan het ontwerp?

Dat de tramkeerlus wordt ingekort waardoor het voorplein voor het station zo groot mogelijk wordt.

Wat kan beter in dit ontwerp?

"Het bovenplein wordt maximaal autovrij door de in- en uitrit van de parking aan de zijde van de Carnotstraat te leggen.
Fietsers krijgen een veilige toegang aan de zijde van de Gemeentestraat. Zo fietsen ze verder op het plein richting De Keyserlei. Via een helling en een fietstrap kunnen ze naar het benedenplein."

Wat met auto's die van Carnotstraat naar gemeentestraat en aangrenzende straten moeten? De Turnhoutsebaan blijft een belangrijke invalsweg. Als die stopt aan het station gaat er enorm veel sluipverkeer met vertraging en frustratie door kleine straten van Borgerhout moeten. Waarom geen ondergrondse doorgang voor auto's?
Hetzelfde voor de fietsen maar dan van de andere kant: die gaan van de Gemeentestraat het plein op richting Keyserlei? Waarom zou je van de Gemeentestraat naar de Keyserlei willen met de fiets? Een U maken? Fietsers moeten gemakkelijk, snel en veilig van de Gemeentestraat naar de Carnotstraat kunnen, zonder met de duim aan de fietsbel voetgangers te moeten waarschuwen of met schrik zien dat er een bus gaat stoppen en alle passagiers uitstappen op het fietspad.