Maximale inzet op vergroening, met ook een uitgesproken aandacht voor de kwaliteit van de groeiplaats. Het groen en meubilair concentreren in de as van de weg, past bij een hedendaagse interpretatie van de winkelwandelstraat, weg van de traditionele verkeersruimte. Voorts is de lokale en historische inbedding van de bestrating een plus!
Maximale inzet op vergroening, met ook een uitgesproken aandacht voor de kwaliteit van de groeiplaats. Het groen en meubilair concentreren in de as van de weg, past bij een hedendaagse interpretatie van de winkelwandelstraat, weg van de traditionele verkeersruimte. Voorts is de lokale en historische inbedding van de bestrating een plus!
Wat vind je minder goed aan dit ontwerp?
Het idee staat of valt wel met de technische haalbaarheid van grote bomen, centraal in het profiel. Valt dit te rijmen met de huidige ondergrond (metrotunnel, ...)? Is de getoonde grootte en vorm van de bomen in die zin realistisch, ook gezien de wellicht suboptimale zonlichtcondities tussen de hoge gebouwen?
Wat vind je vandaag goed aan de Meir?
Veel beweegruimte. Relatief obstakelvrij. Attractief winkelaanbod.
Wat kan er vandaag beter aan de Meir?
Meer en gezonder groen. Publieke ruimte die meer aansluit bij de presence en monumentaliteit van de bebouwing. Meer verkoeling (groen, water, ontharding). Kwalitatiever horeca-aanbod. Meer fietsenstalling, ook voor bakfietsen. Publiek sanitair, ook met oog op babyverzorging. Toegankelijkheid van het premetrostation (o.a. kinderwagens!).
Wat vind je vandaag goed aan de Jezusstraat?
Alternatief winkelaanbod.
Wat kan er vandaag beter aan de Jezusstraat?
Onbekend = onbemind.
Plaats zelf een reactie
Aanmelden