Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Slimmer gebruik van groen dan bijna alle andere ontwerpen; duidelijk gesteld dat fietsers en voetgangers een beetje gescheiden kunnen worden want dat is voor beide al jaren een pijnpunt; materialengebruik en verlichting lijken veelbelovend.
Wat vind je minder goed aan dit ontwerp?
Ik ben niet helemaal zeker of laden en lossen wel wordt bedacht met sommige grotere vrachtwagens. Bedenk dat niet elke chauffeur even bedreven is in stedelijk gebied. Komen deze echt tussen de bomen parallel aan de gevels? Een schuine insteek met de laadklep naar de gevels gericht lijkt me beter?
Wat vind je vandaag goed aan de Meir?
Er is genoeg te zien en te beleven, monumenten en winkels, maar weinig eenvoudige horeca. We wachten niet op het zoveelste fastfood restaurant. De Jezusstraat, Wapper en Huidevettersstraat zijn nu de enige rustplekken. Ik gebruik de Meir ook overdag als doorgang met de fiets, al benader ik dan de straat via een van de zijtoegangen.
Wat kan er vandaag beter aan de Meir?
Er mag meer diversiteit komen in het winkelaanbod (huurprijzen?!?), extra horeca, eventueel betrekken van stadskiosken zoals op de grote markt (toerisme, onthaal) en cultuur! Verwijs naar de musea, concert- en theaterplaatsen en vele kleinere attracties vlakbij.
Wat vind je vandaag goed aan de Jezusstraat?
Rustpunt met café's en snacks en krantenwinkels die de Meir zelf niet heeft.
Wat kan er vandaag beter aan de Jezusstraat?
Weinig commentaar. Opfrissen.
Plaats zelf een reactie
Aanmelden